Правителството обяви пътната безопасност за свой приоритет и направи промени в Закона за движение по пътищата, като прогнозираше 20% намаляване на жертвите. Данните обаче показват увеличение на пострадалите и жертвите. Богдан Милчев от Института по пътна безопасност коментира за Радио Пловдив, че причината е проста: мерките са само имитация на дейност. Решението за средната скорост е политическо и досега няма нито един глобен по тази мярка. Камерите стоят на пътя, но МВР няма ресурси да следи и санкционира нарушителите.
За сметка на това, от началото на годината МВР е наложило глоби за над 200 млн. лева, но те не се отразяват на реалната безопасност. Милчев подчерта, че е необходима нова логика в пътната безопасност, но тя може да се случи само ако българското общество я поиска.
"Проблемът не се решава с протести и безмислени акции. Пример е сегашната акция „Зима“, провеждана при 29 градуса — планово, без мисъл и гъвкавост. Липсва оценка на риска, която да покаже най-опасните участъци по пътищата".
"Камерите в момента служат повече за приходи (ТОЛ такси) и за глобяване за скорост, отколкото за реална безопасност. МВР налага над 1 милион наказания годишно, но това очевидно не намалява жертвите", посочи още Милчев
Решението според него е ефективно и прозрачно харчене на средства, насочено към осветяване на корупцията в системата. "Корупцията се плаши само от светлина и прозрачност, а не от прокуратурата, която често не достига до проблемите на пътя".
В заключение Богзан Милчев заяви, че и тази година ще завършим с „големи успехи“ на правителството за пътната безопасност, но всъщност с огромни проблеми за българските граждани. "Живеем в две различни реалности — властта предлага имитации и административни мерки, а без оценка на риска, прозрачно управление и обществен натиск върху реалните приоритети, мерките за пътна безопасност остават само на хартия, а броят на пострадалите ще продължава да расте.
Ако Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на пловдивските магистрати, които обявиха за незаконосъобразно 20-процентното ДДС върху таксите за паркиране и репатриране в синята зона на Пловдив, ще се наложи те да бъдат отменени, а Общинският съвет да приеме нови. Това заяви за Радио Пловдив адвокат Бойчо Бойчев,..
"Проектобюджежът на страната ни винаги може да бъде направен и по- добре, но това са реалностите в момента. В него се въвежда се данък дивидент и се увеличава с 2 процентни пункта осигурителната тежест, за да се стесни дефиците в българската песинонната система. Не смятам, че и двете мерки ще имат фатален ефект върху бизнеса", икономиката и..
Предложението на кмета Костадин Димитров за стартиране на процедура за обществена поръчка за нови превозвачи по 29 линии на градския транспорт в Пловдив ще бъде за втори път обсъждано от общинските съветници в четвъртък. То не бе прието на последната сесия на местния парламент, след като 29 съветници се въздържаха при гласуването му. В момента..
Увеличението на осигурителната вноска за пенсия с два процентни пункта от догодина ще намали реалните доходи на работещите българи между 30 и 60 евро годишно. Това коментира пред Радио Пловдив д-р Хасан Адемов от Алианс за права и свободи. Той е член на парламентарната комисия по труда и социалната политика. Изчисленията му са за тези, които..
Очакваната забрана за използването на мобилни телефони в училищата е стъпка в правилната посока, защото прекомерната употреба на устройствата вече променя поведението на децата – смята депутатът от „Продължаваме промяната – Демократична България“ д-р Александър Симидчиев. Той коментира темата във връзка с приетите на второ четене промени в Закона..