Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Подкрепяме пилотите от авиобаза "Граф Игнатиево"

Искам преди всичко да изкажа подкрепа, като председател на фондация „Български военновъздушни сили“, от името на Управителния съвет и всички, които поддържат дейността на фондацията. Ние подкрепяаме действията и позицията на пилотите, които не летят, тъй като са притеснени за своята ситурност. Този самолет е във въздуха, ако стане проблем, не се знае къде ще отиде и какво ще стане. Това е обща сигурност за всички, заяви в ефира на Радио Пловдив генерала от резерва Спас Спасов.

Ген. Спасов се върна назад във времето, когато е бил действащ пилот. Уточни, че последно е летял  през август 2008 г. В кариерата си лети на различни самолети, но най-вече на МиГ 21 и МиГ 23.  

Да, и преди е имало проблеми, но е нямало протести, оставали са с търпение и надежда за решаването им. Преди 10 години са летели повече в сравнение със сега. Своето несъгласие са изразили пилотите, които летят, а има и такива, които нямат възможност да летят. Причините са ясни за всички. Липса на всякакъв вид осигуряване. Най-важното са самолетите, горивата и частите за самолетите.

Сега от позицията на времето ген. Спасов каза, че в комунистическо време при проблеми с кацането на Миг 23 в авиобаза „Чешнегирово“ е имало бойкот на полетите. Тогава медиите нямат този достъп за да отразят случилото се. Сега обществото е запознато, че армията е в тежко състояние. Ние изоставаме и това много тежи на личния състав, който е в армията, не само в авиацията, посочи ген. Спасов.

Интервюто с генерала от резерва Спас Спавов, председател на фондация „Бългаски ВВС“ е в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Реклама, самобитност и сдружаване са ключови за туризма

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53

Образователната среда не е много дружелюбна към децата с диабет

770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на  месец е непосилна за много семейства...

публикувано на 14.11.25 в 10:29

Дворът на Хуманитарната може да се запази, ако се строи на изток

В двора на Хуманитарната гимназия "Св. Св.  Кирил и Методий" ще бъде построена новата сграда на ОУ „Александър Батенберг“. На последната сесия бе взето решение  за намалени отстояния при проектирането и строителството на новото училище. В същото време от ПП-ДБ продължават да настояват новото училище да бъде изградено върху съседни имоти от..

публикувано на 13.11.25 в 16:23
Мирослав Беляшки

Обвинението срещу мен е върху изопачени доказателства

В Административния съд в Пловдив вчера бе гледано дело по жалба на Мирослав Беляшки срещу отстраняването му от директорския пост в Митница Пловдив. Беляшки се възползва от правото си на отговор, за да обясни повода да подаде жалбата, както и своята гледна точка към задържането му през април тази година и последвалото обвинение за превишаване на..

публикувано на 13.11.25 в 15:58