Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

По-скъпата Синя зона в центъра на Пловдив не решава проблема

Петър Денчев
Снимка: Личен архив

Община Пловдив направи крачка назад и оттегли от предстоящата на 15-ти май сесия на общинския съвет проектонаредба за организацията на движението и паркирането. Според председателя на Сдружението на хотелиерите в Пловдив Петър Денчев е добре, че е взето под внимание и тяхното мнение. 

Той изтъкна, че кметът Костадин Димитров винаги е бил достатъчно отзивчив към тяхното сдружение и представителите му имат добър диалог с общината. По думите му това, което е провокирало тяхната позиция е липсата на интегриране на всички договорености с местната власт, които са били постигнати. 

"Каква е причината, кой е писал наредбата, защо не ги е вкарал, не мога да кажа", посочи Денчев.

По думите му важното е не какво искат те, като сдружение, а да се направят неща, които са от полза за града. Хотелиерът е категоричен, че е необходимо да има алтернатива и добре работещ градски транспорт, добра свързаност на Пловдив с малките и по-големи населени места, а също буферни паркинги в и около централната градска част. "И когато имаме цялата тази инфраструктура, ще може да се инициират промени в наредбата", коментира той, като допълни, че предприемането на всяко ограничение, може да е фатално както за туристите, така и за предприемачите. 

Според председателя на Сдружението проблем има и е важно, че се акцентира върху него, за да може да бъде решен по правилния начин, независимо кога.  

"Как си представяте турист или бизнесмен, който идва в Пловдив на мястото, което е синя зона, след 4 часа той трябва да премести автомобила си оттам. Бих ви задал въпроса: Къде?", даде пример хотелиерът. И припомни, че Пловдив в момента има изключителен проблем със свързаността между Пловдив и София с междуградски автобуси, което също води до това, хората да ползват личните си автомобили. 

По думите му повишаването на цената на престоя в синята зона няма да спре българина да влиза в широкия и супер център, да паркира и да си плаща. 

"Това не е решение на проблема, когато говорим за изкарването на трафика. Единственото решение е да се обходи и види кои са общинските места със сравнително голям обем, които биха могли да станат буферни паркинги и те да са удобни на хората. Друга важна стъпка е изключително добре работещ градски транспорт, който ще спре 90% от жителите на Пловдив, които отиват на работа с коли в центъра. Вижте София! Там има много мащабен градски транспорт, метро, буферни паркинги. Това са най-семплите неща, които биха могли да олекотят трафика в града", поясни Денчев и добави, че ако това се реши, резултатът ще е много добър за Пловдив. 

Председателят на Сдружението посочи също, че е важен и контролът и даде пример от последните 2-3 седмици, когато в Стария град вече има полицейски патрул и въпреки забраната за паркиране на ул. "Съборна", както и почти запълнения капацитет на хотелите, не се забелязва проблем с автомобилите, които влизат и паркират. "Много рязко изведнъж изчезнаха доста голям обем автомобили, които досега влизаха в Стария град", поясни Петър Денчев. Той добави, че обявената такса от 10 лева за 30-минутен достъп няма да е успешен модел, защото ще създаде огромни проблеми и ще доведе до ситуации, в които никой не иска да се влиза – нито живущите, нито общината. 

Хотелиерът отново подчерта, че кметът се вслушва в браншовите организации и когато има чуваемост, няма как резултатите да не са в полза на града. 

"Надяваме се, че тези мерки ще бъдат преработени, осмислени и резултатът ще бъде такъв, че Пловдив до няколко години да се похвали с добре уреден център", заключи той. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Кризата във властта приключи и няма да има дългосрочно влияние

Центърът за анализи и кризисни манипулации заедно с агенция „Мяра“ измериха индекс на общественото напрежение от 6,09 пункта, който социалозите отпределят като висок. Той е за периода 1 юли - 30 септември. Политологът от Центъра Александър Христов уточни, че това е първият индекс и от следващите ще зависи дали скалата на общественото напрежение..

публикувано на 22.10.25 в 17:11

Важно е учители и родители да възстановим дисциплината

Агресията в училище е тема на седмицата. Свидетели сме на поредица криминални случаи с ученици в София, едно дете е убито. Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев призна днес, че е факт, че през последните десетилетия е отслабена възпитателната функция на българската образователна система . Министерството на образованието и науката..

публикувано на 22.10.25 в 15:30

Работих във враждебна среда, да напусна поиска кметът на Пазарджик

"Решението да не бъда вече на този пост не е мое, а на кмета на община Пазарджик", заяви на пресконференция Таня Колчакова–Янева, която до преди дни заемаше длъжността заместник-кмет, отговарящ за образованието, културата, младежките дейности и спорта в общината. "Никога политиката не е била моя самоцел. Приех да бъда заместник-кмет, защото..

публикувано на 22.10.25 в 14:18

Подкрепа за малките и средни предприятия в строителството

Дигиталната трансформация не е само за администрацията – тя е и за бизнеса! Дейност 3 от Инвестиция C10.I6 осигурява логистична подкрепа за малките и средните предприятия – проектантски бюра, строителни и консултантски фирми, които искат да прилагат СИМ/BIM в своята работа. Дейността включва изграждане на уеб-базирана..

обновено на 22.10.25 в 13:12

Трябва да има часове за възпитание в социални умения

Трябва да има часове за възпитание в социални и граждански умения в училище, за да предотвратим жестоки случаи на агресия сред децата. Това коментира психологът Иван Игов след поредица от случаи, в които ученици наръгаха техни връстници с нож.   Той добави, че древните гърци още са използвали училището като средство за възпитание, което..

публикувано на 22.10.25 в 10:11