Фактът, че за седми пореден път провеждаме срещата между бизнеса и местната власт, би трябвало да говори сам за себе си и за полезността на това събитие. Нашата основна цел е да изведем България като една предпочитана дестинация на международния туристически пазар и в това отношение се базираме на трите основни участници на този пазар - това са общините като основния фактор за изграждане на висококачествен регионален туристически продукт, от друга страна, това сме туроператорите, които създаваме и пакетираме продукта и осигуряваме неговата пазарна реализация и третият стълб това е академичната общност, без чиято ценна дейност никоя от другите две не може да съществува, а именно създаването на бъдещите професионалисти. Тоза коментира Даниела Стоева - председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти.
По думите й, проблемите са много и от различно общество.
Част от проблемите ние сме ги кръстили „битови”. Звучат много елементарно, но всъщност са изключително важни - каква е инфраструктурата и достъпът до туристическите забележителности в дадена община. Има ли изградени адекватни тоалетни, има ли места за почивка, предвидени пейки, тъй като туристите са предимно хора от третата възраст и това са неща, които трябва да се съобразяват. Самите музеи обезпечени ли са с хора, които могат да дадат адекватна информация. Има почивни дни, наши национални празници, в които музеите почиват и не работят и това създава доста неприятни усещания у туристите.
Зимният сезон няма да бъде афектиран от фалита на „Томас Кук”, тъй като „Томас Кук” никога не е оперирал на този пазар, те бяха активни за летния туризъм. Зимният сезон се очертава да бъде добър, но това най-вече зависи от метеорологичните условия. Летният сезон беше слаб и за това имаше индикации още от началото на годината, същевременно обаче сезонът на културния туризъм в България тази година за пореден път бележи ръст, т. е. ние определено имаме пренасочване или прегрупиране на видовете туризъм в България и това трябва да се вземе предвид в бъдещото планиране, в националния маркетинг и реклама и като цяло - на стратегията и отношението ни към туристическия продукт.
Цялото интервю - звуковия файл:
Ивайло Хубенов , студент от 4 курс в Пловдивския университет "Паисий Хилендарски" получи Награда "Джон Атанасов“, учредена от президента на Република България. Отличията в различни категории се връчват на млади български учени и изследователи в областта на компютърните науки за техните изключителни постижения на световно ниво. 22 - годишният..
Еврото в клас или как децата в училище могат да придобият полезна и важна информация чрез реални примери и да развиват финансова грамотност за промените след 1 януари догодина, коментира в програма "Точно днес" експертът по финансова грамотност Наталия Тодорова. Съвместно с издателство „Клет България“, за да помогне на децата и тийнейджърите да..
Необходимо е котнролните органи да събират информация за търговци, които вдигат цените, без да има икономическа обосновка за това. Само потребителите биха могли да бъдат ефективен регулатор на пазара, така че да няма спекулатвно вдигане на цените. Това заяви пред Радио Пловдив Габриела Руменова от платформата "Ние, потребителите", к..
Река Марица не представлява непосредствен риск за Пловдив, заяви в интервю за предаването „Ден след ден“ по Радио Пловдив арх. Чавдар Тенев, председател на Камарата на архитектите в града. По думите му, тежките поражения по Черноморието са резултат както от природни фактори, така и от човешка небрежност и неефективна система на..
Политологът Георги Киряков коментира в програма "Точно днес" на Радио Пловдив поредната доза остра риторика между власт и опозиция, статията в Уолстрийт Джърнъл", засягаща български политически фигури, както и ситуацията с главния прокурор и предстоящите политически динамики до Коледа. „Вероятно това е част от някакви външнополитически..