Отброяваме десетилетните усилия на държавата да привлече стратегически инвеститор като VW и те вече са пред финал.
За очакванията в София или в Пловдив, или в Турция да започнат да се сглобяват автомобили говорим с Георги Стоев от Тракия Тех - Пловдив.
Българската индустрия претърпя бум в производството на части за автомобилния сектор, каза Георги Сотев. Той открои липсата на сглобяване на цял автомобил у нас като един от проблемите.
България като индустриална дестинация се утвърди, смята иконимистът. Според него има пренасочване на вълната на производството към тази част на Европа, каквато е Балканите.
Силен е ръстът например на производство на автомобилни производства при Румъния, каза Стоев. Той уточни, че политическия климат в Турция в момента не е благоприятен за привличане на инвеститори.
България спечели от това, че в Турция климатът не е добър за инвестиции, но занапред тази страна ще продължи да бъде силен икономически фактор, смята икономистът. Според него много е важно да се преносочи развитието към машиностроене, оптика, автомобили и т.н., но това е задача на работодателя.
Парите обичат тишината и по този повод разговорите, които се водят с немската фирма, то може да се каже, че ние постигнахме вече обединена визия за развитие на България, посочи Стоев. На въпроса, къде ще предпочете да инвестира немската компания, то Стоев обобщи, че на този етап всичко като инвестиции у нас е с център в София.
Пловдив изглежда с много по-лек пазар на труда от гледна точка на работодателя, заключи Георги Стоев.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..