Поправките в Закона за движение по пътищата минаха вчера на първо четене в ПК по транспорт. Депутатите намалиха максималната скорост по магистралите от 140 на 130 км/ч и решиха пътната полиция да има достъп до общинските камери. Правителството прие 37 мерки за намаляване на ПТП след поредната трагедия на пътя.
"Ако можеше 1 закон да намали жертвите по пътищата, всички страни в ЕС щяха да имат един и същи закон. Законът не намалява жертвите на катастрофите. Той може да подкрепи управлението на транспортната система - до там", коментира в предаването "Точно днес" експертът от Института по пътна безопасност инж. Богдан Милчев.
По думите му, мерките не са публично ясни и са непълни, защото няма ясно очертани очаквани резултати, а част от мерките са крайно закъснели. "Не е ясно колко ще струват, от къде ще се вземат пари и след всяка мярка не е ясно какъв конкретен резултат се очаква и кога".
"Нямаме отсечки от рамка до рамка, по които да се движим с една и съща скорост, защото ежедневно се променя скоростният режим. Организацията ни на движение не позволява ефективно използване на тол камерите да мерят средна скорост. Това няма да оправи нещата!".
Богдан Милчев допълни, че лабораториите за кръвни тестове също няма да повлияят пряко на пътната безопасност.
"Тези 20 % намаление на жертвите ми звучат все едно сме на Женския пазар и имаме някакво намаление на продукти. Няма как да подобриш пътната безопасност, докато Пътната агенция работи в мъгла. Обществото, дори премиерът не знае как работи тя", заяви експертът.
"Преди години имаше министър 10 %, сега Гроздан Караджов е на път да стане министър 20 %", каза още Богдан Милчев.
"Мерките, които взимат, е да заглушат критичното говорене и протестиращите. Как ще подобрим системата с молебен пред "Ал. Невски"?! Те не виждат голямата картина", заяви той.
Цялото интервю на Елена Крушкова с експерта от Института по пътна безопасност е в прикачения файл.
Липса на добиви заради сушата; източена вода от язовирите заради ВЕЦ-ове, които са собственост на политици и депутати; липса на пазари - това са само част от причините всички в сектора зърнопроизводство да сме пред фалит . Няма вода за напояване, тъй като през зимата, когато токът е скъп, водата се източва през частните ВЕЦ-ове,..
Ивайло Хубенов , студент от 4 курс в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" получи Награда "Джон Атанасов“, учредена от президента на Република България. Отличията в различни категории се връчват на млади български учени и изследователи в областта на компютърните науки за техните изключителни постижения на световно ниво. 22 - годишният..
Еврото в клас или как децата в училище могат да придобият полезна и важна информация чрез реални примери и да развиват финансова грамотност за промените след 1 януари догодина, коментира в програма "Точно днес" експертът по финансова грамотност Наталия Тодорова. Съвместно с издателство „Клет България“, за да помогне на децата и тийнейджърите да..
Необходимо е котнролните органи да събират информация за търговци, които вдигат цените, без да има икономическа обосновка за това. Само потребителите биха могли да бъдат ефективен регулатор на пазара, така че да няма спекулатвно вдигане на цените. Това заяви пред Радио Пловдив Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите", к..
Река Марица не представлява непосредствен риск за Пловдив, заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ по Радио Пловдив арх. Чавдар Тенев, председател на Камарата на архитектите в града. По думите му, тежките поражения по Черноморието са резултат както от природни фактори, така и от човешка небрежност и неефективна система на..