За бъдещето на Европейския съюз и най-вече – за мястото на България в него.
ЕС е в криза
ЕС не е излизал от кризите си през последните десет години. От времето, когато започна голямото разширяване, тъй като не знае как да се справи. С ентусиазъм тогава бяха приети нови държави, а сега се оказва, че започнаха да му тежат. И се търсят начини - как в едно затворено ядро от по-стари членки да си решава проблемите. А другите държави да останат в периферията. Което е голяма грешка, заяви Светослав Терзиев.
Той подчерта, че точно тези държави не са причина за серията от кризи в ЕС. Нито финансовата криза беше предизвикана от Източна Европа. Нито кризата с мигрантите беше предизвикана от източноевропейските държави, защото не те поканиха мигрантите, а точно обратното. В днешната ситуация има нова криза – между Западна Европа и Труция. И страните от Източна Европа, включително и България, са просто едни свидетели и се чудят как да постъпят в подобна ситуация, припомни Терзиев.
България има интерес ЕС да запази своята цялост, той да бъде единен и по-интегриран. Защото точно чрез тази интеграция България може да подобри жизненото равнище и състоянието на правовата държава. Светослав Терзиев посочи и положителните промени в тази насока. Положителен знак идва от последната седмица, когато на европейски съвет стана ясно, че България ще участва в засиленото сътрудничество между 17 държави за изграждане на общата европейска прокурорска служба, което е изключително важно за нашата страна, подчерта Светослав Терзиев.
Прилагането на сценария „Европа на две скорости“ може да доведе до разпад на Европейския съюз.
Точно това е опасността. Перспективата е разпадане на ЕС. И ако целта е да се оформи едно ядро около еврозоната, следващия етап ще бъде разпадане на еврозоната. Защото след като се разтоварят от страните извън еврозоната, ще започнат да гледат и на държави в еврозоната с лошо око, защото и те ще имат някаква специфична самостоятелна политика, допълни още Терзиев.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..