Данните сочат, че 75% от всички жп инциденти се случват на прелезите. През миналата година те са били 21 с шестима убити и 8 ранени, а статистиката за първата половина на тазигодина отчита 10 катастрофи с един загинал и петима ранени на жп прелези, заради нарушаване на правилата за движение.
Модернизацията на жп транспорта цели постигане на по- висока скорост на влаковете – до 160 км в часа като едновременно с това рискът от инциденти и жертви при пресичане на жп линиите от други превозни средства бъде сведен до минимум. Решението е жп прелезите бъдат заменени с жп надлези. Премахване на всички прелези е включено в модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас.
Тя е в процес на цялостна рехабилитация със средства по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. В момента по жп трасето има 45 прелеза, които ще бъдат премахнати, обясни инж. Иван Бакалски ръководител на проекта:
„В края на проекта 41 прелеза ще бъдат закрити. Ще бъдат построени 38 автомобилни надлеза и един пешеходен. Те ще бъдат изградени на републикански, селскостопански и общински пътища. Със замяната решаваме проблемите, когато пътищата се пресичат на едно ниво. Така ще премахнем конфликтните точки, това е начинът да се спрат честите удари на прелезите.
След модернизацията на жп линията Пловдив – Бургас ще останат четири прелеза – три от които са на територията на Нефтохим, един на гарата в Долно Езерово“, каза инж. Бакалски.
По жп линията София – Пловдив прелезите също ще бъдат премахнати, като вече има изградени 4 надлеза. Те са в участъка от Септември до Пловдив – до селата Ковачево и Триводици, в района на гара Стамболийски и на гара Тодор Каблешков, който прави връзка с Интермодален терминал – Пловдив.
Общата инвестиция за проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив – Бургас е почти 414 милиона 156 хиляди EUR, от които 293 милиона евро са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС.
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...
Хиляди протестираха срещу бюджетът за 2026 г., което говори , че се е повишило общественото напрежение и то не само от гледна точка на бюджет, а очевидно от гледна точка на управление като цяло, коментира Евелина Славкова от Изследователски център "Тренд" . "Бюджетът беше фокус, но със сигурност имаше и нещо повече, това не изглеждаше като..
Разширението на Околовръстното шосе на Пловдив трябва да стане проект от стратегическо значение. За това ще настояват експертите от Института за пътна безопасност, които изпращат писмо до министър-председателя Росен Желязков. Това съобщи Диана Русинова от Института за пътна безопасност в интервю за предаването „Ден след ден“ на Радио..