Разширението на Околовръстното шосе на Пловдив трябва да стане проект от стратегическо значение. За това ще настояват експертите от Института за пътна безопасност, които изпращат писмо до министър-председателя Росен Желязков. Това съобщи Диана Русинова от Института за пътна безопасност в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио Пловдив. Тя коментира причините за тежката катастрофа, която отне живота на трима души от едно семейство. В нейна памет тази сутрин десетки хора се събраха на протест. Те поискаха да бъдат премахнати мантинелите на Околовръстното, защото според тях съоръженията стесняват и без това тясното пътно платно.
Експертите са категорични, че не може целият трафик на град като Пловдив да преминава по път, който е с изчерпан капацитет още от 60-те години. Диана Русинова смята, че не мантинелите на Околовръстното стесняват пътя.
„Направихме проверка, при която установихме, че преди поставянето на тези мантинели е имало паркирани автомобили, хора, продаващи всякакви зеленчуци и плодове, както и нерегламентирани включвания. Освен това там има напоителен канал, който върви встрани на конкретното място. Има и дървета. Това, което нас ни разтревожи, е, че в общественото пространство се прокрадва теория, че едва ли не ограничителните системи на пътищата са опасните и са предизвикали този тежък пътен инцидент. А по снимките, които видяхме, и по коментарите от институциите – колата, която е ударена, както и камионът, дори не са закачили тези ограничителни системи. Това означава, че не е имало никакво съприкосновение; автомобилът дори не се е насочил натам. Нали си давате сметка, че виновен е шофьорът на камиона, който е връхлетял върху лекия автомобил“, каза Русинова.
Тя е категорична, че пътят е тесен, но не заради ограничителните системи, а защото отдавна е с изчерпан транспортен капацитет. Затова от организацията настояват разширението на Околовръстното шосе да стане стратегически проект за държавата.
Цялото интервю с Диана Русинова можете да чуете в звуковия файл.След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...