Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Да не правим сега преговори за нов автомобилен инвеститор

За българската страна най-добрият ход е да изчака дали ще се появят индикации от страна на "Фолксваген"

| обновено на 15.10.19 в 15:57

„Фолксваген“ отлага засега окончателното си решение дали да построи новия си автомобилен завод в Турция. Това става на фона на международните критики към страната заради военната операция в Северна Сирия. Има ли шанс България да успее да спечели огромната инвестиция на германския концерн. 

Икономистът Георги Стоев, който бе част от преговорния екип от българска страна, заяви в интервю за Радио Пловдив, че и след тази информация няма отправена яснота, че преговорите с България ще бъдат повторени. Това по-скоро е сигнал към Турция и е форма на жълт картон към тях, каза Стоев. 

За българската страна най - добрият ход е да изчака дали ще се появят индикации от страна на "Фолксваген". Не бих препоръчал правителството ни да бъде активно към самия концерн. Това е една много деликатна ситуация, и си представете как изглеждаме в очите на друг потенциален инвеститор. Паралелно текат преговори с няколко други автомобилни производители. Представете си как изглежда такъв потенциален ход в очите на един друг инвеститор. Аз например избирам конкурентна дестинация, обаче винаги като допълнителна локация стои България, защото правителството дори да стане нещо в Сърбия, Румъния или на друго място, то ще е готово винаги да преговаря с мен. Това означава България да е винаги номер две в очите на инвеститора. Доста е тънък ледът в настоящия момент, ако решим да правим контраофанзива, обобщи Георги Стоев. 

По думите му бизнесът и парите търсят сигурни дестинации, и там където по-малко ще си общуват с президента или министър-председателя на страната. Не мога да кажа защо "Фолксваген" изнася напред държавните стимули, защото за всеки анализатор други елементи на бизнес средата, като пазар на труда, цената на енергията и инфраструктурата са много по-важни от държавната подкрепа. 

Оптимистичният отговор е, че има шанс за автомобилен инвеститор у нас, но конкретно за "Фолксваген" не мога да кажа, заключи икономистът Георги Стоев.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Лоша миризма заради липсваща канализация тормози хората в Брезово

Липсата на канализация в град Брезово създава сериозен проблем за жителите на града в горещините. Сигнал за това подаде един от жителите на града - Иван Добревски. По думите му заради изливането на обратни води в коритото на река Брезовска, която заради жегата е пресъхнала, в градчето се разнася непоносима миризма.  Според Добревски преди..

обновено на 16.07.25 в 19:22

ВиК бори сушата в Брестовица... с мониторинг

Мониторинг на потреблението на вода в пловдивското село Брестовица започнаха от ВиК –Пловдив. До тук се стигна след като и тази година част от живеещите там страдат от безводие и повече от 10 дена чешмите им са пресъхнали. Решението беше взето на спешна среща между местното население, кмета на Брестовица, зам.-кмета на община Родопи Емилия..

публикувано на 16.07.25 в 16:19
Георги Киряков

Протестите срещу прокурорския произвол са за правова държава

Протестите, които ще видим днес, са граждански отпор и са свързани с поредния опит на някои политически фигури да използват държавата и силовите структури за разправа с политическите си опоненти. Това заяви в програма "Точно днес" политологът Георги Киряков.  Според него именно затова тази гражданска акция ще има много по-широк отзвук, макар че..

публикувано на 16.07.25 в 10:29

2700 заявления за помощ за отопление са подадени в Пловдив

Над 2700 заявления за целева помощ за отопление са подадени само за 15 дни за предстоящия зимен сезон – съобщи в интервю за Радио Пловдив Десислава Йорданова – началник на отдел „Социална закрила“ в дирекция "Социално подпомагане" - Пловдив. Тя уточни, че броят на хората, които желаят тази помощ се увеличава, в сравнение с миналата година...

публикувано на 16.07.25 в 09:08

Таксите за платено висше образование ще се намалят до 40%

Актуалното от поредните промени в образованието. На дневен ред излизат високите такси за висше образование, платена форма. От една страна идеята е да се обучават по-малко, но по-качествени студенти, но от друга това не се харесва на университетите.  Битката за намаляване на таксите поведоха от Софийския университет, следват ги студенти от Велико..

публикувано на 16.07.25 в 08:59