Това коментира изпълнителният директор на летището Дойчин Ангелов. Поводът беше поредната заявка за концесия на летище „Пловдив“ от страна на държавата.
Според него намеренията за обявяване на нова концесия имат потенциал, защото през последните години фокусът на развитие на аеропорта е върху пътническите превози. Той отбеляза, че пътят, по който вървят е правилен, но твърде бавен.
„Има добри предпоставки, но не бива да забравяме, че летище „Пловдив“ е регионално и за да се развива трябва да се развиват и останалите компоненти, които се правят на летището.
Пътническите превози имат капацитет, който все още не е достигнат. През годините обаче не са развити други два компонента – карго превозите и изграждането на база за техническо поддържане на самолети“, каза Ангелов.
Добави още, че ако летището започне да се развива в посока карго превози, то трябва да има и утвърдена компания, която се занимава с такава дейност и има потенциал в бизнеса.
Припомни още, че пътната инфраструктура на летището е от 1983 г. Единствено пътническият терминал е направен преди 15 години. Добави още, че има нужда от сериозни инвестиции и принципала трябва да реши дали средствата за тях да бъдат взети от държавата, или да бъде позволено на частен капитал да навлезе и да извърши тези инвестиции.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...