Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Истината за ДПС е зад сцената, ПП-ДБ помпат рейтинга на Пеевски

90% от истината за ДПС е зад сцената, каза по повод последните събития политическият анализатор и ПР експерт Диана Дамянова. По думите й единственото, което е спъвало Пеевски за пълното поглъщане на партията е съдебното дело на Джевдет Чакъров за това кой управлява партията /днес Чакъров оттегли жалбата си, а преди това напусна и..

публикувано на 28.05.25 в 16:32

Трансплантирани спортисти отиват на Световни игри в Дрезден

Симеон Танчев и Йоана Зотева от Пловдив ще участват в Световните игри за трансплантирани това лято в Дрезден. 39-годишната Йоана Зотева е с две бъбречни трансплантации през 2012 и 2020 година. Тя е състезател на националните игри за трансплантирани в България със спечелени златни медали по тенис на маса и бадминтон. Участвала е в редица..

публикувано на 28.05.25 в 16:17

Осъзната е нуждата да се води война с нарушителите на пътя

Ако в рамките на един месец не се види значителна промяна в инцидентите по пътищата, министър-председателят ще предложи структурна промяна в тол управлението, в Агенция „Автомобилна администрация“, Пътна полиция и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. От МВР обещаха да засилят контрола по пътищата, като в него се включат..

публикувано на 28.05.25 в 16:07

Политиците са безпомощни, МВР - развихря фантазия

Лицето на българските политици е отвратително за народа и безпомощно в европейски контекст. В също време фантазията на МВР се развихря що се отнася до пътния травматизъм и надпреварата за поръчване на максимално безсмислени артикули.   Така политическият пр Арман Бабикян обобщи събитията от последния месец – обявена обществена..

публикувано на 28.05.25 в 11:35
Румен Драганов

Летният сезон ще е силен, стигаме нивата от 2019 година

Предстои силен летен туристически сезон, по-добър от миналогодишния. Това прогнозира Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма в програма "Точно днес" на Радио Пловдив. Според него прогнозите се базират на ранните записвания, които се движат много добре на основните пазари - Германия,  Великобритания и Полша.  "Миналата година..

публикувано на 28.05.25 в 11:17