Фактът, че за седми пореден път провеждаме срещата между бизнеса и местната власт, би трябвало да говори сам за себе си и за полезността на това събитие. Нашата основна цел е да изведем България като една предпочитана дестинация на международния туристически пазар и в това отношение се базираме на трите основни участници на този пазар - това са общините като основния фактор за изграждане на висококачествен регионален туристически продукт, от друга страна, това сме туроператорите, които създаваме и пакетираме продукта и осигуряваме неговата пазарна реализация и третият стълб това е академичната общност, без чиято ценна дейност никоя от другите две не може да съществува, а именно създаването на бъдещите професионалисти. Тоза коментира Даниела Стоева - председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
По думите й, проблемите са много и от различно общество.
Част от проблемите ние сме ги кръстили „битови”. Звучат много елементарно, но всъщност са изключително важни - каква е инфраструктурата и достъпът до туристическите забележителности в дадена община. Има ли изградени адекватни тоалетни, има ли места за почивка, предвидени пейки, тъй като туристите са предимно хора от третата възраст и това са неща, които трябва да се съобразяват. Самите музеи обезпечени ли са с хора, които могат да дадат адекватна информация. Има почивни дни, наши национални празници, в които музеите почиват и не работят и това създава доста неприятни усещания у туристите.
Зимният сезон няма да бъде афектиран от фалита на „Томас Кук”, тъй като „Томас Кук” никога не е оперирал на този пазар, те бяха активни за летния туризъм. Зимният сезон се очертава да бъде добър, но това най-вече зависи от метеорологичните условия. Летният сезон беше слаб и за това имаше индикации още от началото на годината, същевременно обаче сезонът на културния туризъм в България тази година за пореден път бележи ръст, т. е. ние определено имаме пренасочване или прегрупиране на видовете туризъм в България и това трябва да се вземе предвид в бъдещото планиране, в националния маркетинг и реклама и като цяло - на стратегията и отношението ни към туристическия продукт.
Цялото интервю - звуковия файл:
Максималният размер на ваучерите за храна ще остане 200 лева месечно и през 2026 година, според проектобюджета за следващата година и това ще остане най-ниската стойност за страна-членка на ЕС. 835 000 са работещите в България, които получават ваучери. Таня Обущарова, главен секретар на Асоциацията на операторите на ваучери, коментира пред Радио..
Балансовите проблеми, свързани с проекта на бюджет 2026 и липсата на контрол, се дължат на олигархията, която е моделирала политическото и икономическото вземане на решения в своя полза. Тази теза изрази в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив финансистът Кольо Парамов. Той подчерта, че влизането в еврозоната трябва да доведе до..
В този епизод тръгваме от твърдението „65% са против еврото, нали сме демокрация?“ и разглеждаме как формулировката на социологическите въпроси променя отговорите и смисъла им. Вместо да приемаме едно число като „волята на народа“, питаме: какво всъщност е било зададено – „харесвате ли еврозоната“ или „искате ли да се отмени валутният борд и..
Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..
Спорове около представителността на организациите на аграрния сектор, който очаква решения по важни теми от държавата. Илия Проданов беше избран за председател на Българската аграрна камара, след като част от браншовите организации я напуснаха, несъгласни с начина на вземане на решения. За заместник-председатели бяха избрани съпредседателят на..