Секторът е доста чувствителен на промени. Другият голям проблем са интересите, които не желаят, и не позволяват да се правят сериозни промени. Така системата не може да заработи по-добре, и да се отрази на качеството на здравните услуги. Следва да се говори за политическа воля и ефективни реформи. От сегашното и предишни управления се стига до заключението, че такава воля липса, и то не само в този сектор.
Единственото, което се вижда са лесни козметични решения, които могат да освободят малко напрежение в сектора и да го закърпят. Те обаче, не водят до качествена промяна в начина на работа.
Идеята преоритетно да се сключват договори на Здравната каса с общински и държавни болници, няма кака да е работеща. Това очевидно е нарушаване на Европейското законодателство. Идеята е по-скоро да се накажат частните болници, което е наказание за пациента. Има търсене на по-качествени, по-надеждни услуги, по-добро отношение към самите пациенти, което куца на много места. След като се създадоха тези болници, пациентите започнаха да се възползват, а държавата казва: Ние вече няма да сключваме договори с вас, а пациентите ще се лекуват в общински и държавни болници, откъдето те бягат. Няма логика да се делят болниците на база собственост. Трябва да се гледа степента на качествено лечение, на достъпна цена, и интереса на пациентите за лечение в една, или друга болница.
Здравната карта на практика ще огравичи създаването на нови частни болници. Тя отново наказва пациентите, понеже има търсене на такива услуги. Здравната карта ще каже, че не може. Правителството не е готово за такава реформа. То продължава да дотира общинските и държавни болници, които не се справят добре. Вместо да се преструктурират и да работят по-добре, се опитват да ги поддържат на изкуствено дишане. Сега идеята на управляващите да се върнем във времето, когато пациентът беше като крепостен селянин, който нямаше избор къде да се лекува. Той обаче има свобода, право на избор по силата на Конституцията и законите, които уреждат тези взаимоотношения. Трябва да се изгради една по-дългосрочна визия за системата. Това, което политиците виждат за добро , и да се започнат действия в тази посока.
Интервюто на Емилв Костов с анализатора Калоян Стайков е в звуковия файл.
Законът за автомобилните превози ощетява пловдивчани, предупреждава общинският съветник Николай Гюров в интервю за Радио Пловдив Новите промени в Закона за автомобилните превози, приети от Народното събрание, ще се отразят неблагоприятно на пловдивчани – това заяви в ефира на Радио Пловдив общинският съветник Николай Гюров от..
Тази година Радио Пловдив празнува 70 години от първото ефирно излъчване. Гостът ни в "Добро утро, ден" , създател на сайта "Предавател", обаче намери данни за първите му стъпки още през 30-те годинина миналия век. С него говорим за "златните" години на радиото, когато оркестри на живо са забавлявали аудиторията, за предизвикателствата днес и за..
Народното събрание решава дали да назначи особен управител на "Лукойл Бургас". Решението се очаква до края на деня. "Меко казано за мен това е скандално, тъй като предоставя на управителя изключителни правомощия без съдебен или административен контрол, което може да доведе до фалит или източване на компанията! Не говоря само за "Лукойл" - Бургас, а..
Държавата поема контрола над „Лукойл“. По спешност парламентът реши да постави рафинерията в Бургас под управлението на особен управител, след като САЩ отказаха на швейцарската компания, купувач на международните активи на „Лукойл“, определяйки я като марионетка на Кремъл. Особеният управител ще има изключителни правомощия – решенията му няма..
"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните параметри на финансовата рамка на държавата. Според Радев в бюджета няма стимули за растеж на икономиката, а по-скоро задушаване. Държавният глава смята, че е..