Решението изненада дори част от представителите на мнозинството в местния парламент, призна в програма "Точно днес" на Радио Пловдив общинският съветник от ГЕРБ и член на транспортната комисия Гошо Къчков.
„Знаехме, че между кмета и Държиков е имало разговор той да заеме поста за определен период. Той самият нямаше желание да е постоянен заместник-кмет. Но смяната като цяло ни изненада – нямали сме среща с кмета, на която да бъде обсъждано“, коментира Къчков.
По думите му, подборът на екипа е изцяло в правомощията на кмета, а общинските съветници научават за кандидатите, едва след като решението вече е взето. „Не знам доколко Николай Душков е подготвен – никой не може да гарантира това. Истината е, че Пловдив е вторият по големина град с отвратителен обществен транспорт, а проблеми се трупат от години“, посочи още той.
Къчков напомни, че през този мандат през ресора са минали няколко заместник-кметове, но устойчивост не е постигната. „Назначението на Савина Петкова едва ли беше най-удачно. След това дойде Ерол Садъков – той започна с голям ентусиазъм, но и там по различни причини нещата не се случиха“, обясни той.
Според него най-важното сега е да се довърши обществената поръчка за избор на нов превозвач – предложение, която на два пъти не успя да мине през Общинския съвет.
Той посочи, че ако новият заместник-кмет Николай Душков не направи екип, който да работи последователно и да придвижи процедурите, започнати от предшественика си Александър Държиков, това може да изиграе лоша шега и на кмета.
"Проблемите в транспорта няма как да се решат с магическа пръчка, но няма логика и да се влошат, след като нещата са отпушени и трябва да тръгне възлагането на поръчката, да се придвижи по каналния ред, да се спазят процедурите и да се стигне до избор на изпълнител", уточни Къчков.
Той подчерта, че електронното таксуване може да бъде въведено едва след избор на превозвач, с който общината да има подписан договор.
Попитан за общинската фирма „Екобус“, Къчков каза, че тя трябва да бъде подкрепена, за да може Пловдив да има свой собствен общински превозвач. Той припомни, че идеята е "Екобус" е да кандидатства с европейско финансиране за нови електробуси, както Варна, Стара Загора, Бургас.
"Никой обаче не може да гарантира дали това ще се случи и трябва всички да заработим в една посока, защото това е за пловдивчани, а не за Костадин Димитров или Гошо Къчков. Това е за всички", категоричен бе той.
Къчков припомни и въпроса, зададен на последната сесия от общинския съветник Слави Георгиев – колко съветници ползват градски транспорт. „Оказа се, че половината от нас се возят в автобусите. Така че не сме се качили всички на коли, на които да се возим“, обобщи той.
В програма "Точно днес" Румен Радев, председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България отправи апел към всички предприемачи, работодатели и работещи да се присъединят към протеста на 26 ноември в София, организиран във връзка с липсата на диалогичност от страна на управляващите по време на бюджетната процедура. Той съобщи, че..
Почти една на всеки три жени в света е била жертва на психическо, физическо и/или сексуално насилие, а в България – една на всеки пет. Това заяви в Международния ден срещу насилието над жени и момичета Теодора Муравеева, президент на Инър Уийл клуб в града. Организацията се включва в кампанията на ООН „Да оцветим света в оранжево!“ с..
"Липсва диалогичността, с която сме свикнали, особено от партия ГЕРБ. Това, което което виждаме е, че те стоят твърдо на своята позиция, и каквото и да говорят синдикатите, не съм оптимист накъде вървят комуникациите. Ако публичният и частният сектор са скарани, то трусовете в държавата предстоят". Това заяви в интервю за предаването "Ден след..
Максималният размер на ваучерите за храна ще остане 200 лева месечно и през 2026 година, според проектобюджета за следващата година и това ще остане най-ниската стойност за страна-членка на ЕС. 835 000 са работещите в България, които получават ваучери. Таня Обущарова, главен секретар на Асоциацията на операторите на ваучери, коментира пред Радио..
Балансовите проблеми, свързани с проекта на бюджет 2026 и липсата на контрол, се дължат на олигархията, която е моделирала политическото и икономическото вземане на решения в своя полза. Тази теза изрази в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив финансистът Кольо Парамов. Той подчерта, че влизането в еврозоната трябва да доведе до..