Романтично преживяване с „Вики, Кристина, Барселона“ ви очаква тази празнична седмица в "Звукът на киното". Емоционалният градус ще повиши и музиката от лентата на Карлос Саура "Фадо".
"Вики, Кристина, Барселона“ е определян за един от най-изящните филми на Уди Алън. Освен всичко друго, той е и неговото обяснение в любов на града на Антонио Гауди и е част от лентите на режисьора и сценарист, които представят емоционалния му прочит на световни градове - столици на човешкия дух и културен код на западната цивилизация като Рим, Париж и Лондон.
Романтичната трагикомедия завладява и с актьорската игра на звезди като Хавиер Бардем, Скарлет Йохансон, Ребека Хол и Пенелопе Крус.
„Вики, Кристина, Барселона“ е приет възторжено от критиците и публиката и се сдобива с 19 награди. Сред тях „Златен глобус“ за най-добър филм в категория „комедия или мюзикъл“ и „Оскар“ за Пенелопе Крус за „най-добра поддържаща женска роля“.
За тези, на които предстои удоволствието да видят за първи път „Вики, Кристина, Барселона“, ще кажем, че лентата разказва историята на двете млади американки Вики и Кристина, които прекарват едно цяло лято в Барселона. Там те се запознават с художника Хуан Антонио, от когото са привлечени и духовно и физически. Нещата се усложняват, когато се появява емоционално нестабилната, бивша съпруга на художника – Мария Елена, към която той все още има чувства.
На тази събитийна канава, през емоционалното приключение Барселона, Уди Алън разгръща, както той може, остроумно, с доза добронамерена ирония и интелектуални закачки, вечния спор, който го вълнува - за изкуството и любовта.
Към музиката на „Вики, Кристина, Барселона“ в "Звукът на киното" тази седмица добавяме и саундтрака на пламенния филм "Фадо" на Карлос Саура. Защото музиката на Пиренеите е това, което ги свързва.
Във "Фадо" ще чуете изпълнения на Карлос до Кармо, Kаетано Велосо, Лила Даунс, Мигел Поведа и други звезди на фадо музиката. Ми
„Израстнал съм с , с гласа и присъствието на Амалия Родригес”, споделя култовият испански режисьор, който опделя фадото като “la saudade (тъгата, меланхолията, риданието), копнежът на онези, останали в Португалия, по спомена за другите, прекосили морета и никога завърнали се; както и на тези, които са заминали, отнесли спомена за родната земя.”
Във "Фадо" на Карлос Саура едно е сигурно - музиката е главният герой във филма.
Фадото се оформя окончателно в началото на 19 век в резултат от смесването на характерни гръцки, романски и арабски музики при известно влияние и от бразилската колония. Играе важна роля в националната самоидентификация на португалците, тъй като прокарва ясна граница между ярките и живи испански ритми, отговарящи на по-буйния и рязък испански характер, и меката, меланхолична душа на португалския народ.
В популярния си вид с дядото се изпълнява в малки гостилнички (на португалски: tasca), наричани дом за фадо (на португалски: casa do fado) от всеки, който умее и пожелае, в съпровод на две китари: обикновена акустична китара и португалска китара (с шест двойки струни).
Освен прекрасната музика, „Вики, Кристина, Барселона“ и "Фадо" имат още нещо общо - тяхната поява пред публика. Фадо на Карлос Саура е представен през 2007, а прекрасната лента на Уди Алън, година по-късно - през 2008-ма.
Заедно сме на Цветница. Честит празник! Символ на възраждането на природата и душата, на прехода от зима към лято. В християнството душата е "носителят" на действията на човека, на неговите мисли, надежди и емоции. Днес говорим с Венцислава Великова, писател и творец, за първия фестивал на нематериалното културно..
Пазарът, производителят или регионът определят цените на продуктите у нас преди Великден? Що е то бутиков козунак с цена от 200 лв. за килограм? Подвеждащи ли са обещанията за изключително качество на невероятни цени? Ще се намери ли политическа сила, която предизборно или следизборно да качи цената на хляба с 30%, отменяйки нулевото ДДС върху..
Времето ни тормози с непрекъснати метаморфози, но това е повече от характерно за четвъртия месец от календара. Без промяна е само все по-настъпващото предчуствие за идващи празници и предвеликденско оживление. В тон с преобладаващото настроение е и днешното издание на "Вход свободен"! С бенд- лидера на фюжън формацията "Цинга манга фънк"- Кирил..
В опит да прозрем и да изберем храна, управляващи и обществено поведение в петък сутрин поканахме за разговор: - социологът от "Алфа рисърч" Боряна Димитрова за движенията на политическите лидери, авторитетът на институциите и пазарът на идеи, доколкото ги има, преди старта на пореден изборен цикъл - професорът от УХТ Десислав Балев за деня на..
За хората и това, което те виждат, чуват и коментират не само по улиците, но и на път към работа или вкъщи ще говорим в следобедната програма на Радио Пловдив. "Ден след ден" започва с погледа на социолога Мира Радева за това, което се случва сега на политическата сцена у нас преди изборите и онова, което може да ни отведе по нови пътища или да ни..