Навръх професионалния празник на брокерите на недвижими имоти ви срещаме с Юлия Хвърчилкова - отдала 18 години от живота си на професията. Професия, която по думите й продължава да се развива с много бързи темпове и става все по-привлекателна за младите хора.
"Всички съвременни младежи търсят бързо кариерно развитие, гъвкаво работно време и справедливо заплащане. Брокерската професия може да им даде всичко това", коментира интереса на младите към професията Юлия Хвърчилкова.
Едно от предизвикателствата пред брокерите на недвижими имоти е да намерят правилния подход към клиента. Според Юлия Хвърчилкова, най-важните качества са комуникативност и самодисциплина.
"Брокерът трябва да е гъвкав в стресови ситуации и в много бързо променяща се среда. Да работи добре в екип и да не гони лични интереси. Най-голямото предизвикателство обаче е брокерът да може да разбере своя клиент", посочи още тя. И напомни, че не на последно място, брокерът трябва да притежава необходимата квалификация. От своя страна клиентите също е добре да проверяват това преди да се обърнат към услугите на дадения посредник. Клиентите у нас обаче нямат този навик, каза Хвърчилкова и допълни, че в нейната 18-годишна практика, само един клиент я е попитал за нейната професионална квалификация.
За съжаление и днес продължават порочните практики в бранша. Най-често срещаните похвати на нелоялните брокери и фирми са фалшивите обяви.
"Това са нереални обяви, с изкривени характеристики на имота, неактуални и откровено измислени", каза Юлия Хвърчилкова и посъветва всеки клиент първо да провери дали фирмата има сайт.
"В XXI век няма как фирма да е без сайт. Важно е хората да проверят дали брокерът, който е дошъл в имота им фигурира в тази агенция. Не са редки случаите, в които хора се представят за брокери, а те всъщност не са", подчерта Хвърчилкова.
Тя посъветва хората никога да не дават пари извън офиса на фирмата, без присъствие на мениджър или собственик и винаги да изискват подписване на договор за посредничество. Според Хвърчилкова обаче, не са редки случаите, в които и самите клиенти са нелоялни към брокерите в опита си да го "заобиколят" и да не платят за услугата като след време потърсят контакт директно със собственика на имота.
Проблем по думите на Юлия Хвърчилкова е фактът, че много от клиентите не разбират същността на брокерската професия.
"Те рядко съдействат при анкетиране, когато искаме да разберем какви са техните нужди. Клиентите асоциират брокера с обявата, а не с това, че този човек може да им бъде полезен в цялостния процес", коментира брокера.
Според нея, клиентите не са станали по-придирчиви, а по-скоро са по-объркани.
"Клиентите са залети с всякаква информация, което обаче не ги прави по-информирани, а по-объркани", коментира Хвърчилкова.
Динамичната обстановка в световен мащаб с пандемията, а след това и войната, не са се отразили негативно на имотния пазар, категорична беше тя. Българите търсят сигурност за своите спестявания, чрез инвестиция в недвижимо имущество, каза още Юлия Хвърчилкова.
Освен много динамика, в професията има и много куриозни ситуации при срещите с клиенти. Юлия Хвърчилкова се спомни за някои от тях в своята практика.
"Спомням си една от първите ми сделки. Беше в квартал Виница. Една дама си закупи таванско помещение в новострояща се сграда. Строежът беше в много ранен етап. Две години по-късно, тя дойде в офиса и ме помоли да й покажа къде се намира сградата, в която си е купила имот, тъй като беше забравила", спомни си Хвърчилкова.
"Друг случай, за който сега се сещам беше от квартал Галата, където две дами искаха да си закупят апартамент. Условието им обаче беше да е на 300 метра от морето, защото ги е страх да не ги залее цунами", спомни си още с усмивка брокера.
Въпреки дългогодишната си практика, тя не спира да се усъвършенства, което за нея е от изключително значение. За това спомагат и многобройните обучения, които Национално сдружение "Недвижими имоти" организира за да повиши квалификацията на брокерите.
Подобен форум предстои от днес в София по повод професионалния празник на брокерите и 30-та годишнина от създаването на сдружението. В конференцията ще участва и гост-лектор от САЩ.
Чуйте интервюто на Иван Барбов с Юлия Хвърчилкова:
Особеностите на исландския риболов добре е опознал Петер Скуг - наполовина българин, наполовина исландец. Роден е във Варна, но от 8-годишен живее в столицата на ледената земя и гейзерите - Рейкявик. На 13 години започва да се занимава с музика - диджей e по партита, познат е и на клубната сцена във Варна. От два месеца обаче изучава дълбините на..
Безплатни профилактични прегледи за нарушения на слуха организира за четвърта година МУ-Варна, по повод предстоящия „ Световен ден за защита на здравето на ушите и слуха “ или накратко Ден на слуха 3 март. Ц елта на подобни инициативи е да се насочи вниманието на обществеността към грижата за слуха при всички възрасти – универсален скрининг..
27-ото издание на конкурса за домашно вино се проведе на 16 февруари във Варна. Участниците предоставиха над 160 проби, а от тях най-много на червени вина – 68, белите са били 65, а розе – 29. До финалния кръг достигнаха 47 проби, като за най-добро червено вино беше отличен Орлин Банков. Той получи и специалната награда за българския сорт..
София Иванова е ученичка в Националното училище по изкуствата "Добри Христов" във Варна. Св ири на флейта и се занимава с класическо пеене. И през тази година София продължава с успешните си изяви, като заслужи две награди "Златна Лира" в Пловдив по време на ежегодния международен конкурс за музикално, танцово и изобразително изкуство "Орфееви..
Ниското качество на храните в България е по-голям проблем от тяхната висока цена. Това мнение изрази в предаването „Позиция“ на Радио Варна доц. Огнян Боюклиев от Института за икономически изследвания към БАН. Според него, бойкотът на хранителните супермаркети е знак за сериозен проблем в системата. Решението на проблема обаче не е в подобни..
Българите преоткриват позабравените сортове тамянка и димят , особено през пролетта и лятото хората си ги търсят. Навлезе и модерното пенливо вино П ет-нат (съкращение от Pétillant-naturel (естествено пенливо), което вече се прави на много места у нас. Български производители започнаха да правят много качествени пенливи вина по оригиналната..
Бойкотът на търговските вериги заради високите цени на хранителните стоки, обявен за днес в цялата страна, няма да има никакъв ефект, ако изключим неговото медийно отразяване. Това коментира в предаването "Пост Фактум" на Радио Варна доц. д-р Михал Стоянов - ръководител на катедрата по "Икономика и управление на търговията и услугите" в Икономически..