„Фолксваген“ отлага засега окончателното си решение дали да построи новия си автомобилен завод в Турция. Това става на фона на международните критики към страната заради военната операция в Северна Сирия. Има ли шанс България да успее да спечели огромната инвестиция на германския концерн.
Икономистът Георги Стоев, който бе част от преговорния екип от българска страна, заяви в интервю за Радио Пловдив, че и след тази информация няма отправена яснота, че преговорите с България ще бъдат повторени. Това по-скоро е сигнал към Турция и е форма на жълт картон към тях, каза Стоев.
За българската страна най - добрият ход е да изчака дали ще се появят индикации от страна на "Фолксваген". Не бих препоръчал правителството ни да бъде активно към самия концерн. Това е една много деликатна ситуация, и си представете как изглеждаме в очите на друг потенциален инвеститор. Паралелно текат преговори с няколко други автомобилни производители. Представете си как изглежда такъв потенциален ход в очите на един друг инвеститор. Аз например избирам конкурентна дестинация, обаче винаги като допълнителна локация стои България, защото правителството дори да стане нещо в Сърбия, Румъния или на друго място, то ще е готово винаги да преговаря с мен. Това означава България да е винаги номер две в очите на инвеститора. Доста е тънък ледът в настоящия момент, ако решим да правим контраофанзива, обобщи Георги Стоев.
По думите му бизнесът и парите търсят сигурни дестинации, и там където по-малко ще си общуват с президента или министър-председателя на страната. Не мога да кажа защо "Фолксваген" изнася напред държавните стимули, защото за всеки анализатор други елементи на бизнес средата, като пазар на труда, цената на енергията и инфраструктурата са много по-важни от държавната подкрепа.
Оптимистичният отговор е, че има шанс за автомобилен инвеститор у нас, но конкретно за "Фолксваген" не мога да кажа, заключи икономистът Георги Стоев.
Мерки за подобряване на дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия. "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..
Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..
За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение. Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..
Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..
С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..