Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

За компромис в пакета "Макрон" говорят всички, но само толкова

Какво означава отказът на ЕП да подкрепи текстовете на транспортната комисия и какви биха били последствията от това за българските превозвачи. Съществува ли все пак компромис и къде е той и накъде в създалата се ситуация ще попитаме изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. 

 Ние виждаме, че се увеличават различията в оценкте и продължава политическото противопоставяне по оста Източна Европа – Западна Европа.  Пробив беше постигнат с гласуването в ЕК и това не се хареса на голяма част от евродепутатите – най-вече на френските, които по тази причина не дадоха мандат, подчерта Йордан Арабаджиев.

Той посочи, че след срещата на върха, съпътствана с протеста на международните превозвачи, всички са видели ясна заявка за компромис.

 За този компромис говорят всички, а в същото време не се вижда  заявка за компромис от тяхна страна.

Усилието ни сега е да се обърнем към нашите евродепутати и те да ангажират  всички техни позиции да съберат необходимите подписи, за да се внесат нашите предложения. Призоваваме да спре разединяването на бранша и всеки да работи за това.  Когато има диалог, нещата се получават.

Очакваме първата седмица на юли, когато в ЕП ще се гласува. Дотогава нашите евродепутати трябва да са внесли текстовете, да намерят съответната подкрепа сред разумните евродепутати от Западна Европа, които да припознаят позицията ни и видят, че се нарушават основни принципи на ЕС, на общия пазар и чак тогава ще направим анализ на ситуацията.

Имаме нагласа, че до края на утрешния ден ще са готови всички текстове и ще можем да очертаем и конкретни стъпки, по които ще вървим с всички колеги. За нас обаче е видимо, че тези колеги от Западна Европа не искат  да се отива към компромис и да чуят нашите аргументи.

Всеки разумен човек от този бизнес вижда, че правилата, които се налагат, са чисто корпоративни и целят да извадят от общия пазар страните от Източна Европа за сметка на Западна Европа. Това е философията на пакета „Макрон“.

Интервюто - от звуковия файл: 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Разширението на Околовръстното шосе трябва да се ускори

Разширението на Околовръстното шосе на Пловдив трябва да стане проект от стратегическо значение. За това ще настояват експертите от Института за пътна безопасност, които изпращат писмо до министър-председателя Росен Желязков. Това съобщи Диана Русинова от Института за пътна безопасност в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио..

публикувано на 26.11.25 в 16:49
Цвятко Луджев - кмет на с. Ивайло, община Пазарджик

Показват първия спасителен мотор в училището в с. Ивайло

Единственият кмет-парамедик в България Цвятко Луджев ще направи утре демонстрация за оказване на първа помощ с първия спасителен мотор, т.нар. first  Responder в двора на ОУ "Св. Св. Кирил и Методий" в пазарджишкото село Ивайло. Моторът е дарение за жителите на селото и вече е използван при помощ на пострадали при катастрофа.  Това е..

публикувано на 26.11.25 в 16:11
Проф. Марин Русев

Мир в Европа ще има само ако Русия загуби войната

Наивни листчета по някакъв наречен проектодоговор . Така геополитическият анализатор проф. Марин Русев окачестви мирния план на САЩ за Украйна.  По думите му  т ози план има много наивни словосъчетания,  непремерени в абсолютен дисонанс помежду си, без да се усеща някаква равновесна точка, която да удовлетворява всички .  Русев смята,..

публикувано на 26.11.25 в 16:00

Жертвите на тормоз за по-склонни към насилие

Насилието над и сред деца у нас се предава между поколенията и оформя дългосрочни рискове за обществото. Това показват данните от ново национално представително проучване, представено днес от агенция „Естат“. Социологът Иво Желев обясни пред Радио Пловдив, че ако един родител е бил жертва на насилие или е наблюдавал такива ситуации като..

публикувано на 26.11.25 в 10:57
Манол Пейков

Натискът е единственият коректив при гласуването на бюджета

Вълната от протести заради недоволството от първия държавен бюджет в евро продължават. Демонстрациите имат политически и икономически измерения. Парите на държавата, които обикновено разединяват работодателите и синдикатите, за първи път се оказаха допирна точка между двете страни. Протестите на административните служители заради ниското..

публикувано на 26.11.25 в 10:55