В Авиобаза Граф Игнатиево с прочувствена и тържествена церемония бе почетен достолепен ветеран, сочен от самите летци там като "живата история" на първите дни на съвременната ни бойна авиация от епохата на реактивните самолети. Запасният подполковник Ангел Кибарски е един от първите летци, усвоили реактивните самолети в България на летище Граф Игнатиево през далечната 1951 г.
Той е роден на 18 март през 1930 г. в пловдивското село Борец.
За пръв път се „докосва“ до самолет на тогавашното летище Граф Игнатиево, където постъпва като ученик – летец в аероклуба през 1949 г. В края на обучението си там и с цели 23 часа нальот, първата крачка в авиацията за него вече е направена.
Следва пълното обучение в НВВУ Долна Митрополия, транировки, облитания, теоря и практика.
В живота на Ангел Кибарски настъпва първият важен момент – избран е в малобройната група привилегировани български пилоти за обучение на реактивен самолет в тогавашния СССР.
Започнали обученето си с минимален опит и на витлови самолети, българските летци уверено усвояват реактивните изтребители ЯК-23 и МиГ-15.
Завърнал се в края на 1951 г. в България, Ангел Кибарски е сред петимата летци у нас, поели първите бойни дежурства в небето с реактивни самолети от ново поколение.
Следват още тренировки и трупане на безценен летателен опит.
На него разчита тогавашният командир – инструктор полковник Калпакчиев, при извършването на първото демонстративно катапултиране от учебен МиГ-15.
Днес Ангел Кибарски разказа и допълнение към тази история – за второто си катапултиране, вече не учебно и не тренировъчно, а принудително, след ситуация, която сам той определя като своя непростима грешка във въздуха.
"И до днес не мога да си простя загубата на безценната бойна машина", разказа безспорният въздушен ас.
За срещата с 91-годишния ветеран в Авиобаза Граф Игнатиево пристигнаха висши офицери и командващият Военновъздушните сили генерал-майор Димитър Петров.
Чуйте и вижте още във видео-репортажа:
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..