Новите шофьори да карат с придружител 6 месеца, ако седнат зад волана на мощна кола. Това предвижда изцяло новият Закон за движение по пътищата, публикуван за обществено обсъждане.
Правителството предлага и нов Закон за водачите на моторни превозни средства, който урежда правилата за придобиване на книжка за различните категории превозни средства. Предвижда се кандидат-шофьорите отново да минават обучение на полигон, а школите трябва да имат "учебна площадка", за да получат регистрация от властите.
В тези два нови проекта не виждаме нищо ново. Механично са прехвърлени старите закони с допълване на многобройни подзаконови актове и наредби, за да се покаже на обществото, че нещо е направено, коментира пред Радио Пловдив Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по Авто-мото подготовка.
Според него Законът за водачите отваря огромна вратата за корупция в т.нар. Раздел за психологически изследвания. Цяла глава е отделена как ще се правят психологически изследвания и възможността на всяко едно кьоше всеки психолог да отваря кабинет, а това означава корупция. Това е закон направен от неуки хора. Този закон е пълен с обяснителни бележки, които нямат място в него.
Иванов оспори и новите правила, по които кандидатите ще бъдат оценявани на изпита, както и вероятността новите изпитни тестове да бъдат съгласувани с МВР. По думите му, една осма от полицаите няма да издържат изпита, но въпросите ще се съгласуват с тях. Предлаганите промени той обобщи с думите: щеше да е смешно, ако не беше жалко.
Преподавателите по авто-мото подготовка твърдят, че и в момента кандидат - шофьорите се обучават на учебна площадка като всички елементи от нея се прилагат при изпита. На всички казахме, че няма полигон в нито една европейска държава. Никъде няма полигон и у нас, но са го записали ... .
Според Иванов грешка в проекта и изискването за придружител и мощност на колата при младите шофьори. Ами ако кандидатите нямат малка кола, но са обучавани на мощна. Ще чакат 6 месеца да мине срокът и да се качат на голямата кола ли?! Или ще вземат баба си, която не е карала, но има книжка и става за придружител?!
От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка смятат, че авторите на проекта са некомуникативни и не приемат предложенията на експертите.
Законът за автомобилните превози ощетява пловдивчани, предупреждава общинският съветник Николай Гюров в интервю за Радио Пловдив Новите промени в Закона за автомобилните превози, приети от Народното събрание, ще се отразят неблагоприятно на пловдивчани – това заяви в ефира на Радио Пловдив общинският съветник Николай Гюров от..
Тази година Радио Пловдив празнува 70 години от първото ефирно излъчване. Гостът ни в "Добро утро, ден" , създател на сайта "Предавател", обаче намери данни за първите му стъпки още през 30-те годинина миналия век. С него говорим за "златните" години на радиото, когато оркестри на живо са забавлявали аудиторията, за предизвикателствата днес и за..
Народното събрание решава дали да назначи особен управител на "Лукойл Бургас". Решението се очаква до края на деня. "Меко казано за мен това е скандално, тъй като предоставя на управителя изключителни правомощия без съдебен или административен контрол, което може да доведе до фалит или източване на компанията! Не говоря само за "Лукойл" - Бургас, а..
Държавата поема контрола над „Лукойл“. По спешност парламентът реши да постави рафинерията в Бургас под управлението на особен управител, след като САЩ отказаха на швейцарската компания, купувач на международните активи на „Лукойл“, определяйки я като марионетка на Кремъл. Особеният управител ще има изключителни правомощия – решенията му няма..
"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните параметри на финансовата рамка на държавата. Според Радев в бюджета няма стимули за растеж на икономиката, а по-скоро задушаване. Държавният глава смята, че е..