Има добри шансове за развитие на летище Пловдив при наличие на добър оператор и с усилията на бизнеса и общините. В момента аеропортът е един от най-модерните в страната, със супер модерна инфраструктура, заяви пред Радио Пловдив бившият транспортен министър Петър Мутафчиев в правителството на Сергей Станишев.
За да се развива летището, трябват общите усилия на туристическия бранш, който да рекламира СПА, зимен, дори летен туризъм около Пловдив, и на общините и привличане на лоукост компании. Летище Пловдив има шанс да развие и карго терминала, смята Мутафчиев, като припомни как преди години Азербайджан е има интерес към летището, за да снабдява чрез него НАТО с провизии.
Нискотарифните компании предпочитат София, защото там има много пътници. Нещата ще се променят, ако тук бизнесът работи за привличане на повече туристи. Това може да стане, като заедно с оператора гарантира чартърни полети с включени билети за пътниците от Пазарджик, Смолян и др. близки големи градове, смята Петър Мутафчиев, като подчерта, че трябват добри мениджъри за летището.
Не е редно общините да плащат за загубите на аеропорта, но те могат да заделят част от туристическите такси, за да привличат повече туристи, смята бившият транспортен министър.
Мутафчиев коментира и заявените намерения на консорциума между Тракия икономическа зона, транспортната фирма ПИМК и община Пловдив да кандидатстват за концесията на летището като възможността да се развиват карго терминалът и интермодалният терминал - Пловдив.
„Липсва ми обаче едно звено – туристическият бранш, който да помага да се развиват пътническите превози. Не е ясно и кой ще е операторът на летището, защото за момента не се съобщава за фирма с опит в това направление“, каза Петър Мутафчиев.
За да се развива добре летище Пловдив, трябват още усилия. Ако един бизнес не се управлява добре, той трупа проблеми и загуби, напомни бившият министър.
Цялото интервю с Петър Мутафчиев е в прикачения файл.
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..