"Убеден съм, че много от нещата, които се приеха по отношение на електрическите тротинетки, няма да работят. Според мен има някои недоразумения, като например забраната да се движат в тъмната част на деня и да се управляват минимум от 16-годишни деца. Това ще бъде неприложимо, тъй като те масово се карат от тийнейджъри на 12,13 или 14 години, а също масово се карат през нощта. Освен това трябва да има единен стандарт за регистрация, не може всяка община да има различни регистрационни табели и различни номерации за тези превозни средства", коментира Тодоров.
Той припомни, че вече има и много фирми за споделено придвижване с тротинетки, които оперират в много градове със сключени договори и отдават под наем тези превозни средства за краткосрочно ползване. По думите му няма как тези фирми да осигурят каски на клиентите си.
Тодоров е на мнение, че не е лошо за тротинетките да се сключва застраховка "Гражданска отговорност, но то пак е свързано с индивидуализирането на превозното средство и регистрацията му. За да отговарят на законовото изискване, скоростта на всички тротинетки трябва да бъде ограничена до 25 км/ч., т.е. всички, които са в момента внесени, трябва да бъдат под този режим, за да се определи цена за застраховката. Не е ясно и кой ще я сключва – непълнолетният или родителят.
"Обществените отношения и появата на този тип превозно средство, много избързаха. Те се появиха, нямаше никакъв регламент за тях и изведнъж станаха проблемни, започнаха да се случват инциденти, включително и смъртни случаи и трябваше да се действа в авариен и бърз режим, но бързите неща не са най-удачните. Аз не приветствам и пълната им забрана, както е в някои европейски градове. По-скоро трябва да се търси режим, при който електрическите тротинетки да бъдат приравнени към велосипедите, задължително да имат каски, светлоотразителни елементи или към скутерите под 50 кубика - категория А1, за които се изисква обучение и могат да се карат от непълнолетни", смята председателят на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
Пловдивчани обаче са на мнение, че тези изменения в закона са много навременни. Според тях трябва да се забрани водачите на тротинетки да се движат по големи булеварди или да бъдат глобявани, ако превишат скоростта. Освен това хората смятат, че регистрацията на тротинетки е необходима и приветстват промяната за сключване на застраховка "Гражданска отговорност".
Една от важните промени в закона е, че общинските съвети трябва да приемат свои наредби в срок до 4 месеца, с които допълнително да ограничават използването на електрическите тротинетки. Това каза на последната сесия на местния парламент и зам.-кметът по транспорт в община Пловдив Александър Държиков. По думите му от Националното сдружение на общините ще подготвят рамкова наредба, за да има уеднаквяване на правилата. Според него това ще стане най-вероятно до края на годината.
Чуйте повече в прикачените звукови файлове.
Иван Андонов е един от организаторите на Съединението, виден общественик и деец на Народно-либералната партия в Пловдив. Роден е на 28 юни 1854 година в чирпанското село Мурсалково, днешно Спасово в семейството на поп Андон Савов и Бона Тодорова. Иван Андонов е не само революционер, но и възрожденец, казва историкът от Пловдивски..
Опасните дървета и площите от зелената система трябва задължително да се паспортизират. В това е категоричен проф. д-р Стефан Шилев, общински съветник от ГЕРБ, бивш еколог на общината и шеф на РИОСВ през годините, сега преподавател в Аграрния унивесритет. По думите му през годините винаги е имало борба между зелената система и застрояването в..
Какво откриха археолози и спелеолози в пещерно обиталище "Чая", което за поредна година се проучва със средства от община Чепеларе? В програма "Точно днес" разговаряме с археолога София Христева от Регионалния археологически музей - Пловдив и с Марин Господинов от Музея на родопския карст. За пета поредна година пещерата се проучва от..
Това заяви в интервю за Радио Пловдив пловдивският кмет Костадин Димитров, след като общинските съветници на „Продължаваме промяната – Демократична България“ настояха за неговата незабавна оставка заради фатайлния случай, при който 78-годишен мъж загина, след като върху него падна клон. Съветниците от ПП-ДБ искат оставката на кмета..
Близо 2400 проверки са направени от Инспекцията по труда в Пловдив за първите седем месеца на годината. Констатирани са над 4800 нарушения на трудовото законодателство, като основната част от тях са свързани с безопасните условия на труд, а около 1/3 са за трудови правоотношения. Това съобщи директорът на пловдивската инспекция Атанас Чернаев и..