Правителството обяви пътната безопасност за свой приоритет и направи промени в Закона за движение по пътищата, като прогнозираше 20% намаляване на жертвите. Данните обаче показват увеличение на пострадалите и жертвите. Богдан Милчев от Института по пътна безопасност коментира за Радио Пловдив, че причината е проста: мерките са само имитация на дейност. Решението за средната скорост е политическо и досега няма нито един глобен по тази мярка. Камерите стоят на пътя, но МВР няма ресурси да следи и санкционира нарушителите.
За сметка на това, от началото на годината МВР е наложило глоби за над 200 млн. лева, но те не се отразяват на реалната безопасност. Милчев подчерта, че е необходима нова логика в пътната безопасност, но тя може да се случи само ако българското общество я поиска.
"Проблемът не се решава с протести и безмислени акции. Пример е сегашната акция „Зима“, провеждана при 29 градуса — планово, без мисъл и гъвкавост. Липсва оценка на риска, която да покаже най-опасните участъци по пътищата".
"Камерите в момента служат повече за приходи (ТОЛ такси) и за глобяване за скорост, отколкото за реална безопасност. МВР налага над 1 милион наказания годишно, но това очевидно не намалява жертвите", посочи още Милчев
Решението според него е ефективно и прозрачно харчене на средства, насочено към осветяване на корупцията в системата. "Корупцията се плаши само от светлина и прозрачност, а не от прокуратурата, която често не достига до проблемите на пътя".
В заключение Богзан Милчев заяви, че и тази година ще завършим с „големи успехи“ на правителството за пътната безопасност, но всъщност с огромни проблеми за българските граждани. "Живеем в две различни реалности — властта предлага имитации и административни мерки, а без оценка на риска, прозрачно управление и обществен натиск върху реалните приоритети, мерките за пътна безопасност остават само на хартия, а броят на пострадалите ще продължава да расте.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...