Според Богдан Милчев, председател на УС на Института по пътна безопасност, за да се намалят катастрофите по пътищата е необходимо да се промени модела за пътна безопасност у нас Той е категоричен, че първо трябва да се промени транспортната среда, каквато е практиката в развитите страни.
Ние, като че ли десетки години насочваме всички усилия да променим шофьора, хората, потребителите на транспортната система. Постоянно правим акции, вдигаме глобите, правим кампании с послания и въпреки това, резултата не го виждаме. Това ще бъде така, докато не променим модела, по който искаме да постигнем резултат. Всички страни, които имат положителен резултат в борбата с пътнотранспортния травматизъм, отдавна - повече от 20 години, са сменили този традиционен подход - да променим шофьора. Те се стремят да променят средата. Само тогава, хората, които попадат в една добре организирана среда, щадяща ги от човешки грешки, защото ние хората, шофьорите ще допускаме грешки. Целта на тази транспортна среда, която трябва да се изгради е именно, тогава когато допускаме грешки, да не загиваме. Това е иновативен подход, смел подход, в който се прехвърля общата отговорност върху доставчика на транспортната услуга. В момента цялата отговорност е прехвърлена върху шофьора. Именно, когато това мислене, тази философията се промени, тогава ще има резултати, коментира експертът.
По думите му държавните институции в момента не могат да управляват риска от пътнотранспортни произшествия.
Ние от Института за пътна безопасност предприехме мониторинг върху нашите пътищата. Идеята е по време на кампанията за местните избори да предизвикаме всички кандидат - кметовете, за да чуем техните политики какви ще бъдат в тази посока, уточни Милчев.
Той е категоричен, че ако се подобри само един елемент от пътната безопасност успех няма да има. Трябва да се подобри обучението, образованието и инфраструктурата.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
Днес е официалното откриване на 13-ият Национален събор на народното творчество в Копривщица. Това издание е юбилейно - навършват се 60 години от началото на инициативата. Съборът се провежда на всеки 5 години с изключение на прекъсването по време на Covid-пандемията. Откриването е в 11 ч. Патрон е министър-председателят Росен Желязков,..
Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..
От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута. С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..
Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..
Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..