Според Богдан Милчев, председател на УС на Института по пътна безопасност, за да се намалят катастрофите по пътищата е необходимо да се промени модела за пътна безопасност у нас Той е категоричен, че първо трябва да се промени транспортната среда, каквато е практиката в развитите страни.
Ние, като че ли десетки години насочваме всички усилия да променим шофьора, хората, потребителите на транспортната система. Постоянно правим акции, вдигаме глобите, правим кампании с послания и въпреки това, резултата не го виждаме. Това ще бъде така, докато не променим модела, по който искаме да постигнем резултат. Всички страни, които имат положителен резултат в борбата с пътнотранспортния травматизъм, отдавна - повече от 20 години, са сменили този традиционен подход - да променим шофьора. Те се стремят да променят средата. Само тогава, хората, които попадат в една добре организирана среда, щадяща ги от човешки грешки, защото ние хората, шофьорите ще допускаме грешки. Целта на тази транспортна среда, която трябва да се изгради е именно, тогава когато допускаме грешки, да не загиваме. Това е иновативен подход, смел подход, в който се прехвърля общата отговорност върху доставчика на транспортната услуга. В момента цялата отговорност е прехвърлена върху шофьора. Именно, когато това мислене, тази философията се промени, тогава ще има резултати, коментира експертът.
По думите му държавните институции в момента не могат да управляват риска от пътнотранспортни произшествия.
Ние от Института за пътна безопасност предприехме мониторинг върху нашите пътищата. Идеята е по време на кампанията за местните избори да предизвикаме всички кандидат - кметовете, за да чуем техните политики какви ще бъдат в тази посока, уточни Милчев.
Той е категоричен, че ако се подобри само един елемент от пътната безопасност успех няма да има. Трябва да се подобри обучението, образованието и инфраструктурата.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
Напълно завършен околовъстен път на Пловдив с две платна за движение може да има не по-рано от 7 години, смята заместник-областният управител на Пловдив Атанас Ташков. За работата по Югоизточния обходен път, който е част от Околовръстното шосе, Ташков каза: „Вече има изготвен План за устройствено планиране (ПУП), обявен е от община Пловдив..
Клиниката по пулмология към Университитетска болница „Свети Георги“ в Пловдив е пълна с пациенти с пневмонии. Това заяви в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив доцент Владимир Ходжев, началник на клиниката и заместник-председател на Дружеството по белодробни болести. „Има ръст на пневмониите, които са два типа – усложнения с..
Как градският транспорт на Пловдив да стане привликателен и модерен, а въздухът в града ни чист, коментира в програма "Ден след ден" на Радио Пловдив общинската съветничка от „Браво, Пловдив“ Яна Димитрова. Според нея Пловдив е най-гъсто населената община в България и няма как с магическата пръчка трафикът да бъде намален драстично. Факт е, че..
Само чрез взаимодействие между различните институции – община, пожарна и полиция – и гражданите може да бъде преборен проблемът с мръсния въздух в града. Това заяви проф. Стефан Шилев – еколог, бивш директор на РИОСВ, депутат, а сега общински съветник от ГЕРБ – Пловдив. Поводът за разговора беше изминалата седмица, когато..
"Смятаме, че БАБХ е действала изключително прибързано с обявяване на огнище на чума по дребните преживни животни в района на Велинград". Това каза по Радио Пловдив Борислав Петков, депутат от партия МЕЧ и председател на временната комисия в парламента по случаите на чума и шарка по животни в страната. Днес комисията излезе с препоръки към..