Синдикати, работодатели и представители на държавата са на мнение, че трябва по-добра регулация и ограничаване на нощния труд, заради вредното му въздействие. Различни са подходите им към промяната.
Сегашната стойност на заплащането от 0,25 лв. на час е определена през 2006 година. КТ "Подкрепа" настоява за увеличение, като то стане 0,5 процента от минималната работна заплата за един час нощен труд. Ако промяната се приеме, заплащането за час нощен труд при сегашната минимална работна заплата, ще стане 2,55 лв. или 17,85 лв. за една нощна смяна.

"Нощният труд е евтин ад" е новото послание на кампанията на КТ "Подкрепа", която е както за увеличение на възнаграждението, така и за ограничаването на полагането на нощен труд. От синдиката искат той да се ограничи само до производства, които са технологично непрекъсваеми.
Според лидера на КТ "Подкрепа" - Пловдив Атанас Кръстев законодателна промяна е категорично необходима. От друга страна диалогът трябва да се води в отделните браншове в рамките на колективното договаряне между работници и работодатели.
Над 400 000 души работят нощем в страната, каза Кръстев. Здраве, качество на живота, но и качеството на работното място са следствията, които пряко се влияят от работата него. И в чужбина се работи "по тъмно", но доста по- хуманно. Като добър регионален пример синдикалистът посочи летище "Пловдив", където ставката за нощен труд е сравнително висока. В охранителния бизнес и в земеделието са лошите примери .
Работодателите смятат, че заплащането на нощния труд не може да се обвърже с минималната работна заплата.

Теодор Дечев от Асоциацията на индустриалния капитал коментира, възнаграждението за нощен труд е 25 стотинки е минимална норма, но такм където има колективно договаряне сумите са много по- високи. 80 - 90 стотинки в енергетиката, в целулозната и пивоварната промишленост, 1.30лв. е цената на час труд през нощта в мините.
Колкото до споменатия от синдикалиста охранителен бизнес Дечев обяви, че там има само един подписан договор в цялата страна. Според Дечев направеното предложение няма да бъде прието, то е просто една добра стартова база за начало на преговори.
Работодателите настояват договарянето по темата да е по икономически дейности като се отчитат спецификите на всяка професия.
Чуйте двете позиции в прикачените файлове.
Преди седмица парламентът прие на първо и второ четене в едно заседание допълнение в Закона за автомобилните превози, с което отпада задължението за ползване на автогари по междуселищни автобусни линии, свързващи общини с административния им център. Промените засягат четири общини – Добричка, Марица, Родопи и Тунджа, и 151 населени места. С тях ще..
Надявам се бюджетът за следващата година да бъде преразгледан, каза главният икономист на Съюза за стропанска инициатива и журналист Михаил Кръстев. От ССИ са адресирали в становище основните проблеми, основен сред които е, големият процент средства от БВП, които ще се преразпределят - между 45 и 47%. Дори и по някакъв магичен начин въпросните приходи..
Все по-млади жени се сблъскват с диагнозата рак на гърдата. Това съобщи д-р Христо Хаджиев от Комплексния онкологичен център в Пловдив. Той разказа, че сред пациентите има и мъже, като само за миналата година през отделението по медицинска онкология в центъра са преминали десетина души с такава диагноза. „За съжаление, все по-често срещаме..
Държавата е в хронична бюджтена криза. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив бившият вицепремиер Николай Василева, който коментира проекта за бюджет за 2026 година. Той отхвърли твърденията за стабилизация, и посочи, че проблемите само се задълбочават. Николай Василев смята, че проекта на бюджет е прекалено ляв..
Професор Антоанета Христова, политически психолог и анализатор, в коментар за политическото и икономическото напрежение в България подчерта, че предложения бюджет от правителството не решава реалните проблеми на гражданите, а вместо това се фокусира върху оцеляването на управляващите. Бюджетът решава всички други проблеми, но не и тези, които..