Има добри шансове за развитие на летище Пловдив при наличие на добър оператор и с усилията на бизнеса и общините. В момента аеропортът е един от най-модерните в страната, със супер модерна инфраструктура, заяви пред Радио Пловдив бившият транспортен министър Петър Мутафчиев в правителството на Сергей Станишев.
За да се развива летището, трябват общите усилия на туристическия бранш, който да рекламира СПА, зимен, дори летен туризъм около Пловдив, и на общините и привличане на лоукост компании. Летище Пловдив има шанс да развие и карго терминала, смята Мутафчиев, като припомни как преди години Азербайджан е има интерес към летището, за да снабдява чрез него НАТО с провизии.
Нискотарифните компании предпочитат София, защото там има много пътници. Нещата ще се променят, ако тук бизнесът работи за привличане на повече туристи. Това може да стане, като заедно с оператора гарантира чартърни полети с включени билети за пътниците от Пазарджик, Смолян и др. близки големи градове, смята Петър Мутафчиев, като подчерта, че трябват добри мениджъри за летището.
Не е редно общините да плащат за загубите на аеропорта, но те могат да заделят част от туристическите такси, за да привличат повече туристи, смята бившият транспортен министър.
Мутафчиев коментира и заявените намерения на консорциума между Тракия икономическа зона, транспортната фирма ПИМК и община Пловдив да кандидатстват за концесията на летището като възможността да се развиват карго терминалът и интермодалният терминал - Пловдив.
„Липсва ми обаче едно звено – туристическият бранш, който да помага да се развиват пътническите превози. Не е ясно и кой ще е операторът на летището, защото за момента не се съобщава за фирма с опит в това направление“, каза Петър Мутафчиев.
За да се развива добре летище Пловдив, трябват още усилия. Ако един бизнес не се управлява добре, той трупа проблеми и загуби, напомни бившият министър.
Цялото интервю с Петър Мутафчиев е в прикачения файл.
Полковникът от резерва и председател на Съюза на офицерите от разерва "Атлантик" не е привърженик на парадите, въпреки че на 6 май се вълнува от спомените и принадлежността си към армията. Според него обаче те са инерция и отживелица, характерна повече за тоталитарните държави. Те ангажират твърде сериозен и неоправдан ресурс, а отделно от това..
Професията на военния лекар е предизвикателство, което съчетава хуманизма и отговорността на офицерската кариера, каза в прадаването "Точно днес" на 6 май началникът на Военна болница - Пловдив полк. д-р Ангел Гозманов. Той призна за дефицит на кадри, въпреки че от 2017 година вече има отделна специалност "Военна медицина", но и конкуренцията между..
Научният център по животновъдство и земеделие Смолян е основан през 1928 година. Изследователската дейност в първите години е била насочена в п ородно усъвършенстване на местното родопско говедо и местните породи овце, чрез развъдно-подобрителна работа, съобразена със специфичните природни и икономически условия. Днес в него работят 6-тима научни..
Готови ли сме за въвеждането на еврото като потребители? Мит или реалност са твърденията, че след влизането ни в Еврозоната цените ще се увеличат двойно? Ще чуем коментара на икономиста Георги Вулджев от Експертения клуб за икономика и политика. Според Вулджев няма никакви данни, че присъединяването към еврозоната може да стимулира по-бърз..
Доц. Борис Грозданов от Института за отбрана и международна сигурност коментира в предаването „Ден след ден“ енергийния шок, който преживяха Испания, Португалия и Южна Франция миналата седмица, както и срива на два български мобилни оператора. „Ние делегирахме не само правата си, но и много от способностите и инструментите си на цифровата..