Това е част от новия регламент, гласуван от Общински съвет - Пловдив повторно.
Р.П.:Да започнем първо с новите моменти, с разликите, които отличават текста на наредбата от първото до второто й приемане. Изчистени ли са всички пропуски, които бяха и мотиви да се върне тази наредба от областния управител Здравко Димитров?
Мирослава Сукарева: С някои от мотивите на областния управител сме се съобразили. Други считаме за неоснователни. По отношение на по-ясно разграничение на двата режима – този с поставяне на преместваема клетка, тип гаражи, и самото ползване на паркомясто, сме въвели двата режима в разпоредби, но сме уеднаквили изискванията, на които трябва да отговарят лицата, които ще кандидатстват и документите, които трябва да предоставят за двата вида ползване на място за домуване на МПС-та, независимо от това дали ще бъде гараж или ще се паркира на благоустроено паркомясто.
Р. П.: Т. е. сега се дава възможност включително и за гаражните клетки, не само за паркоместата да се кандидатства?
Мирослава Сукарева: Не, то и досега можеше за гаражните клетки да се кандидатства. Просто се въвежда нов член, в който се извежда новия ред, по който се ползват местата за паркиране без поставяне на гаражни клетки. Това е характерното, което сме направили. Преди бяха в една норма, уредени като две отделни алинеи.
Р. П.: Какво предвижда новият ред? Как хората ще могат да се сдобиват с тези паркоместа и евентуално с гаражни клетки?
Мирослава Сукарева: Направили сме едно разграничение да документите, които трябва да се предоставят, но може би това, което е по-особено в случая е, че само собствениците на жилища в съответния урегулиран поземлен имот общинска собственост ще могат да кандидатстват. Уеднаквили сме режима с този, който сега действа за гаражите, това е едно от изискванията на областния управител. И сме въвели изричното изискване - ако притежаваш преместваем гараж на територията на този урегулиран поземлен имот, не можеш да имаш благоустроено паркомясто. И обратното. Т. е. на едно жилище се пада една възможност за паркиране наличния автомобил.
Р. П.: Защо такова ограничение? Някои от семействата имат по повече от един автомобил?
Мирослава Сукарева: За да могат всички собственици на жилища да имат осигурена възможност да паркират. Както и друг път е ставало дума - благоустрояването на урегулираните поземлени имоти няма да обхващат целия имот. Просто ще се даде възможност на тези, които искат да заплащат такса, за да могат гарантирано да паркират на едно паркомясто. Това не означава, че ще се премахне паркирането на останалите.
Р. П.: А тогава, когато един имот има двама и повече собственици, на колко паркоместа ще имат право те?
Мирослава Сукарева: На едно. На едно жилище – едно паркомясто се пада. Така са предвидени и въпросните комплексни жилищни имоти – в тях е предвидено да има осигурено паркомясто за една кола за жилище. За съжаление няма как да разпънем имота и да поберем вътре всички желаещи.
Р. П.: Какво се случва, когато за едно място има повече от един желаещ? Очевидно ще се стигне до търг, но можем ли да кажем с какви суми ще се играе на търговете?
Мирослава Сукарева: Редът по отношение на началния размер на таксите е предмет на друга наредба, която не е върната от областния управител. Сега действащият текст предвижда при повече от едно заявление да се провежда търг или конкурс. Как точно ще бъде провеждан е в компетентността на районните администрации. Целта на това изменение е в крайна сметка да се създаде една по-естетична градска среда и последователно да се премахват тези преместваеми обекти, които сега съществуват. Така че предполагам - ще се върви към разработване на система предполагам за получаването на такса за тези места за паркиране.
Р. П.: Към този момент, обаче, доколкото разбирам от вас, топката е в полето на районните администрации, така ли?
Мирослава Сукарева: Да, сега предстои те да направят проекти за благоустрояване на отделните урегулиране поземлени имоти – комплексно жилищно строителство. Да направят разчети къде може да се ползва място за паркиране. И след като този проект за благоустрояване бъде одобрен от съответния архитект на района и от Общинския съвет - чак тогава ще се пристъпи към процедурата за събиране на такси за тези паркоместа.
Р. П.: Има ли таван на сумите, които ще се разиграват на търг, т. е. до колко и от колко ще започва даденият търг за паркомясто, също важен въпрос за пловдивчани?
Мирослава Сукарева: Точно това исках да кажа, че наредбата предвижда търг или конкурс. Дали районните администрации ще решат, че ще се провеждат търг и че началната тръжна цена ще бъде дължимата такса или ще въведат някакъв друг критерий, дали ще се наложи изменение и в наредбата е нещо, което тепърва ще се обмисля. На този етап редът действително е такъв – има конкурсна процедура при повече от един кандидат.
Р. П.: Но доколкото разбирам таван няма на този етап поне?
Мирослава Сукарева: При търговете и конкурсите няма таван. Но това е въпрос, който тепърва ще се изчиства.
Р. П.: От кога смятате, че ще влезе новата система за паркиране? Амбицията е от 1 юли, но дали това ще стане факт след като сега трябва да се разписват и допълнителни условия?
Мирослава Сукарева: Самата наредба влиза в сила от 1 юли. Така сме разписали в нея като преходни и заключителни разпоредби. Оттам нататък тепърва трябва да се възлагат проектите за благоустрояване, така че не мога да дам конкретен срок, в който ще имаме готов проект за благоустрояване, но предполагам ще отнесе няколко месеца.
Р. П.: Благодаря ви много за това участие. Мирослава Сукарева – директор на дирекция „Общинска собственост”, която уточни, че на едно жилище ще се осигурява едно паркомясто или гараж.
От 8 август, влизат в сила измененията, които ще позволят на държавата да контролира цените и да изисква от търговците обяснение при съмнителни увеличения. Оттогава ще трябва да виждаме цените и в евро, и в лева. С промени в новоприетия закон за еврото времето, в което ще се следят цените, окончателно беше съкратено от година и половина на..
И тази година МБАЛ „Свети Мина“ трупа загуби, но новият директор доктор Калин Калинов ги е оптимизирал до минимум. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Лилия Недева, директор на Дирекция „Здравеопзване“ към Община Пловдив. На последната преди лятната ваканция сесия на Общинския съвет съветници отложиха точката, свързана с искането на доктор..
Водачът на електрическа тротинетка вече е длъжен да има валидна застраховка „Гражданска отговорност“ и превозното средство да е регистрирано. Това са само две от измененията в Закона за движение по пътищата, приети преди дни. Според законодателя с наредба на общинските съвети ще се определят и условията и редът за регистрация на електрически..
Ако държавата не помага на доброволните формирования, поне да не ги спъва да си вършат работата, каза Красимир Каракашев от Доброволното формирование „Национален отряд за реакция при бедствия – НОРБ“ – Пловдив, което търси нови попълнения. Поводът за коментара му са редицата административни дейности и регламенти, които пречат на изпълнението на..
Кардиологът д-р Динко Господинов от Отделението по кардиохирургия към УМБАЛ „Свети Георги“ – Пловдив стана първият и единствен към момента носител на европейски сертификат по кардиология в града и региона. Ввисокото отличие – European Examination in Core Cardiology Certificate – представлява признание за високо ниво на професионална..