Има добри шансове за развитие на летище Пловдив при наличие на добър оператор и с усилията на бизнеса и общините. В момента аеропортът е един от най-модерните в страната, със супер модерна инфраструктура, заяви пред Радио Пловдив бившият транспортен министър Петър Мутафчиев в правителството на Сергей Станишев.
За да се развива летището, трябват общите усилия на туристическия бранш, който да рекламира СПА, зимен, дори летен туризъм около Пловдив, и на общините и привличане на лоукост компании. Летище Пловдив има шанс да развие и карго терминала, смята Мутафчиев, като припомни как преди години Азербайджан е има интерес към летището, за да снабдява чрез него НАТО с провизии.
Нискотарифните компании предпочитат София, защото там има много пътници. Нещата ще се променят, ако тук бизнесът работи за привличане на повече туристи. Това може да стане, като заедно с оператора гарантира чартърни полети с включени билети за пътниците от Пазарджик, Смолян и др. близки големи градове, смята Петър Мутафчиев, като подчерта, че трябват добри мениджъри за летището.
Не е редно общините да плащат за загубите на аеропорта, но те могат да заделят част от туристическите такси, за да привличат повече туристи, смята бившият транспортен министър.
Мутафчиев коментира и заявените намерения на консорциума между Тракия икономическа зона, транспортната фирма ПИМК и община Пловдив да кандидатстват за концесията на летището като възможността да се развиват карго терминалът и интермодалният терминал - Пловдив.
„Липсва ми обаче едно звено – туристическият бранш, който да помага да се развиват пътническите превози. Не е ясно и кой ще е операторът на летището, защото за момента не се съобщава за фирма с опит в това направление“, каза Петър Мутафчиев.
За да се развива добре летище Пловдив, трябват още усилия. Ако един бизнес не се управлява добре, той трупа проблеми и загуби, напомни бившият министър.
Цялото интервю с Петър Мутафчиев е в прикачения файл.
Колкото и материални блага да потребяваме, има някаква празнина вътре, която трябва да бъде запълнена по някакъв начин. И човек си търси своето. Задължение на издателствата е да предлагат много различни гледни точки, за да имат хората избор, да си тръгнат по пътя. Този, който вече е стъпил на пътя, винаги ще намери своето. Книгата говори сама..
От днес започва имунизационната кампания срещу COVID-19 за есенно-зимния сезон 2025/2026 г. За предстоящата кампания са доставени 47 520 дози иРНК ваксини (Pfizer-BioNTech) срещу нивия вариант на заболяването и те вече са налични в регионалните здравни инспекции. От тях 43 200 дози са за лица над 12 години, а близо 4 000 са за деца от 6 месеца до..
МВФ препоръча затягане на коланите и стоп на заплатите в публичния сектор, вдигане на данъци и промяна на осигуровките. За икономическите основания и политическа издръжливост на подобни искания разговаряме с бившия социален министър Христина Христова. Предизвикателствата пред първия ни бюджет евро действително са големи и изискват известна нова..
Пловдив има голяма следа в дипломатическата защита на Независимостта на България, каза историкът Видин Сукарев. Уточни, че актът е признат половин година след обявяването на автономията на страната – през април 1909 г. Тогава първо Османската империя я признава, а след това и Великите сили. Шест от всички осем членове на правителство на..
Историческите личности, историческите факти и процеси в карта – има го в платформата „Активната историческа карта“ на България. Проект, който съчетава страстта към миналото с прецизността на картографията и възможностите на съвременния софтуер. Създадена от Николай Дунев и екип от ентусиазирани историци, картографи и програмисти, едноименната..