Държавната агенция "Пътна безопасност" е абдикирала от своите ангажименти. Това заяви шефът на Института по пътна безопасност инж. Богдан Милчев, запитан защо от общините трябва да се започне със забраните за тези превозни средства.
"Имаме закон, а общините като собственик на пътя могат да регулират този процес индивидуално", добави той, като посочи, че такъв е подходът и в Европейския съюз. Той обаче подчерта, че в другите европейски държави на централно ниво се взимат решения, които се дават като указания към общините.
По думите му още през 2019 г., когато тези тротинетки започнаха да навлизат в България, от Института за пътна безопасност са предупредили, че те не могат да бъдат контролирани, нито да се контролира кой извършва нарушенията.
"Единственото, което МВР може да прави, е да констатира травмите и смъртните случаи. Нашето безхаберие води до това, че миналата година 8 човека са загинали. Сега просто пътната безопасност ги изведе на преден план, но тя само ни показва, че държавата, общините и държавните институции нямат план за действие, не само за тротинетките, но и за пътната безопасност. Действаме след събитията, като пожарникари, които гасят огън, така че нищо добро не ни чака. Проблемът е на нас, хората, които ползваме пътищата и тротоарите, че го приемаме да бъде така и се негодува от неправителствени организации и т.нар. експерти", коментира инж. Милчев.
Според него трябва да има частична или пълна забрана за ползване на тротинетки на някои места. Абсолютно трябва да се забрани ползването им на тротоари и пешеходни зони, паркове и др. Защото те са едни камикадзета, които убиват не толкова себе си, а ще убият който и да е пешеходец, смята експертът.
Той е категоричен, че трябва да бъдат конфискувани всички електрически превозни средства, които развиват по-висока скорост от 25 км/ч. Като експерт Милчев предлага дори скоростта им да бъде намалена на 20 км/ч., както е в почти всички европейски страни и всяко едно, което вдига повече, да се конфискува, а върху търговците на такива тротинетки да се упражнява ясен контрол.
Шефът на Института за пътна безопасност каза още, че в момента са много модерни електрическите велосипеди, които също не са регулирани, тъй като водачите им ги карат без никакъв документ и не подлежат на контрол дали са пили или не.
"Ние сме абсолютно абдикирали от проблемите с пътната безопасност. На 16 януари правителството беше назначено. На 31 март стана катастрофата със Сияна, тогава разбираме, че правителството няма план за действие. Вчера приеха такъв, който е абсолютна порнография, няма смисъл да го коментираме. Аз се чудя как държавните институции са се отказали от пътната безопасност. Един кмет забранява, друг се ослушва, чакаме някой да загине, за да забраним", коментира инж. Милчев.
Той добави, че много страни вече са забранили тротинетките под наем именно заради това, че не са безопасни.
Чуйте още в звуковия файл.
7 десетилетия са много време и днес екип "Утро" празнува не просто юбилея на Радио Пловдив, а всичко, което е направено през годините, заедно със слушателите. В програма "Точно днес", наред с делничинте теми, водещите на утрината програма споделят какво за тях е Радиото и срещите със слушатели. Разказват за първия ефир, първото "Добро утро",..
Радио Пловдив отбелязва днес своята 70 годишнина, която е важен етап в живота на една медия. Защото за радиото не е просто празник, изпълнен със спомени, успехи и мечти за бъдещето – това са животите на десетки хора. Успехите ни! Трудностите! И отстояване на нашата мисия - да бъдем вашия глас! В празничното издание на програма..
"Очакваме ви в битката с имотната мафия!", така се обърна правосъдният министър Георги Георгиев към абсолвентите от випуск 2024 на Юридическия факултет на Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Тържествената церемония по дипломирането на абсолвентите се проведе в присъствието на техните преподаватели и родители. Георги Георгиев се..
С новия Закон за колекторските фирми, който прие вчера Народното събрание, се въвеждат изключително строги изисквания към този род оператори. Всички те ще минават на лицензионен режим пред БНБ, това каза в Пловдив министърът на правосъдието Георги Георгиев . Той присъства на дипломирането на 130 магистри по право и публична администрация в..
„В момента за обслужване на градския транспорт в Пловдив сме закупили 30 автбуса с екологичен клас „Евро 6“ с големи климатици. Първата партида-9 автобуса, идват в понеделник следващата седмица“, каза превозвачът Петко Ангелов. През месец август ще бъдат купени още 70 автобуса, работещи с метан. Всъщност става дума за автобуси втора..