Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Неписаните правила са най- важни при използването на пиротехника

Управителят на фирма за фойерверк - спектакли Иван Иванов увери, че има достатъчно правила за използване на пиротехниката на закрито. По думите му те вече са много популярни в България. Неговоият опит показва, че много хора ги купуват без достатъчно опит и внимание при употребата. В практиката си е имал дори случаи, в които фирмата отказва да изпълни поръчка за светлинно шоу, защото преценява условията като небезопасни, но на своя глава други участници на пазара се ангажират, без да отчитат риска.

Той посъветва хората, които купуват пиротехника да следят указанията за ползване и дори да се оставят аванс, примерно за височина на помещението, в което ще се използват. 

"Колкото и да ви казват, че тези искри са студени, това не е така. За да се получи ефектът, температурата достига 1400  градуса. И като се случат няколко поредни искри на едно и също място това е предпоставка за пожар".

Винаги трябва да има пожарогасители, в ключително и шланг. 

По думите на Иванов службите на пожарната си вършат работата, дори има техен екип по време на спектаклите. Рискови са старите читалища и театрални сгради, които имат драперии и завеси, които трябва да се импрегнират всяка година, но едва ли е така. 

"Не сме попадали на продукти - менте, тъй като превилата за внос са много строги, но въпреки всичко трябва де се има едно наум, че това е пиротехнически средство, което означава топлина игън и всички съпътсващи опасности от тях".

С Иван Иванов разговаряхме след трагедията  в Кочани.

Цялото интервю е в прикачения звуков файл.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Гечев

Проблемът за "Лукойл" е осигуряването на суров петрол

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС.  Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..

публикувано на 14.11.25 в 16:33
Хачик Язъджиян и Никола Андреев

Стартира кампанията "Купи и Дари" в Пловдив

Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..

публикувано на 14.11.25 в 15:39

Ключови в туризма са рекламата, самобитността и партньорствата

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53

Образователната среда не е много дружелюбна към децата с диабет

770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на  месец е непосилна за много семейства...

публикувано на 14.11.25 в 10:29