Значително увеличение на часовете по природни науки и математика и с над 20% повече часове по български език и литература в гимназиален етап се предвижда според подготвяна промяна в учебния план. Това съобщи министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с директори на училища в Смолян и областта.
Според министър Вълчев с подобна промяна ще се търсят балансирани решения на изкривявания в образователната система, след като при реформи в учебния план преди 25 години се е получило „залитане“ към чужди езици. Сега в гимназиален етап имаме повече часове по чужди езици, отколкото математика и природни науки взети заедно, повече отколкото български език, посочи образователният министър.
Промяната предвижда малко увеличение на часовете по история, география и икономика, гражданско образование. Повече ще бъде завишението по български език и литература, а най-много - по математика и природни науки. „Ако има промяна в парадигмата, тя е връщане към традиционното. Вярваме, че трябва да дадем на децата по-широка основа от знания и умения. Това ще ги направи по-пригодни, а не тясна специализация“, допълни министър Вълчев. Според него парадигмата се обръща, защото професиите на бъдещето ще изискват по-широка основа от знания и умения.
Реформата в учебните програми не може да стане бързо, заяви образователният министър. Според него през последните години образователната система е жертвала една от целите си – учениците да имат широка основа от знания. С предвижданите промени ще се жертва част от профилираната подготовка, като стои въпросът за часовете по професионално образование в учебния план.
Трябва да дадем на учениците базовите концептуални професионални знания, които да ги направят пригодни с развитието на технологиите, смята министър Красимир Вълчев. По думите му вероятно ще се пожертва и част от чуждоезиковата подготовка. Вероятно ще се премахне рамковият учебен план с интензивно изучаване на чужд език, а ще остане само този с разширено изучаване на чужд език. Приетите досега ученици се продължат по действащите учебни планове, отбеляза той.
По повод трагедията в Кочани министър Вълчев обяви, че по специална програма на Министерство на образованието и науката учителите ще водят различни беседи с учениците за създаване на вътрешни прегради у подрастващите. Той призова родителите да бъдат отговорни къде ходят децата им вечер.Жителите на пет села от Пловдивска област излизат на нов протест заради състоянието на междуселищния транспорт до Пловдив. На 12 октомври от 16:00 часа пред читалището в село Рогош ще се съберат жители на Рогош, Скутаре, Трилистник, Маноле и Манолско Конаре. Организаторите настояват за промяна и подобряване на транспортната услуга, тъй като в..
Днес , утре и в неделя ще се променя организацията на движение в участъците в ремонт на АМ „Тракия“. За повишаване на безопасността при интензивния трафик може да се шофира и в аварийната лента, съобщават от АПИ. Целта е да се облекчи пътуването в края на седмицата, когато много хора тръгват на път. Пътуващите към и от Пловдив могат да използват..
Протестиращите в подкрепа на досегашния директор на УМБАЛ „Пловдив“ поискаха среща със здравния министър. Те искат д-р Силви Кирилов да дойде в болницата и да проведе разговори с екипа. "Ще продължим с протестите, ще направим и нова подписка, с която настояваме да остане на поста д-р Динчо Генев". Това заявиха лекари, сестри и работещи в УМБАЛ..
Делото „Дебора“ започна при закрити врати в пловдивския Районен съд. Днес за втори път ще бъде разпитана Дебора, като това ще стане в присъствието на психолог психиатър, по искане на защитата на подсъдимия Георги Георгиев. Георгиев е обвинен за нанесените на Дебора Михайлова рани с макетен нож, за остригването на косата ѝ и за отправени към нея..
Форум „Сцена за агресия в училище“ се провежда в Пловдив. Събитието събира на едно място ученици, учители, родители и експерти, за да обсъдят насилието сред подрастващите и да дадат алтернативи за спирането му. Сред темите на форума са какво ни казват децата с езика на агресията, ролята на творчеството за справяне с нея, нови модели за..