Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

След постигнатото компромисно споразумение за международните превози в Европейския съюз

За превозвачите не остава нищо друго, освен протести в Брюксел

Според Йордан Арабаджиев предложенията са непропорционални, дискриминационни и ограничителни

Всички  предложения от постигнатото компромисно споразумение за международните превози в Европейския съюз са непропорционални, дискриминационни и въвеждат редица ограничения. 
Това коментира за Радио Пловдив изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Сред аргументите против реформата той посочи забраната за почивка в кабината  на камионите, която ще доведе до прекомерни разходи. Освен това ще има увеличение на цените на услугата. Проблемът с риска от мигранти Арабаджиев определи като напълно реален, тъй като превозните средства се оставят на платени , но неохраниеми паркинги. 

По думите му оттук насетне решенията ще бъдат политически:  

Ние сме насочили усилия към работа с нашите евродепутати. Искам да отбележа, че и с тях и с правителството и  с транспортния министър Росен Желязков работим в много силна комуникация -  непрекъснато отменяме мисли, чистим стратетегии, но в крайна сметка като последен ход остава Европарламента. Там са насочени усилията ни. Ако всичко бъде прието във вида, в който снощи Съвета на министрите прие като общ подход, тогава не ни остава нищо друго като ход освен протести в Брюксел и Европейския съд. 
Постигнатият копромис за реформата при международните пътни превози предвижда седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, минимум веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението.  Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози. Срещу споразумението се обявиха осем европейски държави, сред които и България. 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21