Предложението на Община Пловдив е да се запази размерът на данъка, определен досега за отделните групи коли, в зависимост от мощността им. Т.е. ние не предлагаме увеличение на данъка, а коефициентът за годината на производство е изменен със Закона за местни данъци и такси, като категорията от 3 става вече на 5 години, като отново коефициентът, който е предложен, е задължителен за прилагане в Община Пловдив. Тук правомощия на Общинските съвети не се дават., подчерта Цвета Попова - директор на Дирекция "Местни данъци и такси" в Община Пловдив.
Това, което предстои да се гласува като нов коефициент при определяне размера на данъка, е точно този коефициент за екологична категория, който Законодателят е разпределил в 5 категории с долна и горна граница.
Автомобилите без екологична категория и тези – с екологична категория 1 и 2, са с предложен от Законодателя коефициент от 1.10 до 1,4. Предложението на община Пловдив е този коефициент да бъде в размер на 1,10 с минимално увеличение.
За екологична категория, отговаряща на евро 3 определеният по закон коефициент е от 1 до 1,10. Нашето предложение е да бъде 1, т.е. да няма увеличение на данъка за превозни средства с екологична категория евро 3.
За евро 4 законодателят е предвидил коефициент от 0,8 до 1, предложението на община Пловдив е той да бъде 0,9. Така колите с евро стандарт 4 ще имат намаление на данъка с 10%.
За евро 5 предложението е да бъде 0,8, което означава 20% намаление от размера на данъка. И най-екологичните коли, които са с евро стандарт 6 и нагоре, предложението на община Пловдив е данъкът да бъде намален с 40%, като стане 0,6.
Всички автомобили, без значение на тяхната мощност, сега могат да се възползват от това намаление за екологичната категория, заяви Попова.
Увеличението от 10% се отнася за колите с дата на производство над 15 години и с ниската категория евро 1 и евро 2. Изчисленията за всяка кола зависят от строго индивидуалните й данни. Нашето предложение се приближава до социалния праг и това, което хората могат да поемат.
Колкото една кола е по-нова и по-екологична, размерът на данъка ще има възможност за по-голямо намаление. Всички коли с екологична категория над евро 4 ще отчетат намаление. Увеличението на данъка в различен размер ще засегне старите автомобили и тези без екологични категории, според евростандартите.
Надяваме се нашето предложение за новия размер на данъка за автомобилите е да е аналитично и справедливо. Целта ни е българинът, когато купува кола, да се съобразява и от финансовия аспект за стойността на превозното средство, но и за това, колко то замърсява въздуха, който всички ние дишаме.
Утвърждаването на новия размер на данъка на автомобилите от Пловдивския ОбС предстои днес.
Чуйте цялото интервю от звуковия файл:
Българският език е богат на фразеологизми, а част от тях са свързани с лева и стотинката. Въведена преди 145 години паричната единица е родила редица устойчиви словосъчетания, който и до ден днешен използваме в ежедневието. В него паралелно обаче функционират и такива, който са го предшествали. Така например използваме изразите “Нямам..
Община Баните бори демографската криза и липсата на кадри в редица сфери със стипендии за висше образование и осигуряване на работа. Целта на новата стипендиантска програма е да върне младите специалисти в родния край. От нея могат да се възползват студенти с постоянен адрес в община Баните, които учат в редовна форма по държавна..
Аптеките няма да са готови с двойното етикетиране от 8 август. Актуализацията на аптечния софтуер за показване на цените в лев и евро пък става бавно, затова фармацевтите се притесняват дали ще бъде готова в срок. Това коментира Пенка Минева, член на Инициативния комитет от магистър-фармацевти в България, които изразиха три притеснения от..
Политологът д-р Теодор Славев коментира в програма "Точно днес" потенциала на протестите и политическата ситуация, която ги предизвика. " За мен тези протести са оздравителни за обществото ни, за политическата система и политическия процес, защото напипват едно много болезнено място, което е икономическите и политически зависимости и намеси в..
Тази година отново e осигурено финансиране от община Чепеларе за финалните проучвания и експониране на пещерно обиталище "Чая“. Това разказа в програма "Точно днес" директорът на Музея на родопския карст Марин Господинов . Той уточни, че екипът с ръководител София Христева от Регионалния археологически музей в Пловдив ще работи 21 дни през..