Под знака на очакването за голямата промяна, бъдещия Закон за образованието и обществените нагласи, свързани с българското училище – разговор преди началото на учебната година с психолога Иван Игов.
В отговор на въпрос как коментира като психолог рутинната употреба на думите „скандал”, „мародерство”, „радикалност”, „криминализиране”, изречени от министъра на образованието проф. Тодор Танев, при посещението му в Пловдив в понеделник, Игов заяви, че те издават неразбиране на проблема за образованието от страна на министъра. Ако министърът наистина е радикален, той няма да говори така и няма да говори по начина, по който говори сега за матурите. Игов попита какво означава например „външно оценяване” на матурите, когато министерството оценява само себе си. Самата дума е нон сенс. По света това се прави по различен начин от организации с широко обществено присъствие, а държавата и обществото контролират процеса. Няма нужда да се прави от самото Министерство, защото те ще си измислят начин на оценяване, изгоден за тях.
Игов припомни, че като участник в първия екип, който е започнал работа по създаване на Закона за образованието, е бил воден от различна по същество идея – Законът да бъде кратък и да служи като рамка, даваща самостоятелност на общините и на родителите, както и на самото училище да създава и развива програми и модели, които отговарят на изискванията на конкретната обществена среда.
На второ място, за кражбата на парите в образованието се знае отдавна. Защо и къде се изгуби първоначалният замисъл за делегираните бюджети, попита Игов. Днес никой не знае, след като парите трябва да вървят след децата, дали децата наистина ги има в училище. Промяната няма да стане с радикалност. Още повече, че допитване за необходимостта от промяна е направено, но какво от това, че се знае и резултатът, щом години наред позволяваме да се краде от образованието, подчерта психологът Иван Игов. Според него политиците мислят за образованието два пъти в годината – на 24 май и на 15 септември.
Образованието е инерционен процес, за него не може да се мисли краткосрочно, а години наред, за да се влага в него и да има резултати. Затова и никой не иска да влага усилия за образование, каза още психологът Иван Игов. Чуйте повече от звуковия файл.
Благотворителен коледен концерт в подкрепа на 11-годишната София ще се проведе тази вечер от 18 часа във физкултурния салон на Основно училище „Елин Пелин“ в Пловдив. Паралелно с това учениците набират средства и в коледен базар, който стартира в началото на седмицата . Дарения за лечението могат да бъдат направени и по банков път. Сметката..
Първата награда в тазгодишното издание на конкурса "Млад предприемач" на Пловдив спечели Любомир Владимиров с авторската си разработка за автомобилен симулатор. "Това е един проект, в който истински коли са трансформирани в много реалистични симулатори. Качвате се в истинска кола и имате възможност да усетите физиките, които бихте усетили на..
В края на месец март разказахме за млад мъж от първомайското село Бяла река, който събира и след това дарява инвалидни колички и столове на хора с увреждания в нужда. 9 месеца по-късно той вече е учредил благотворителна фондация и в началото на следващата година възнамерява да открие склад, в който да се събират помощните средства, които..
В последната ни рубрика за успешните образователни практики ще Ви разкажем за Професионална гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване „Христо Ботев“ в Пловдив. Учебното заведение участва в проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“. Той се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се..
В събота и неделя в Пазарджик предстоят 2 големи кампании на сдружението "Добро сърце". В центъра на града, на „Тортата“, ще бъдат раздадени над 2000 хляба, разказа Георги Янакиев от сдружение „Добро сърце“. "Кампанията "Никой не е по-голям от хляба" цели да покажем на хората, че не е лошо да се дарява. Кампания от хората за хората – да..