Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Трябва да "освободим" ЗДП от административните разпоредби

Водещата тема от няколко дни е засилената активност  като препоръки към това, което трябва да се направи и да бъде вече в крайна сметка ефективно срещу безобразията на пътя, срещу войната по българските пътища – затова сега ще  говорим. Силна активност от страна на правителството, а и заяви от страна на депутати, че има политическа воля да се вземат наистина крути мерки, въпросът е обаче дали да се засили контрола или да се променя и в каква част и по какъв начин законодателството. Темата с това звучене сега ще си говорим с г-н Иван Вълков – той е депутат от ГЕРБ, заместник-председател е на комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание.

Вече имахме възможност няколко пъти да съобщим на нашите слушатели какво се предлага в различни варианти и за увеличението на глобите за превишена скорост, и за сваляне на табелите на шофьори, които са неизправност – хванати са пияни, и по темата за криминализирането на гонките, и това, което премиера Борисов каза, че трябва да бъде окачествявано като умишлено убийство причиняването на смърт на пътя от шофьор, който е пил. Тъй или иначе нека да погледнем към това, което е възможно и според вас уместно да се случи като законодател.

Какво според вас наистина трябва да се промени в законодателството – кое е уместно, кое не, според направените вече предложения, г-н Вълков?

Иван Вълков: Като цяло искам да кажа, че тези промени са започнали не във връзка с последните случаи, които нагнетяват обстановката по пътищата. Те са започнали още в средата на лятото, имаше много сериозни заседания в комисията по транспорта, но което присъстваше и министъра на вътрешните работи, министрите на транспорта и на регионалното развитие и точно тези проблеми се разглеждаха. Взе се решение и беше създадена група в Министерството на вътрешните работи, която работи по законодателството – това беше в края на месец юли и началото на август и тези промени, доколкото разбирам, са подадени за вкарване в Народното събрание, трябва да минат Министерски съвет, след вчерашния анонс от страна на министър Бъчварова за по-сериозни санкции и наказания, както и за това самите глоби и санкции да бъдат въвеждани по-бързо и да има по-голям резултат от събираемостта на тези глоби, тъй като към този момент това е също едно изключително слабо място в закона. Така или иначе трябва да се подходи комплексно по темата.

Едно от предложенията, които аз подкрепям, е този закон да бъде разделен – т. е. Закона за движение по пътищата с всички правила за движение, с административно-наказателните разпоредби да остане към Министерството на вътрешните работи, което и сега в момента се извършва, а допълнителните, наслоени в течение на годините неща, които към него са прикрепени, на техническото състояние на автомобилите, обучението на водачите на моторни превозни средства да се прехвърли към Министерството на транспорта. 


Какво ще се постигне с това разделение? - чуйте аргументи в интервюто.



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Кольо Парамов

Влизането в еврозоната ще засили контрола от ЕЦП

Балансовите проблеми, свързани с проекта на бюджет 2026 и липсата на контрол, се дължат на олигархията, която е моделирала политическото и икономическото вземане на решения в своя полза. Тази теза изрази в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив финансистът Кольо Парамов. Той подчерта, че влизането в еврозоната трябва да доведе до..

публикувано на 24.11.25 в 10:34

Нали сме демокрация?

В този епизод тръгваме от твърдението „65% са против еврото, нали сме демокрация?“ и разглеждаме как формулировката на социологическите въпроси променя отговорите и смисъла им. Вместо да приемаме едно число като „волята на народа“, питаме: какво всъщност е било зададено – „харесвате ли еврозоната“ или „искате ли да се отмени валутният борд и..

публикувано на 24.11.25 в 10:08

Матей Матеев в "Добро утро, ден!"

Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..

обновено на 21.11.25 в 17:08
Илия Проданов

Илия Проданов ще работи за стабилизиране на БАК

Спорове около представителността на организациите на аграрния сектор, който очаква решения по важни теми от държавата. Илия Проданов беше избран за председател на Българската аграрна камара, след като част от браншовите организации я напуснаха, несъгласни с начина на вземане на решения. За заместник-председатели бяха избрани съпредседателят на..

публикувано на 21.11.25 в 16:15

Идеята да се ползва СУПТО е добра, но не и изпълнението

Виктор Павлов  управлява софтуерна компания, която има опит в разработката на продукти за управление на търговска дейност. Той коментира напрежението на бизнеса от въвеждането на лицензиран софтуер за управление на продажбите в търговски обекти. "Като цяло спорът идва оттам, че се опитва да се хване процеса по неиздаване на фискални бележки от..

публикувано на 21.11.25 в 15:58