Темите за градския транспорт, новите тарифи и бъдещите маршрути на автобусните линии коментира кметът Иван Портних. Целия разговор с него можете да чуете в прикачените звукови файлове.
За електронната билетна система
Всички линии на градския транспорт вече са във функционална готовност за въвеждане на електронната билетна система. Тоест там реално могат да се купуват електронни билетчета. Остават за дооборудване новите 15 автобуса, които получихме по втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт. Апарати няма и в 10-те автобуса, които ползваме под наем от Пловдив. Това трябва да приключи най-късно до средата на февруари.
Междувременно предстои в Общинския съвет да бъдат приети новата транспортна схема на града и нова тарифа за ползване на обществения транспорт.
Целта е от март да преминем изцяло към електронни карти и билети и да приключим с хартиените. Разбира се, има и период, в който хората трябва да свикнат с тези нововъведения, които ще бъдат голямо облекчение за тях.
За цената на билетчето
Надявам се новата тарифа да е полезна и удобна за пътниците. В нея, например, възможноста за прекачване на цената на един билет ще бъде отразени и в стойността на месечните карти. В момента се продават едва по 500 карти, което е нищожно на фона на десетките хиляди, които ползват градския транспорт във Варна. Очевидно е, че този модел не работи и имаме нужда от нов, който да стимулира хората да купуват карти и това да е икономически изгодно за тях.
Цената на билетчето няма да пипаме, категорично! Макар че, когато тази цена от 1 лев е била формирана, фонд работна заплата в "Градски транспорт" ЕАД е бил 4 млн. лева, а сега е 4 пъти повече. А предстои и подписването на нов колективен трудов договор с искане за ново увеличение на месечните възнаграждения от 12%. Или нови 2,5 млн. лева в тежест за фирмата. И тук говорим само за заплати. Ясно е, че няма как цената от 1 лев да покрива реалната стойност на тези разходи. Но така или иначе имаме ангажимент да направим всичко необходимо тази цена да не се променя.
Въпросът е да можем да използваме новоизградената система като възможности и функционалности, за да стимулираме хората да използват новите карти, които ще бъдат предлагани.
За новата транспортна схема
Във времето на мащабните ремонти и особено с изграждането на новия булевард "Васил Левски" беше ясно на всички, че е невъзможно въвеждането на новата транспортна схема. Нещо повече - завършването на бул. "Васил Левски" ще преразпредели вътрешния поток в града и натоварването както на определени пътни артерии, така и на автобусни линии. Така че новата транспортна схема, която се надявам да бъде приета от Общинския съвет, ще търпи оптимизация според трафика с новите булеварди и приключването на ремонтите. Тогава няма да имаме задръствания и нормално ще заработи скоростното трасе на автобусите. И едва тогава ще адаптираме транспортната схема към новите дадености и човекопотока, обслужван от "Градски транспорт".
За новите автобуси
По силата на договора за Интегрирания градски транспорт общинският превозвач ще е единственият оператор по автобусните линии в града. Приходите от карти и билети ще се събират от общинското предприятие, което направихме, и то ще се разплаща с превозвача на километър пробег. Това от една страна ще даде финансова стабилност на "Градски транспорт", а от друга - ще имаме ясна картина за възможностите за закупуване на нови автобуси. Защото въпреки че имаме 35 нови тролейбуса и вече 85 нови автобуса, за да се обнови изцяло автопаркът на "Градски транспорт", са ни нужни още 80. Работим активно по вариантите за закупуването им, в това число и по европрограми, както и чрез оптимизация и отделяне на нужните средства от общинския бюджет.
От една страна това ще осигури комфорт на варненци, които ползват градския транспорт, от друга ще доведе до намаляване на разходите за ремонт, които сега са огромни. Новите автобуси са в гаранция и разходите за поддръжката им са минимални. А този спестен ресурс също трябва да използваме за непрекъснато обновяване на автопарка.
Студент на Варненския свободен университет /ВСУ/ представя оригинален шрифт на Международното триенале на типографията в Полша. Шрифтът е наречен VFU (Visionary Font Ultra) и е изработен от студента от трети курс в специалност "Графичен дизайн" Володимир Федотов . Той е един от тримата представители на България, избрани за участие в..
Прототип на сензорна витрина за плодове и зеленчуци, която се управлява с помощта на изкуствен интелект, е единият от двамата победители в пилотното издание на иновативната образователна програма GEN I: Иновация Генерация на Schwarz IT България. Тя е разработена от екип от четирима студенти от Икономическия университет и Висшето военноморско..
С нови камбани ще посрещне Великден храмът „Възнесение Господне“ в Суворово. За около месец местните жители са събрали близо 19 хиляди лева, които ще стигнат за изработването на три камбани. В края на миналата година става ясно, че камбаната на храма е спукана. Църковното настоятелство търси съдействие от кмета Данаил Йорданов и..
Пазаруването в магазини на големи хранителни вериги е всекидневие за много хора у нас. Във всички варненски квартали вече има такива супермаркети, които много хора ползват като квартален магазин – не за да пазаруват на едро, а за да си купят продукти, с които да приготвят вечерята след работа. След работа са и най-натоварените часове в..
Увеличаване на всички пенсии, приемане на закон за възрастните хора, който ще даде възможност за социална защита и предпоставка за европейско самочувствие и достоен живот на пенсионерите, безплатни здравни грижи и обслужване в съответствие със стареенето, понижаване цените на лекарствата за пенсионери и инвалиди. Това са част от исканията на..
Разкриването на участъци на полицията и на пожарните служби на територията на курортните комплекси ще даде по-голяма сигурност за безопасността на туристите, които почиват в тях. Това каза в предаването „Новият ден“ Красимира Стоянова от Сдружение „Българска хотелска асоциация“. В курортите край Варна такива участъци има само в к.к. „Албена“,..
Най-доброто от нас днес – как да изчистим съзнанието си, да се чувстваме по-добре и успяваме в повече неща. Да забавим не само естествения процес на стареене, но и да се подмладим, не само физически. Това ни споделя „перфектната неперфектна“, както се шегува, йога ентусиастът Антония Криван от Балчик. Запалва се по йога преди повече от..