Поправките в Закона за движение по пътищата минаха вчера на първо четене в ПК по транспорт. Депутатите намалиха максималната скорост по магистралите от 140 на 130 км/ч и решиха пътната полиция да има достъп до общинските камери. Правителството прие 37 мерки за намаляване на ПТП след поредната трагедия на пътя.
"Ако можеше 1 закон да намали жертвите по пътищата, всички страни в ЕС щяха да имат един и същи закон. Законът не намалява жертвите на катастрофите. Той може да подкрепи управлението на транспортната система - до там", коментира в предаването "Точно днес" експертът от Института по пътна безопасност инж. Богдан Милчев.
По думите му, мерките не са публично ясни и са непълни, защото няма ясно очертани очаквани резултати, а част от мерките са крайно закъснели. "Не е ясно колко ще струват, от къде ще се вземат пари и след всяка мярка не е ясно какъв конкретен резултат се очаква и кога".
"Нямаме отсечки от рамка до рамка, по които да се движим с една и съща скорост, защото ежедневно се променя скоростният режим. Организацията ни на движение не позволява ефективно използване на тол камерите да мерят средна скорост. Това няма да оправи нещата!".
Богдан Милчев допълни, че лабораториите за кръвни тестове също няма да повлияят пряко на пътната безопасност.
"Тези 20 % намаление на жертвите ми звучат все едно сме на Женския пазар и имаме някакво намаление на продукти. Няма как да подобриш пътната безопасност, докато Пътната агенция работи в мъгла. Обществото, дори премиерът не знае как работи тя", заяви експертът.
"Преди години имаше министър 10 %, сега Гроздан Караджов е на път да стане министър 20 %", каза още Богдан Милчев.
"Мерките, които взимат, е да заглушат критичното говорене и протестиращите. Как ще подобрим системата с молебен пред "Ал. Невски"?! Те не виждат голямата картина", заяви той.
Цялото интервю на Елена Крушкова с експерта от Института по пътна безопасност е в прикачения файл.
На 10 ноември в Пазарджик ще е премиерата на книгата „Родопската теснолинейка“. Това е книга-енциклопедия, която в 364 цветни страници събира повече от век история, разкази и снимки, посветени на единствената действаща теснолинейна железопътна линия в България по маршрута Септември–Добринище. В интервю за програма "Ден след ден" Кристиян Ваклинов..
Проектобюджетът за 2026 година е определен от бизнеса като опасен и нереалистичен. Според заместник-председателя на Асоциацията на индустриалния капитал и социолог Кънчо Стойчев държавата върви към свръхдефицит и критично равнище на задлъжнялост, а цената ще бъде платена от българските данъкоплатци. В интервю за Радио Пловдив Стойчев заяви, че..
Намалява увереността на българите както за за личните им финанси, така иза икономиката на държавата през следващата година, динамично расте прогнозата за повишаване на цените - това са част от изводите на проучване, направено от агенция "Мяра" през месец октомври. Разбира се, в този тип данни винаги се оглежда и инерционният скептицизъм, като цяло..
Председателят на БТПП Цветан Симеонов определи като неприемлив подходът на управляващите, които оставиха само ден на работодателите да дадат становища по бюджета, а в същото време ги използват като параван в Тристранния съвет. "При новите условия, с тези съкрани срокове по всяка вероятност ще гласуваме против бюджета. Имаме горчив опит с това, че пак..
Огнян Тодоров, председател на Сдружение "Български музеи" и директор на Природонаучния музей в Пловдив, коментира в програма "Точно днес" очакваното финансиране от бюджета за 2026 г. и състоянието на музейния сектор. Той подчерта сериозния дисбаланс в заплащането между секторите "Образование" и "Култура", като заплатите на музейните работници са..