Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

При повредена инфраструктура дерайлира още първият локомотив

Иван Данчев е председател на Синдиката на железничарите в България за Пловдив. С него разговаряме за вероятните причини за тежкия инцидент  в Хитрино. 

Според него основната тиражирана версия - за превишена скорост, може да се провери лесно и бързо – водещият локомотив е сравнително нов и с модерно оборудване, задният е също с електронен скоростомер, така че няма как да се манипулират.

Синдикалистът коментира като вероятно да е имало повреда по вагоните, по самите цистерни, въпреки че те минават обстойни проверки при композирането на влака.

Според Данчев най-малко вероятната причина е тази за компрометирана инфраструктура. "Ако има такъв проблем , щеше да дерайлира още първият локомотив", каза той.

Данчев отбеляза, че с оглед на безопасността самият той неведнъж е поставял въпроса за монтиране на камери на двете кабини на локомотивите, което да дава допълнителна информация за състоянието на пътя. Оправданието да не се прави е, че всичко е свързано с пари, но когато не се дават навреме, после се дават за потушаване на щети, бе неговият коментар. И още - малко е несигурно дали се спазва кодексът на труда, колко работи и колко почива машинистът, какви са условията на труд.

На въпрос дали е уместно  в разследването да се включат европейски специалисти, които да подпомогнат разследването на трагедията, Данчев сподели, че това би направило по-бързо намирането на причините, а и ползването на чуждия опит. Подобни катастрофи стават и в най-развитите страни, длъжни сме да ползваме всеки опит, за да се намали рискът от подобни трагедии, каза синдикалният лидер.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03