Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

По-скъпата Синя зона в центъра на Пловдив не решава проблема

Петър Денчев
Снимка: Личен архив

Община Пловдив направи крачка назад и оттегли от предстоящата на 15-ти май сесия на общинския съвет проектонаредба за организацията на движението и паркирането. Според председателя на Сдружението на хотелиерите в Пловдив Петър Денчев е добре, че е взето под внимание и тяхното мнение. 

Той изтъкна, че кметът Костадин Димитров винаги е бил достатъчно отзивчив към тяхното сдружение и представителите му имат добър диалог с общината. По думите му това, което е провокирало тяхната позиция е липсата на интегриране на всички договорености с местната власт, които са били постигнати. 

"Каква е причината, кой е писал наредбата, защо не ги е вкарал, не мога да кажа", посочи Денчев.

По думите му важното е не какво искат те, като сдружение, а да се направят неща, които са от полза за града. Хотелиерът е категоричен, че е необходимо да има алтернатива и добре работещ градски транспорт, добра свързаност на Пловдив с малките и по-големи населени места, а също буферни паркинги в и около централната градска част. "И когато имаме цялата тази инфраструктура, ще може да се инициират промени в наредбата", коментира той, като допълни, че предприемането на всяко ограничение, може да е фатално както за туристите, така и за предприемачите. 

Според председателя на Сдружението проблем има и е важно, че се акцентира върху него, за да може да бъде решен по правилния начин, независимо кога.  

"Как си представяте турист или бизнесмен, който идва в Пловдив на мястото, което е синя зона, след 4 часа той трябва да премести автомобила си оттам. Бих ви задал въпроса: Къде?", даде пример хотелиерът. И припомни, че Пловдив в момента има изключителен проблем със свързаността между Пловдив и София с междуградски автобуси, което също води до това, хората да ползват личните си автомобили. 

По думите му повишаването на цената на престоя в синята зона няма да спре българина да влиза в широкия и супер център, да паркира и да си плаща. 

"Това не е решение на проблема, когато говорим за изкарването на трафика. Единственото решение е да се обходи и види кои са общинските места със сравнително голям обем, които биха могли да станат буферни паркинги и те да са удобни на хората. Друга важна стъпка е изключително добре работещ градски транспорт, който ще спре 90% от жителите на Пловдив, които отиват на работа с коли в центъра. Вижте София! Там има много мащабен градски транспорт, метро, буферни паркинги. Това са най-семплите неща, които биха могли да олекотят трафика в града", поясни Денчев и добави, че ако това се реши, резултатът ще е много добър за Пловдив. 

Председателят на Сдружението посочи също, че е важен и контролът и даде пример от последните 2-3 седмици, когато в Стария град вече има полицейски патрул и въпреки забраната за паркиране на ул. "Съборна", както и почти запълнения капацитет на хотелите, не се забелязва проблем с автомобилите, които влизат и паркират. "Много рязко изведнъж изчезнаха доста голям обем автомобили, които досега влизаха в Стария град", поясни Петър Денчев. Той добави, че обявената такса от 10 лева за 30-минутен достъп няма да е успешен модел, защото ще създаде огромни проблеми и ще доведе до ситуации, в които никой не иска да се влиза – нито живущите, нито общината. 

Хотелиерът отново подчерта, че кметът се вслушва в браншовите организации и когато има чуваемост, няма как резултатите да не са в полза на града. 

"Надяваме се, че тези мерки ще бъдат преработени, осмислени и резултатът ще бъде такъв, че Пловдив до няколко години да се похвали с добре уреден център", заключи той. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

И Путин, и Зеленски се борят за благосклонността на Тръмп

Журналистът Чавдар Стефанов, бивш кореспондент на БНР в Москва, смята, че предложението на Владимир Путин за преговори без предварителни договорки с Украйна в Истанбул е ухажване на Доналд Тръмп.  Стефанов припомни разликите в позициите на двете страни. Р уската винаги е била за преговори преди спиране на огъня за разлика от  украинската, която..

публикувано на 12.05.25 в 17:38
Христо Панчугов

Радев подкопава политическата стабилност с темата за еврото

От години темата за влизането ни в еврозоната свободно се използва за радикализация на българското обществено мнение и за създаването на антиевропейски нагласи. Президентът Румен Радев за пореден път прави опит да се задълбочи една патология на българското общество, да изгради конфликт, който да подкопава възможността за политическа..

публикувано на 12.05.25 в 16:12

Референдум за еврото сега би оспорил поетите ангажименти

"Декларацията ни е подписана от 40 преподаватели, но със сигурност тя се подкрепя от много повече, чиито подписи не намериха място сред изброените. Това каза по Радио Пловдив доц. Димитър Деков от Юридическия факултет на ПУ "Паисий Хилендарски"  за декларацията на преподаватели от юридическите факултети на Софийския университет „Св. Климент..

публикувано на 12.05.25 в 15:46
Георги Стоев

Веригите трябва да въведат двойния етикет - в лева и евро

Хората най-много се притесняват за това, дали ще се запази същия курс на еврото. Всички питат едно и също: някой готви ли ни някакъв капан с валутния курс и никой не вярва на правителството, на държавата и дори на президента. Това коментира в програма "Точно днес" на Радио Пловдив икономистът Георги Стоев. Според него хората се опасяват, че някой ще..

публикувано на 12.05.25 в 11:09
Иво Инджов

Референдумът ще доведе до консолидация на популистите

На банкнотите евро още от 2013 година има надписи на кирилица. В очакване на доклада през юни, и 12 години по-късно в България е пак актуална темата за референдум - дали искаме, или не да плащаме с единната европейска валута от 1 януари 2026 година.  Политическите нюанси на това решение на президента Румен Радев коментираме с доц. Иво Инджов ,..

публикувано на 12.05.25 в 10:10