Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Бюрокрация, безхаберие и "калинки" управляваха транспорта

Много години продължиха некомпетентността, безхаберието и съмнителното разходване на средства и като резултат от всичко това стигнахме до загубата на човешки животи на пътя, каза в предаването "Точно днес" Красимир Георгиев, председател на УС на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.

В момента има силен обществения натиск, а може би и политиците и отговорните фактори узряха за това да се вземат адекватни мерки, смята той сподели, че възлага надежди на компетентността на премиера и министъра на транспорта, които имат капацитет по темата. 

В лабиринта от институции и отговорности истинският виновник за ситуацията не може да се види, коментира Георгиев. Той допълни, че тази умишлено създадена система поглъща и много средства, които могат да се инвестират в безопасността, а отделно приютява и политически "калинки".

Усмихваме се с моите колеги на намерението за ограничаването на скоростта на магистрала от 140 на 130 км/ч, защото няма обективна статиткиа, която да показва, че подобна мярка ще е успешна, сподели още Красимир Георгиев. 

"Не може всичко, което предлага КАТ да се приема безропотно, така до десетина години скоростта може да падне и до 30 км/ч, а на всичко отгоре те нямали статистика за загиналите на магистрала..."

Красимир Георгиев изрази скептицизъм по отношение на проследяването на средна скорост с камерите на ТОЛ системата. През 20 метра имаме пътни знаци с различни ограничения на скоростта, как се изчисли това, как ще се предотврати и забавянето на някоя бензиностанция, например?!

Не съм против небрандираните автомобили на полицията, които да осъществяват контрол, но се боя, че ще се включат в играта на "стражари и апаши", освен че ще се изсипят едни пари, за да се купят.

Просто държавата на всяко ниво трябва да си влезе в ролята, ще има успех, никъде в света никой не е по- силен от държавата, стига да има желание  и решителност.

Цялото интервю е в прикачения звуков файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Доктор Димитър Бакалов в "Добро утро, ден"

В рубриката ни „Добро утро, ден!“ тази седмица гостува доктор Димитър Бакалов от Спешното отделение в МБАЛ „Пазарджик“. Тази година той получи наградата „Доктор Стефан Черкезов“ на Българския лекарски съюз, която се присъжда за лекарска всеотдайност и етика. Доктор Бакалов казва, че това е голямо признание и основен мотив да продължи всеотдайно да се..

обновено на 15.11.25 в 12:12
Румен Гечев

Проблемът за "Лукойл" е осигуряването на суров петрол

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС.  Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..

публикувано на 14.11.25 в 16:33
Хачик Язъджиян и Никола Андреев

Стартира кампанията "Купи и Дари" в Пловдив

Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..

публикувано на 14.11.25 в 15:39

Ключови в туризма са рекламата, самобитността и партньорствата

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53