Линиите от градския транспорт от дълго време се обслужват по спешната мярка – чрез пряко договаряне с превозвачите, а не чрез обявяване на конкурс. До тук се стигна след като общината разтрогна сключените договори с фирмите, заради неизпълнение на курсове. Зам.-кметът по транспорта Александър Държиков подчерта, че транспорта не може да продължи да функционира така. Причината е, че по спешната мярка общината не може да има изисквания към качеството на автобусите и организацията на маршрутите.
"Това е голяма пречка - като спешна мярка няма как да има качествен и добър транспорт, какъвто искат пловдивчани.
Нищо фатално не се случило, просто се получава едно забавяне от около 20 дни, когато е другата сесия", каза Държиков.
С провеждането на нова процедура за обслужване на градския транспорт ще бъде възможно окончателно регулиране на автобусните линии. Новото предложение ще бъде допълнено, както искаха съветниците, увери Държиков. Уточнено ще бъде защо се възлага по закона за обществените поръчки, а не за концесиите.
"За превоза на автобусните линии в градския транспорт законът за концесиите е неприложим. Имаше и малко политически отенък, да се спъне решението", отбеляза Държиков.
Като политиески отенък определи довода за липсата на приложена нова транспортна схеме към предложението. Доводът му беше, че тя няма как да се създаде преди да бъде изготвен Генералният план за развитие на транспорта. Това е пропуснал да направи предходният зам.-кмет от квотата на „Браво, Пловдив“
"Беше загубена година и половина. Иначе в началото на лятото щяхме да имаме транспортна схема, с която да обявим сегашния конкурс", каза Държиков.
В началото на октомври изтече обявената обществена поръчка за изработване на Генерален план на стойност 250 000 лева. По нея канидатстваха две фирми, офертите им се преглеждат. В поръчката е заложено да изследва каква ще е най-ефективната транспортна схема с разполагане на спирките, с нови джобове и бус ленти.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...