Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Пакетът Макрон" е вреден и за бизнеса, и за околната среда

Доклад, поръчан на KPMG, показва ефекта на въздействие върху българския транспортен бранш от т. нар. проект "Макрон". Проучването сочи, че при така предложените текстове, заложени в текстовете на Европейския парламент, Европейската комисия  и Съвета на министрите ще загубим между 17 и 35 % от доходите си, а това съответно ще рефлектира  между 1 и 2 % върху брутния вътрешен продукт на държавата. 

За данните доклада говорим с  председателя на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

Той цитира, че според анализа, ако се приемат спорните правила за връщането на камионите, ще се генерират нови 88 550  вредни емисии във въздуха 

Обзорът на сектора показва, че средната възраст на автомобилите в България е 3 г., докато по данни на Европейската комисия,  средната възраст на автомобилите в Европа е 11 г. , което е 4 пъти повече от.

Средната заплата на нашите шофьори е около 1750 евро, което е 3 пъти повече от средната заплата за България, каза превзвачът. Затова смятаме, че обвиненията срещу нас, че не плащаме на нашите шофьори, не осигуряваме добри условия на труд, не инвестираме в нова техника е абсолютно невярно. 

Целта на нашия бранш е да има мобилен пакет, който да бъде балансиран и който да бъде справедлив за всички водачи от цяла Европа, обобщи Траков

Идеята е да внушим на евродепутатите, когато вземат решение, че ако тези мерки се приложат реципрочно към транспорта на всяка една от засегнатите държави това означа, че тези цифри стават огромни и много тежко ще повлияят както върху вредните емисии в цяла Европа, така и в икономиките специално на държавите в периферията.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Готови ли са търговците в Пловдив за цените в лева и евро?

От 8 август, влизат в сила измененията, които ще позволят на държавата да контролира цените и да изисква от търговците обяснение при съмнителни увеличения. Оттогава ще трябва да виждаме цените и в евро, и в лева.  С промени в новоприетия закон за еврото времето, в което ще се следят цените, окончателно беше съкратено от година и половина на..

публикувано на 06.08.25 в 11:10

МБАЛ „Свети Мина“ има нужда от инвестиции за нова апаратура

И тази година МБАЛ „Свети Мина“ трупа загуби, но новият директор доктор Калин Калинов ги е оптимизирал до минимум. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Лилия Недева, директор на Дирекция „Здравеопзване“ към Община Пловдив. На последната преди лятната ваканция сесия на Общинския съвет съветници отложиха точката, свързана с искането на доктор..

публикувано на 06.08.25 в 10:49
 Владимир Тодоров

Забраните за електрическите тротинетки няма да работят

Водачът на електрическа тротинетка вече е длъжен да има валидна застраховка „Гражданска отговорност“ и превозното средство да е регистрирано. Това са само две от измененията в Закона за движение по пътищата, приети преди дни. Според законодателя с наредба на общинските съвети ще се определят и условията и редът за регистрация на електрически..

обновено на 05.08.25 в 11:09

Ако държавата не помага на доброволците, поне да не пречи

Ако държавата не помага на доброволните формирования, поне да не ги спъва да си вършат работата, каза Красимир Каракашев от Доброволното формирование „Национален отряд за реакция при бедствия – НОРБ“ – Пловдив, което търси  нови попълнения.  Поводът за коментара му са редицата административни дейности и регламенти, които пречат на изпълнението на..

публикувано на 05.08.25 в 10:04

Щастлив съм, че мога да лекувам и да помагам на хората

Кардиологът д-р Динко Господинов от Отделението по кардиохирургия към УМБАЛ „Свети Георги“ – Пловдив стана първият и единствен към момента носител на европейски сертификат по кардиология в града и региона.  Ввисокото отличие – European Examination in Core Cardiology Certificate – представлява признание за високо ниво на професионална..

публикувано на 05.08.25 в 08:15