Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Линия №10 в Пловдив - хем я има, хем я няма

| обновено на 15.10.21 в 10:36
Снимка: plovdiv24.bg

Линия №10 е най – проблемната от целия градски транспорт на Пловдив, твърдят пътници, които всеки ден се сблъскват с проблеми по тази автобусна линия. Те се възмущават, че са принудени „да висят“ по спирките по 40, дори 50 минути, за да дочакат да дойде автобус. Възмущението се засилва от факта, че линия №10 изобщо не присъства на електронните информационни табла, затова се питат: Съществува ли изобщо такава градска линия?

А „Десятката“ - както пловдивчани я наричат, е важна линия, свързваща район „Тракия“ с квартал „Христо Смирненски“. Тя е необходима на много ученици, учители и други работещи в противоположните райони на града. 

 По линията в делнични дни се движат само 5 коли, макар че по официална информация би трябвало да са 6. 

Коментарите на пътуващи по линия №10 събра Антоанета Петричанска - можете да ги чуете в прикачения звуков файл.

По горещата тема Радио Пловдив потърси позицията на контролния орган - община Пловдив, с официална заявка за интервю със заместник – кмета Тодор Чонов, чиито ресор е транспортът. От администрацията отклониха поканата с аргумента, че на вниманието на заместник-кмета са по – мащабни проекти и инициативи, а не единична градска автобусна линия.

Разговор все пак се състоя – с Пламен Вълков, директор на Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“

От него се разбра, че Веселин Дошков, собственик на фирма „Хеброс бус“, която обслужва линия №10 от градския транспорт, системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. 

Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове

Само през месец септември са пропуснати 853 курса. Във вчерашния ден пропуснатите курсове са 9, а до 8,30 ч. тази сутрин са пропуснати два курса.

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Оказва се, че това не е така. 
Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма на Веселин Дошков.
Обяснението от общината: Когато нарушенията са толкова много, глобата е по 1 000 лева на ден, а не по 1 000 лева на пропуснат курс!?!

И още

Община Пловдив не е изплатила на фирма „Хеброс бус" за линия №10 субсидии за месеците юли, август и септември. Общата сума е близо 30 000 лева за неизпълнение на плановия пробег. 
Отделно на фирмата са наложени още 33 000 лева глоба за пропуснати курсове. Санкцията е за времето от началото на тази година до края на септември. 

Електронните табла
Пламен Вълков обясни, че на информационните табла се показват номерата само на автобусите, които са оборудвани по системата „Индра". 
Линия №10 е оборудвана със смарт тракер по GPS системата на Екон, затова отсъства от таблата. 
Общината води дело с „Индра" и ако процесът приключи и няма обжалване, най - рано през лятото на следващата година линия №10 би могла да се появи на електронните табла

Недоволството на гражданите
От Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта" уверяват, че всеки ден при тях се получават поне по 10 жалби от граждани заради нередностите по обслужването на линия №10. 
Пламен Вълков твърди, че всеки ден разговаря с Веселин Дошков и се опитва да го убеди да изпълнява задълженията си към общината, с която има сключен договор! 

Г-н Веселин Дошков не беше открит за коментар.

Още за драстичните нередности, свързани с обслужването на градската линия №10, чуйте от интервюто на Антоанета Петричанска с Пламен Вълков в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Не успя и третият вот срещу кабинета "Желязков"

И третият вот на недоверие срещу кабинета "Желязков" се оказа неуспешен. Срещу предложението гласуваха 130 от присъстващите народни представители от ГЕРБ – СДС, БСП – ОЛ, ИТН и "ДПС – Ново начало". "За" гласуваха 54 – от МЕЧ, "Възраждане" и "Величие".  Депутатите от "Продължаваме промяната - Демократична България" и Алианса за права и свободи не бяха..

публикувано на 04.07.25 в 13:33
Христо Панчугов

Управлението се крепи, защото срещу него няма мнозинство

Постоянните вотове на недоверие обезсмислят този парламентарен инструмент. Това коментира в програма "Точно днес" на Радио Пловдив политологът Христо Панчугов. Според него вносителите или не могат да си представят друг механизъм, с който може да се прави политика, или това допълнително разширява възможното поле на действие.  "Възраждане"..

публикувано на 04.07.25 в 11:00
Евелина Славкова

Вотът няма да мине, вносителите му не искат нови избори

Отново се налага дебат за пореден вот на недоверие към правителството на Росен Желязков. Какви са политическите въпросителни, които носи въвеждането на еврото и неизвестните пред "Продължаваме промяната"?  Според социолога от агенция "Тренд" Евелина Славкова вотът на недоверие, внесен от "Възраждане", "Меч" и "Величие" няма да мине и това не е..

публикувано на 03.07.25 в 10:26

Димитър Арнаудов напуска ИТН и групата в ОбС в Пловдив

Общинският съветник от "Има такъв народ" в Пловдив Димитър Арнаудов напуска партията и групата в местния парламент и става независим. В съобщение до медиите той заявява, че решението му е осъзнат избор, който е резултат от  дълбоки разминавания с начина, по който ИТН води местната си политика. Той твърди още, че отстраняването му от ръководството..

публикувано на 03.07.25 в 10:10

До края на юли очакваме решение за заплатите на младите лекари

На кръгла маса в парламента младите лекари и специализанти представиха законопроект, предлагащ мерки, които да ги задържат в страната. В предварителна дискусия здравната парламентарна комисия реши, че до 28 юли ще подготви законопроект, въвеждащ минимални изисквания за заплащането на медицинския персонал. По темата говорим с  Мурад Назимов , 6 курс..

обновено на 03.07.25 в 09:24