Държавната агенция "Пътна безопасност" е абдикирала от своите ангажименти. Това заяви шефът на Института по пътна безопасност инж. Богдан Милчев, запитан защо от общините трябва да се започне със забраните за тези превозни средства.
"Имаме закон, а общините като собственик на пътя могат да регулират този процес индивидуално", добави той, като посочи, че такъв е подходът и в Европейския съюз. Той обаче подчерта, че в другите европейски държави на централно ниво се взимат решения, които се дават като указания към общините.
По думите му още през 2019 г., когато тези тротинетки започнаха да навлизат в България, от Института за пътна безопасност са предупредили, че те не могат да бъдат контролирани, нито да се контролира кой извършва нарушенията.
"Единственото, което МВР може да прави, е да констатира травмите и смъртните случаи. Нашето безхаберие води до това, че миналата година 8 човека са загинали. Сега просто пътната безопасност ги изведе на преден план, но тя само ни показва, че държавата, общините и държавните институции нямат план за действие, не само за тротинетките, но и за пътната безопасност. Действаме след събитията, като пожарникари, които гасят огън, така че нищо добро не ни чака. Проблемът е на нас, хората, които ползваме пътищата и тротоарите, че го приемаме да бъде така и се негодува от неправителствени организации и т.нар. експерти", коментира инж. Милчев.
Според него трябва да има частична или пълна забрана за ползване на тротинетки на някои места. Абсолютно трябва да се забрани ползването им на тротоари и пешеходни зони, паркове и др. Защото те са едни камикадзета, които убиват не толкова себе си, а ще убият който и да е пешеходец, смята експертът.
Той е категоричен, че трябва да бъдат конфискувани всички електрически превозни средства, които развиват по-висока скорост от 25 км/ч. Като експерт Милчев предлага дори скоростта им да бъде намалена на 20 км/ч., както е в почти всички европейски страни и всяко едно, което вдига повече, да се конфискува, а върху търговците на такива тротинетки да се упражнява ясен контрол.
Шефът на Института за пътна безопасност каза още, че в момента са много модерни електрическите велосипеди, които също не са регулирани, тъй като водачите им ги карат без никакъв документ и не подлежат на контрол дали са пили или не.
"Ние сме абсолютно абдикирали от проблемите с пътната безопасност. На 16 януари правителството беше назначено. На 31 март стана катастрофата със Сияна, тогава разбираме, че правителството няма план за действие. Вчера приеха такъв, който е абсолютна порнография, няма смисъл да го коментираме. Аз се чудя как държавните институции са се отказали от пътната безопасност. Един кмет забранява, друг се ослушва, чакаме някой да загине, за да забраним", коментира инж. Милчев.
Той добави, че много страни вече са забранили тротинетките под наем именно заради това, че не са безопасни.
Чуйте още в звуковия файл.
Преди седмица парламентът прие на първо и второ четене в едно заседание допълнение в Закона за автомобилните превози, с което отпада задължението за ползване на автогари по междуселищни автобусни линии, свързващи общини с административния им център. Промените засягат четири общини – Добричка, Марица, Родопи и Тунджа, и 151 населени места. С тях ще..
Надявам се бюджетът за следващата година да бъде преразгледан, каза главният икономист на Съюза за стропанска инициатива и журналист Михаил Кръстев. От ССИ са адресирали в становище основните проблеми, основен сред които е, големият процент средства от БВП, които ще се преразпределят - между 45 и 47%. Дори и по някакъв магичен начин въпросните приходи..
Все по-млади жени се сблъскват с диагнозата рак на гърдата. Това съобщи д-р Христо Хаджиев от Комплексния онкологичен център в Пловдив. Той разказа, че сред пациентите има и мъже, като само за миналата година през отделението по медицинска онкология в центъра са преминали десетина души с такава диагноза. „За съжаление, все по-често срещаме..
Държавата е в хронична бюджтена криза. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив бившият вицепремиер Николай Василева, който коментира проекта за бюджет за 2026 година. Той отхвърли твърденията за стабилизация, и посочи, че проблемите само се задълбочават. Николай Василев смята, че проекта на бюджет е прекалено ляв..
Професор Антоанета Христова, политически психолог и анализатор, в коментар за политическото и икономическото напрежение в България подчерта, че предложения бюджет от правителството не решава реалните проблеми на гражданите, а вместо това се фокусира върху оцеляването на управляващите. Бюджетът решава всички други проблеми, но не и тези, които..