Той изтъкна, че кметът Костадин Димитров винаги е бил достатъчно отзивчив към тяхното сдружение и представителите му имат добър диалог с общината. По думите му това, което е провокирало тяхната позиция е липсата на интегриране на всички договорености с местната власт, които са били постигнати.
"Каква е причината, кой е писал наредбата, защо не ги е вкарал, не мога да кажа", посочи Денчев.
По думите му важното е не какво искат те, като сдружение, а да се направят неща, които са от полза за града. Хотелиерът е категоричен, че е необходимо да има алтернатива и добре работещ градски транспорт, добра свързаност на Пловдив с малките и по-големи населени места, а също буферни паркинги в и около централната градска част. "И когато имаме цялата тази инфраструктура, ще може да се инициират промени в наредбата", коментира той, като допълни, че предприемането на всяко ограничение, може да е фатално както за туристите, така и за предприемачите.
Според председателя на Сдружението проблем има и е важно, че се акцентира върху него, за да може да бъде решен по правилния начин, независимо кога.
"Как си представяте турист или бизнесмен, който идва в Пловдив на мястото, което е синя зона, след 4 часа той трябва да премести автомобила си оттам. Бих ви задал въпроса: Къде?", даде пример хотелиерът. И припомни, че Пловдив в момента има изключителен проблем със свързаността между Пловдив и София с междуградски автобуси, което също води до това, хората да ползват личните си автомобили.
По думите му повишаването на цената на престоя в синята зона няма да спре българина да влиза в широкия и супер център, да паркира и да си плаща.
"Това не е решение на проблема, когато говорим за изкарването на трафика. Единственото решение е да се обходи и види кои са общинските места със сравнително голям обем, които биха могли да станат буферни паркинги и те да са удобни на хората. Друга важна стъпка е изключително добре работещ градски транспорт, който ще спре 90% от жителите на Пловдив, които отиват на работа с коли в центъра. Вижте София! Там има много мащабен градски транспорт, метро, буферни паркинги. Това са най-семплите неща, които биха могли да олекотят трафика в града", поясни Денчев и добави, че ако това се реши, резултатът ще е много добър за Пловдив.
Председателят на Сдружението посочи също, че е важен и контролът и даде пример от последните 2-3 седмици, когато в Стария град вече има полицейски патрул и въпреки забраната за паркиране на ул. "Съборна", както и почти запълнения капацитет на хотелите, не се забелязва проблем с автомобилите, които влизат и паркират. "Много рязко изведнъж изчезнаха доста голям обем автомобили, които досега влизаха в Стария град", поясни Петър Денчев. Той добави, че обявената такса от 10 лева за 30-минутен достъп няма да е успешен модел, защото ще създаде огромни проблеми и ще доведе до ситуации, в които никой не иска да се влиза – нито живущите, нито общината.
Хотелиерът отново подчерта, че кметът се вслушва в браншовите организации и когато има чуваемост, няма как резултатите да не са в полза на града.
"Надяваме се, че тези мерки ще бъдат преработени, осмислени и резултатът ще бъде такъв, че Пловдив до няколко години да се похвали с добре уреден център", заключи той.
Могат ли паметниците на Съединението да разказват историята за това събитие 140 години по-късно? Или да търсим нещо повече от историята, записките, спомените и думите, останали в архивите за 6-ти септември 1885-година в монументите, градската среда и това как сътвореното преди десетелетия и в настоящия век ни връща за да помним и в същото..
С около месец ще се забави ремонтът на сградата на Хуманитарната гимназия в Пловдив и се очаква около Коледа дейностите да приключат. Налага се смяна на всички носещи греди, а за това ще са необходими и допълнителни средства. Учениците от 8 до 12 клас ще ще започнат новата учебна година в три училища в район "Тракия". Това съобщи в интервю за..
Изложбата „Съхранената памет за Съединението“ ни връща към едно от най-значимите събития в новата българска история – Съединението на Княжество България и Източна Румелия, обявено на 6 септември 1885 година. Събитие, в което Пловдив и неговите жители заедно с четите от Станимака и Голямо Конаре изиграват централна роля, от създаването на комитетите..
Братската могила е комлекс, който смятам, че трябва да се развива като туристическа дестинация. Това е важно не само за район „Западен“, но и за целия град, поради няколко причини. Самата архитектура, вдъхновена от тракийските могили и архитект Шинков. Разбира се и скулптурите на световноизвестния творец Любомир Далчев. Това каза в..
Сградата на Областното събрание на Източна Румелия на площад „Съединение“ в Пловдив е една от най-познатите и известни постройки в града. Тя е важна историческа реликва, свързана със Съединението на България и играе ключова роля в събитията от 6 септември 1885 година, когато Княжество България и Източна Румелия се обединяват в една държава. В нея..