Той обясни, че вече е изготвен проект за това от ВиК-Пловдив. Чрез него шахтовите кладенци ще бъдат въведени в експлоатация, ще се подмени подземната инфраструктура и напълно ще бъде обезпечено водоподаването в подбалканския град.
"Това беше много дълга работа, която извършихме с ВиК, областна администрация и нашите големи работодатели", посочи кметът. По думите му след като се направи последната среща преди старта на проекта, ще стане ясно и кога ще започне той.
"Тъй като инфраструктурата към шахтовите кладенци е доста компрометирана, а на места дори я няма, тя трябва да се подмени и да се включат те в нашата ВиК инфраструктура, за да може да започнем да водоподаваме нормално. Т.е. проектът включва подмяна на трасе, което в момента е съществуващо", подчерта Стоенчев.
Той изтъкна, че по-голямата част от шахтовите кладенци са оборудвани с помпени агрегати и сега ще трябва да се оборудват само 2-3 от тях. Към момента шахтовите кладенци са 6, ще бъдат включени още три и това ще е достатъчно, за да се реши проблема с водоподаването в Сопот, смята кметът.
Според него в какви срокове проектът ще бъде завършен, зависи много от това, каква техника ще се включи. Работата може да бъде свършена за няколко седмици, а може и за месец.
"Ако зависи от мен проектът ще започне още в четвъртък, след срещата другата седмица. Но в момента не мога да се ангажирам с дата и час. Належащо е да се започне всеки момент, защото иначе може да имаме проблем, както всички други години преди това", поясни Станислав Стоенчев.
Той съобщи, че финансирането ще дойде от бизнеса, а ВиК ще осигурят необходимите тръби, връзки за тях и помпите за оборудване на кладенците. Около 2,5 км е дълъг съществуващият водопровод, но той е много е амортизиран. Самите шахтови кладенци са в добро състояние, в тях има вода дори и сега, изисква се само да бъдат включени в инфраструктурата, която трябва да бъде подменена.
По думите му през последните 8-9 години е било належащо това да се направи, но вероятно заради лоша координация между ВиК, общината и бизнеса, не се е случило.

На историческата дата 10 ноември ръководството на ДСБ представи в Пловдив платформата pitai.bg. Чрез нея всеки гражданин може да задава въпроси, да прави предложения и да подава сигнали директно към кметове, общински съветници и държавни институции. Платформата pitai.bg дава възможност на всеки български гражданин, включително и на..
Днес ще поговорим за илюзията на краткия хоризонт: защо в първите седмици след смяната на валутата ще виждаме хаос, и защо този хаос не означава тенденция. Ще погледнем този въпрос от три различни ъгъла: Конкуренцията и истинският механизъм зад цените след въвеждането на еврото. Какво общо има с това тенис легендата Роджър Федерер? И защо в..
„Правителството очевидно е пропуснало да навърже поредица от фактори, които са взаимосвързани и това не само по очевидни причини, а и по други, които ние с вас и слушателите няма как да знаем, но можем да се досещаме. Контекстът е широк на всички тези проблеми и промени, които ни предстоят, и ни засягат. Бюджетът е политическата рамка за..
Законът за автомобилните превози ощетява пловдивчани, предупреждава общинският съветник Николай Гюров в интервю за Радио Пловдив Новите промени в Закона за автомобилните превози, приети от Народното събрание, ще се отразят неблагоприятно на пловдивчани – това заяви в ефира на Радио Пловдив общинският съветник Николай Гюров от..
Тази година Радио Пловдив празнува 70 години от първото ефирно излъчване. Гостът ни в "Добро утро, ден" , създател на сайта "Предавател", обаче намери данни за първите му стъпки още през 30-те годинина миналия век. С него говорим за "златните" години на радиото, когато оркестри на живо са забавлявали аудиторията, за предизвикателствата днес и за..