„Фолксваген“ отлага засега окончателното си решение дали да построи новия си автомобилен завод в Турция. Това става на фона на международните критики към страната заради военната операция в Северна Сирия. Има ли шанс България да успее да спечели огромната инвестиция на германския концерн.
Икономистът Георги Стоев, който бе част от преговорния екип от българска страна, заяви в интервю за Радио Пловдив, че и след тази информация няма отправена яснота, че преговорите с България ще бъдат повторени. Това по-скоро е сигнал към Турция и е форма на жълт картон към тях, каза Стоев.
За българската страна най - добрият ход е да изчака дали ще се появят индикации от страна на "Фолксваген". Не бих препоръчал правителството ни да бъде активно към самия концерн. Това е една много деликатна ситуация, и си представете как изглеждаме в очите на друг потенциален инвеститор. Паралелно текат преговори с няколко други автомобилни производители. Представете си как изглежда такъв потенциален ход в очите на един друг инвеститор. Аз например избирам конкурентна дестинация, обаче винаги като допълнителна локация стои България, защото правителството дори да стане нещо в Сърбия, Румъния или на друго място, то ще е готово винаги да преговаря с мен. Това означава България да е винаги номер две в очите на инвеститора. Доста е тънък ледът в настоящия момент, ако решим да правим контраофанзива, обобщи Георги Стоев.
По думите му бизнесът и парите търсят сигурни дестинации, и там където по-малко ще си общуват с президента или министър-председателя на страната. Не мога да кажа защо "Фолксваген" изнася напред държавните стимули, защото за всеки анализатор други елементи на бизнес средата, като пазар на труда, цената на енергията и инфраструктурата са много по-важни от държавната подкрепа.
Оптимистичният отговор е, че има шанс за автомобилен инвеститор у нас, но конкретно за "Фолксваген" не мога да кажа, заключи икономистът Георги Стоев.

Липсва диалогичността, с която сме свикнали, особено от партия ГЕРБ. Това, което което виждаме е, че те стоят твърдо на своята позиция, и каквото и да говорят синдикатите, не съм оптимист накъде вървят комуникациите. Ако публичният и частният сектор са скарани, то трусовете в държавата предстоят. Това заяви в интервю за предаването „Ден след..
Максималният размер на ваучерите за храна ще остане 200 лева месечно и през 2026 година, според проектобюджета за следващата година и това ще остане най-ниската стойност за страна-членка на ЕС. 835 000 са работещите в България, които получават ваучери. Таня Обущарова, главен секретар на Асоциацията на операторите на ваучери, коментира пред Радио..
Балансовите проблеми, свързани с проекта на бюджет 2026 и липсата на контрол, се дължат на олигархията, която е моделирала политическото и икономическото вземане на решения в своя полза. Тази теза изрази в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив финансистът Кольо Парамов. Той подчерта, че влизането в еврозоната трябва да доведе до..
В този епизод тръгваме от твърдението „65% са против еврото, нали сме демокрация?“ и разглеждаме как формулировката на социологическите въпроси променя отговорите и смисъла им. Вместо да приемаме едно число като „волята на народа“, питаме: какво всъщност е било зададено – „харесвате ли еврозоната“ или „искате ли да се отмени валутният борд и..
Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..