Денят ни ще протече в протести и се надяваме, че няма да продължаваме и после с протестите. Най-важното е, че в България за първи път говорим като Правителство, бранш и синдикати заедно обединени и се разбра, какви ще бъдат последствията от приемането на този пакет. Това не е само за превозвачите в България, а за цялата икономика на страната., заяви собственикът на най-голямата транспортна компания в Източна Европа Илиян Филипов.
Ако целият този пакет бъде приет, това означава, че ще се оскъпят всички български стоки, които ще се продават в Западна Европа, че те ще станат непродаваеми и неконкурентни и това ще бъде страшен удар за икономиката на България.
Сега, ако един български шофьор работи между Германия и Франция за 30 дни, извършвайки превоз на товари, това, което се опитват да наложат от Европейската комисия с този мобилен пакет, означава, че ние 15 дни трябва да бъдем командировани във Франция и 15 дни – командировани в Германия. И по ставка на час за тези 30 дни дни ние ще трябва да платим 7 200 евро на месец.
В същото време един германски шофьор взима 2 000 евро на месец, един френски шофьор - 2 600 евро на месец. По какъв начин, според вас, ние ще бъдем конкурентни да правим този бизнес? Целта на този мобилен пакет е да изкара превозвачите от Източна Европа от западния пазар и всичко, което се говори досега за свободния пазар, е само една утопия.
Филипов заяви още, че предложените за обсъждане корекции на снощното заседаниев София, изработени съвместно от представителите на ЕК и България, удовлетворяват превозвачите.
В съответстствие с тях, ако водачът не желае да се прибере в страната си след триседмична работа, може да не го направи. На един гражданин на ЕС не могат да му казват в точно определено време къде трябва да бъде на точно определено място. Това е безумие. Той може да предпочете да се разходи в Брюксел, да отиде на мач в Мадрид, няма как да му бъде наредено и да се ограничават правата на човека. Да, съгласни сме с тези компромисни текстове, те са обсъдени на правителствено ниво, ние сме се съгласили с тях и се надяваме да бъдат предложени и защитени от нашия премиер.
Ако обаче това не се случи, няма как да бъде приет този мобилен пакет. Още повече, че от вчера имаме информация, че вече и Полша, и Унгария, и Румъния, Литва, Латвия и Естония също са изразили сериозно недоволство, защото досега от тях имаше някакво мълчание.
Мисля, че искрата вече се запали и най-после ще покажем малко зъби източноевропейските държави към старите западни членки, заяви още Илиян Филипов.
Чуйте звуковия файл:
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..