Смъртта на 12- годишната Сияна предизвика протести, гняв, негодувание, мъка и искане за оставки в ръководството на АПИ. За съжаление през последните години това не е нито първият, нито последният трагичен случай на пътя, коментира пред Радио Пловдив председателят на Съюза на автомобилистите в България Емил Панчев.
Той посочи, че през последните години са построени нови пътища в страната, независимо от качеството им и че в сравнение със социализма те са по- добри. По- малко са и жертвите на пътя в сравнение с годините до 1989-та година, когато са били 1000 на година, а сега са около 600. В същото време статистиката отчита, че България е на едно от първите места по жертви на пътя сега в сравнение с развитите страни.
Истината е, че всеки път е критичен, ако водачът не се съобразява с опасностите, които той крие. При нас не се изследва точно каква вина има пътното съоръжение, а обикновено казваме, че 90% от ПТП-та са по вина на водачите. Сега обаче с пътя-убиец край Телиш, може би ще излезе, че причината са и износеният асфалт, и неравностите по него. В съчетание с висока скорост винаги ще има катастрофи и то с фатален изход, каза Панчев.
Пътният знак за опасен участък на пътя респектира дисциплинираните водачи, но не и нарушителите на Закона за движение по пътищата. Подобен стил на шофиране винаги води до катастрофа, недай боже тежка, коментира още той.
Той заяви още, че недостигът на шофьори в Европа принуждава фирмите да назначават хора без да гледат досието на водача. Това са жестоки компромиси, които изпитваме всички ние, коментира председателят на СБА.
Според него още от най- ранна възраст в семейството и в детската градина трябва да се възпитава култура на безопаснасност на движението. В България има законодателство, но много често всичко се изпълнява формално навсякъде. Панчев е убеден, че не може неграмотният и невъзпитан човек да спазва Закона за Движение по пътищата. Той отчете, че има все повече камери по пътищата, че наказанията за шофьорите - нарушители стават все по- тежки, но липсва респект към Закона, който се възпитава от най- ранна възраст.
От 8 август, влизат в сила измененията, които ще позволят на държавата да контролира цените и да изисква от търговците обяснение при съмнителни увеличения. Оттогава ще трябва да виждаме цените и в евро, и в лева. С промени в новоприетия закон за еврото времето, в което ще се следят цените, окончателно беше съкратено от година и половина на..
И тази година МБАЛ „Свети Мина“ трупа загуби, но новият директор доктор Калин Калинов ги е оптимизирал до минимум. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Лилия Недева, директор на Дирекция „Здравеопзване“ към Община Пловдив. На последната преди лятната ваканция сесия на Общинския съвет съветници отложиха точката, свързана с искането на доктор..
Водачът на електрическа тротинетка вече е длъжен да има валидна застраховка „Гражданска отговорност“ и превозното средство да е регистрирано. Това са само две от измененията в Закона за движение по пътищата, приети преди дни. Според законодателя с наредба на общинските съвети ще се определят и условията и редът за регистрация на електрически..
Ако държавата не помага на доброволните формирования, поне да не ги спъва да си вършат работата, каза Красимир Каракашев от Доброволното формирование „Национален отряд за реакция при бедствия – НОРБ“ – Пловдив, което търси нови попълнения. Поводът за коментара му са редицата административни дейности и регламенти, които пречат на изпълнението на..
Кардиологът д-р Динко Господинов от Отделението по кардиохирургия към УМБАЛ „Свети Георги“ – Пловдив стана първият и единствен към момента носител на европейски сертификат по кардиология в града и региона. Ввисокото отличие – European Examination in Core Cardiology Certificate – представлява признание за високо ниво на професионална..