Когато става дума за мебели, интересен е въпросът за авторството и произхода им – кой и къде ги е създал, доколко са уникални и неповторими, колко би струвало да имате такива.
Дизайнерските мебели, в буквалния смисъл на думата, са дело на творци с талант и новаторско мислене. Те са уникални, често смятани за художествени произведения. В обичайния, масов случай, дизайнерските мебели са резултат от оригинални проекти, достатъчно са функционални, за да могат да се използват в ежедневието. И са много скъпо удоволствие. Понякога една маса може да достигне четирицифрена сума, споделя Милко Дюлгеров, който се занимава с дизайнерски мебели, които се реализират основно в чужбина. Чуйте в интервюто на Мартин Николов какви са тенденциите за тази година:
Какви са тенденциите за 2019 година ? Мина вече една четвърт от годината, но все пак престоят още девет месеца
Тенденциите няма може би много да се променят. Те бяха свързани с метал, с метални структури и с масиви от дърво. Напоследък нашумя, малко извън мебелната индустрия, но все пак нашумя много и смолата, епоксидната смола. Примес от тези три неща е нещо, което най-вероятно и през 2019 ще продължи.
Т.е това е комбинацията: масив, метал и епоксидна смола?
Най-често да, защото самият масив се комбинира много добре с епоксидна смола, т.к. той може да се цепи, движи се – все пак масивното дърво е живо. От своя страна епоксидната смола е тънколивко нещо. Тя може да попълни всички възможни дефекти, дори които не се набиват на очи. Комбинацията между тези две неща - от една страна много хубаво качество, а от друга страна - на хората много им харесва точно заради това качество на епоксидната смола. Така може да се вземе дърво, което целенасочено да има много дефекти, а епоксидната смола да превърне тези дефекти в ефекти. Това е, което привлича хората.
Какви мебели или дизайнерски решения най-често се предпочитат?
Най-често засега са масите. Забавното е, че те тръгват не от епоксидната смола, поне тези, които са известни като ривъртейбъл. Те са две парчета дърво с такава динамична форма и между тях първоначално имаше стъкло, което перфектно пасва. Просто в някакъв момент се появиха вариации на това със смола. Тези вариации със смола от една страна са по-лесни, защото тя може да заема каквато и да е форма, която дървото и задава. От друга страна е много ефектно, защото има повече обем, а не е линейно стъкло. Просто смолата поглъща цялото пространство.
Най-интересните може би са тези, при които сме имали най-много свобода да си направим кефа. Със сигурност в момента правя едно от най-интересните за мен неща, защото клиентът искаше маса с определен размер, да е със смола, с начупено дърво с много дефекти. При това нямаше почти никакви други претенции. Следващият етап беше да измислим крака. Имах свободата да направя нещо скулптурно. От една страна няма да е много характерно, а от друга като се направи, ще изглежда много интересно. Всеки си вкарва своя артистичен, креативен процес в определени мебели, но те често струват много пари.
Предполагам, че трябва и самият творчески импулс да се ограничава в някаква степен, ако клиентът иска нещо точно определено ?
Разбира се, да. Това се опитвам да го възпитавам в себе си. Смятам, че професионализмът е да можеш да направиш това, което иска клиента. Той плаща, дава пари, иска да си го гледа всеки ден в къщата, както той го иска, дори и за теб да не е напълно правилно. Така да се каже много хора могат да се припознаят в някаква мебел, да и се радват, биха я имали вкъщи, дори да не е напълно практична. Има много хора, които са отворени към шантави работи, не напълно практични, и за мен това е много интересно.
Лили Георгиева е консултант по кариерна промяна и личен брандинг от 2015 година. Автор е на книгите „От любов към себе си“, посветена на кариерната промяна с истински истории на български жени и „Започни начисто“ - пътеводител за постигане на смисъл в професионалната роля. Неотдавна Лили създаде новата платформа LoveMyCareer за повече знания и..
Вместо да говорим за Брюксел като за нещо далечно, трябва да говорим за него като голяма отговорност и наше участие в решението на големите проблеми. Живеем в нова ситуация, геополитически светът е много по-различен от последните избори. Ние трябва да бъдем част от решението, което ако не го направим, ще бъдем, част от проблема в бъдещето развитие на ЕС...
Когато представят музиката си на живо, Particules обичат да превземат пространството както звуково, така и визуално. Предстои им участие на фестивала "Варуша юг" във Велико Търново, а през август и във Варна. Програмата на проекта следете в социалните му профили, а целия разговор с Виктор Проданов и Цветан Момчилов в предаването 45 оборота в минута..
20 години от създаването си празнува днес варненската Фондация „Радост за нашите деца“. На 4 юни 2004 година седем майки на деца с увреждания, водени от потребностите на децата си и нуждите на семействата им, решават да регистрират неправителствена организация в обществена полза. Тогава липсват социални услуги насочени към родители с деца със..
Националната конференция "Цялостен подход в предучилищното и началното училищно образование" ще се проведе днес и утре (4 и 5 юни) в курортния комплекс "Златни пясъци". Очаква се над 200 души - директори на детски градини, на начални, основни и средни училища, експерти в областта на образованието, да се включат в събитието, което ще бъде..
Записват по 6 общински програми за профилактика и рехабилитация на общественото здраве Община Варна стартира шест програми за промоция, профилактика и рехабилитация на общественото здраве. Записванията за тях започват от днес (с някои изключения) и ще продължат до изчерпване на средствата по програмите. I. Общинска програма „Хипотерапия..
Интервю с Henrik Klingenberg (SONATA ARCTICA) С последните си няколко издания SONATA ARCTICA бяха променили посоката и смело бяха нагазили в рока и акустиката. За щастие на феновете, групата се осъзна и изкара „Clear Cold Beyond“, който е директно завръщане към пауър метъл корените на SONATA ARCTICA. Добър повод клавиристът Henrik..