Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Тежки процедури и липса на пари пречат на пътните ремонти

| обновено на 09.02.17 в 16:13

Липсата на средства, забавени с десетилетия ремонти, които не позволяват винаги адекватно степенуване, процедури в законите, които поради неспирни обжалвания бавят изпълнението дори и на коректните обществени поръчки - това според Атанас Ташков е част от отговора на въпроса защо се случват трагедии като тази в тунел "Ечемишка"

Ташков е пътен инженер, беше депутат в 43 НС от ГЕРБ, член на транспортната комисия.

Той не подкрепя уволненията на шефа на Пътната агенция и на фирма "Автомагистрали". 

По думите му пътните власти не са "сами на пътя" на поддържането на инфраструктурата. Проблемът е в малкото средства. Те биха били по- адекватни ако се въведат таксите за преминаване на тежкотоварните автомобили, защото само приходите от винетки не стигат. 

1 000 000 000 лв. са нужни, за да се свършат необходимите ремонти, а бюджета на агенцията разполага с три пъти по- малко. Наваксването ще дойде от въвжедането на ТОЛ такси за тежките камиони, защото с плащане само за винетки се събират тройно по- малко пари.

Ташков твърди още, че понякога в подреждането на приоритетните цели се намесват и различни обществени групи, които "отклоняват" плановете и ремонтите продължават да отлежават.

Още за проблемите и техните решения чуйте в прикачения звуков файл на интервюто.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В Гърция цените на основните храни са с поне 30% по-ниски

Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..

публикувано на 07.02.25 в 16:06

В дърводобива ножът е опрял да кокала, нужни са спешни мерки

Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас?  Според проф. Васил Живков, председател на УС на..

публикувано на 07.02.25 в 15:12

Държавата може са спре грабежа на големите вериги, стига да иска

Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че  "цените в големите търговски вериги у нас са..

публикувано на 07.02.25 в 15:04

Пловдивчани и "за", и "против" бойкота на 13 февруари

Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..

публикувано на 07.02.25 в 12:28
Кольо Парамов

Страната трябва да излезе от сегашния "режим на пауза"

Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите.  Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..

публикувано на 07.02.25 в 10:56