„В планината времето се променя много динамично. Инциденти се случват през цялата година, защото хората не са добре подготвени. Докато долу в ниското времето е слънчево, горе духат силни ветрове, често има мъгла, има валежи и това е основната причина да се случват нещастия“. Така планинският спасител Георги Черноземски коментира причините за повтарящите се в зимния сезон инциденти с бедстващи туристи в планината.
По думите му, преди да тръгне към високите части на планините, хората трябва добре да се подготвят Те трябва да проучат маршрутите, да знаят с каква екипировка ще бъдат адекватни на условията, да си направят планинска застраховка, да се информират за метеорологичната обстановка и винаги да тръгват със зареден телефон, за да могат да подадат сигнал, при нужда.
Черноземски уточни, че на Запад обикновено туристите си взимат обучен човек, който да ги води и пази в планината. У нас обаче това не е традиция.
Той подчерта, че опасностите от лавини в българските планини никога не трябва да се пренебрегват. Такива има винаги, когато има сняг и стръмен терен. Рискът от лавини обаче може да бъде проучен само частично и затова особеното внимание в зимните условия е задължително. Добре е да бъде направена и планинска застраховка, която да поеме разходите по спасяване на туристите в случай на нужда, както и за престой в медицинско заведение.
„Проблемът в момента е, че нямаме хеликоптер на въоръжение, който да помогне при спасителна акция в планината. Доброволците също са поставени в опасност, когато помогат да бедстващи туристи в планината. Един хеликоптер би помогнал“
Черноземски подчерта още, че туристите се променят с времето – търсят повече информация, наемат повече водачи, екипират се по-добре от магазините за туристическа екипировка, обучават се на специални курсове.
"Планината си е предизвикателство, добре е да знаем какъв е рискът".
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..