Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

По-скъпата Синя зона в центъра на Пловдив не решава проблема

Петър Денчев
Снимка: Личен архив

Община Пловдив направи крачка назад и оттегли от предстоящата на 15-ти май сесия на общинския съвет проектонаредба за организацията на движението и паркирането. Според председателя на Сдружението на хотелиерите в Пловдив Петър Денчев е добре, че е взето под внимание и тяхното мнение. 

Той изтъкна, че кметът Костадин Димитров винаги е бил достатъчно отзивчив към тяхното сдружение и представителите му имат добър диалог с общината. По думите му това, което е провокирало тяхната позиция е липсата на интегриране на всички договорености с местната власт, които са били постигнати. 

"Каква е причината, кой е писал наредбата, защо не ги е вкарал, не мога да кажа", посочи Денчев.

По думите му важното е не какво искат те, като сдружение, а да се направят неща, които са от полза за града. Хотелиерът е категоричен, че е необходимо да има алтернатива и добре работещ градски транспорт, добра свързаност на Пловдив с малките и по-големи населени места, а също буферни паркинги в и около централната градска част. "И когато имаме цялата тази инфраструктура, ще може да се инициират промени в наредбата", коментира той, като допълни, че предприемането на всяко ограничение, може да е фатално както за туристите, така и за предприемачите. 

Според председателя на Сдружението проблем има и е важно, че се акцентира върху него, за да може да бъде решен по правилния начин, независимо кога.  

"Как си представяте турист или бизнесмен, който идва в Пловдив на мястото, което е синя зона, след 4 часа той трябва да премести автомобила си оттам. Бих ви задал въпроса: Къде?", даде пример хотелиерът. И припомни, че Пловдив в момента има изключителен проблем със свързаността между Пловдив и София с междуградски автобуси, което също води до това, хората да ползват личните си автомобили. 

По думите му повишаването на цената на престоя в синята зона няма да спре българина да влиза в широкия и супер център, да паркира и да си плаща. 

"Това не е решение на проблема, когато говорим за изкарването на трафика. Единственото решение е да се обходи и види кои са общинските места със сравнително голям обем, които биха могли да станат буферни паркинги и те да са удобни на хората. Друга важна стъпка е изключително добре работещ градски транспорт, който ще спре 90% от жителите на Пловдив, които отиват на работа с коли в центъра. Вижте София! Там има много мащабен градски транспорт, метро, буферни паркинги. Това са най-семплите неща, които биха могли да олекотят трафика в града", поясни Денчев и добави, че ако това се реши, резултатът ще е много добър за Пловдив. 

Председателят на Сдружението посочи също, че е важен и контролът и даде пример от последните 2-3 седмици, когато в Стария град вече има полицейски патрул и въпреки забраната за паркиране на ул. "Съборна", както и почти запълнения капацитет на хотелите, не се забелязва проблем с автомобилите, които влизат и паркират. "Много рязко изведнъж изчезнаха доста голям обем автомобили, които досега влизаха в Стария град", поясни Петър Денчев. Той добави, че обявената такса от 10 лева за 30-минутен достъп няма да е успешен модел, защото ще създаде огромни проблеми и ще доведе до ситуации, в които никой не иска да се влиза – нито живущите, нито общината. 

Хотелиерът отново подчерта, че кметът се вслушва в браншовите организации и когато има чуваемост, няма как резултатите да не са в полза на града. 

"Надяваме се, че тези мерки ще бъдат преработени, осмислени и резултатът ще бъде такъв, че Пловдив до няколко години да се похвали с добре уреден център", заключи той. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Матей Матеев в "Добро утро, ден!"

Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..

обновено на 21.11.25 в 17:08
Илия Проданов

Илия Проданов ще работи за стабилизиране на БАК

Спорове около представителността на организациите на аграрния сектор, който очаква решения по важни теми от държавата. Илия Проданов беше избран за председател на Българската аграрна камара, след като част от браншовите организации я напуснаха, несъгласни с начина на вземане на решения. За заместник-председатели бяха избрани съпредседателят на..

публикувано на 21.11.25 в 16:15

Идеята да се ползва СУПТО е добра, но не и изпълнението

Виктор Павлов  управлява софтуерна компания, която има опит в разработката на продукти за управление на търговска дейност. Той коментира напрежението на бизнеса от въвеждането на лицензиран софтуер за управление на продажбите в търговски обекти. "Като цяло спорът идва оттам, че се опитва да се хване процеса по неиздаване на фискални бележки от..

публикувано на 21.11.25 в 15:58

БСП отново ще предложи на ОбС програмата "Достъпно жилище"

ОбС на Пловдив не прие предложението на представителите на БСП за програма „Достъпно жилище“. Идеята визираше подкрепа за строителство на жилища за млади семейства на цени под пазарните. Общинския съветник Калин Милчев коментира със съжаление, че  това е първата политика, която би развила община Пловдив в посока младите хора, младите семейства, младите..

публикувано на 21.11.25 в 14:59
Иван Иванов

Липсва стратегия за инвестициите във водния сектор

Годишна конференция за инвестициите във водния сектор се провежда днес и утре в Старосел с участието на експерти от бранша. Включват се представители на Европейската комисия, Министерството на околната среда и водите и учени. Организира се от Българската асоциация по водите.  Водният сектор изисква много инвестиции, както за поддръжка,..

публикувано на 20.11.25 в 14:41