Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

По-скъпата Синя зона в центъра на Пловдив не решава проблема

Петър Денчев
Снимка: Личен архив

Община Пловдив направи крачка назад и оттегли от предстоящата на 15-ти май сесия на общинския съвет проектонаредба за организацията на движението и паркирането. Според председателя на Сдружението на хотелиерите в Пловдив Петър Денчев е добре, че е взето под внимание и тяхното мнение. 

Той изтъкна, че кметът Костадин Димитров винаги е бил достатъчно отзивчив към тяхното сдружение и представителите му имат добър диалог с общината. По думите му това, което е провокирало тяхната позиция е липсата на интегриране на всички договорености с местната власт, които са били постигнати. 

"Каква е причината, кой е писал наредбата, защо не ги е вкарал, не мога да кажа", посочи Денчев.

По думите му важното е не какво искат те, като сдружение, а да се направят неща, които са от полза за града. Хотелиерът е категоричен, че е необходимо да има алтернатива и добре работещ градски транспорт, добра свързаност на Пловдив с малките и по-големи населени места, а също буферни паркинги в и около централната градска част. "И когато имаме цялата тази инфраструктура, ще може да се инициират промени в наредбата", коментира той, като допълни, че предприемането на всяко ограничение, може да е фатално както за туристите, така и за предприемачите. 

Според председателя на Сдружението проблем има и е важно, че се акцентира върху него, за да може да бъде решен по правилния начин, независимо кога.  

"Как си представяте турист или бизнесмен, който идва в Пловдив на мястото, което е синя зона, след 4 часа той трябва да премести автомобила си оттам. Бих ви задал въпроса: Къде?", даде пример хотелиерът. И припомни, че Пловдив в момента има изключителен проблем със свързаността между Пловдив и София с междуградски автобуси, което също води до това, хората да ползват личните си автомобили. 

По думите му повишаването на цената на престоя в синята зона няма да спре българина да влиза в широкия и супер център, да паркира и да си плаща. 

"Това не е решение на проблема, когато говорим за изкарването на трафика. Единственото решение е да се обходи и види кои са общинските места със сравнително голям обем, които биха могли да станат буферни паркинги и те да са удобни на хората. Друга важна стъпка е изключително добре работещ градски транспорт, който ще спре 90% от жителите на Пловдив, които отиват на работа с коли в центъра. Вижте София! Там има много мащабен градски транспорт, метро, буферни паркинги. Това са най-семплите неща, които биха могли да олекотят трафика в града", поясни Денчев и добави, че ако това се реши, резултатът ще е много добър за Пловдив. 

Председателят на Сдружението посочи също, че е важен и контролът и даде пример от последните 2-3 седмици, когато в Стария град вече има полицейски патрул и въпреки забраната за паркиране на ул. "Съборна", както и почти запълнения капацитет на хотелите, не се забелязва проблем с автомобилите, които влизат и паркират. "Много рязко изведнъж изчезнаха доста голям обем автомобили, които досега влизаха в Стария град", поясни Петър Денчев. Той добави, че обявената такса от 10 лева за 30-минутен достъп няма да е успешен модел, защото ще създаде огромни проблеми и ще доведе до ситуации, в които никой не иска да се влиза – нито живущите, нито общината. 

Хотелиерът отново подчерта, че кметът се вслушва в браншовите организации и когато има чуваемост, няма как резултатите да не са в полза на града. 

"Надяваме се, че тези мерки ще бъдат преработени, осмислени и резултатът ще бъде такъв, че Пловдив до няколко години да се похвали с добре уреден център", заключи той. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Паметниците на Съединението - история и изпит за настоящето

Могат ли паметниците на Съединението да разказват историята за това събитие 140 години по-късно?   Или да търсим нещо повече от историята, записките, спомените и думите, останали в архивите за 6-ти септември 1885-година в монументите, градската среда  и това как сътвореното преди десетелетия и в настоящия век ни връща за да помним и в същото..

публикувано на 04.09.25 в 09:25

Ремонтират Хуманитарната гимназия до Коледа

С около месец ще се забави ремонтът на сградата на Хуманитарната гимназия в Пловдив и се очаква около Коледа дейностите да приключат.  Налага се смяна на всички носещи греди, а за това ще са необходими и допълнителни средства.  Учениците от 8 до 12 клас ще ще започнат новата учебна година в три училища в район "Тракия". Това съобщи в интервю за..

обновено на 03.09.25 в 14:33

"Съхранената памет за Съединението" в Асеновград

Изложбата „Съхранената памет за Съединението“ ни връща към едно от най-значимите събития в новата българска история – Съединението на Княжество България и Източна Румелия, обявено на 6 септември 1885 година. Събитие, в което Пловдив и неговите жители заедно с четите от Станимака и Голямо Конаре изиграват централна роля, от създаването на комитетите..

обновено на 03.09.25 в 12:27

Братската могила може да е туристическа дестинация

Братската могила е комлекс, който смятам, че трябва да се развива като туристическа дестинация. Това е важно не само за район „Западен“, но и за целия град, поради няколко причини. Самата архитектура, вдъхновена от тракийските могили и архитект Шинков. Разбира се и скулптурите на световноизвестния творец Любомир Далчев. Това каза в..

публикувано на 03.09.25 в 10:10
Сградата на РИМ-Пловдив

Сградата на РИМ-Пловдив с ключова роля в Съединението

Сградата на Областното събрание на Източна Румелия на площад „Съединение“ в Пловдив е една от най-познатите и известни постройки в града. Тя е важна историческа реликва, свързана със Съединението на България и играе ключова роля в събитията от 6 септември 1885 година, когато Княжество България и Източна Румелия се обединяват в една държава. В нея..

публикувано на 03.09.25 в 10:00