Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Линия №10 в Пловдив - хем я има, хем я няма

| обновено на 15.10.21 в 10:36
Снимка: plovdiv24.bg

Линия №10 е най – проблемната от целия градски транспорт на Пловдив, твърдят пътници, които всеки ден се сблъскват с проблеми по тази автобусна линия. Те се възмущават, че са принудени „да висят“ по спирките по 40, дори 50 минути, за да дочакат да дойде автобус. Възмущението се засилва от факта, че линия №10 изобщо не присъства на електронните информационни табла, затова се питат: Съществува ли изобщо такава градска линия?

А „Десятката“ - както пловдивчани я наричат, е важна линия, свързваща район „Тракия“ с квартал „Христо Смирненски“. Тя е необходима на много ученици, учители и други работещи в противоположните райони на града. 

 По линията в делнични дни се движат само 5 коли, макар че по официална информация би трябвало да са 6. 

Коментарите на пътуващи по линия №10 събра Антоанета Петричанска - можете да ги чуете в прикачения звуков файл.

По горещата тема Радио Пловдив потърси позицията на контролния орган - община Пловдив, с официална заявка за интервю със заместник – кмета Тодор Чонов, чиито ресор е транспортът. От администрацията отклониха поканата с аргумента, че на вниманието на заместник-кмета са по – мащабни проекти и инициативи, а не единична градска автобусна линия.

Разговор все пак се състоя – с Пламен Вълков, директор на Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“

От него се разбра, че Веселин Дошков, собственик на фирма „Хеброс бус“, която обслужва линия №10 от градския транспорт, системно не изпълнява задълженията си по договора с общината. 

Освен намаления брой коли, по линията редовно се пропускат курсове

Само през месец септември са пропуснати 853 курса. Във вчерашния ден пропуснатите курсове са 9, а до 8,30 ч. тази сутрин са пропуснати два курса.

Общината би трябвало да налага по 1 000 лева глоба за всеки пропуснат курс. Оказва се, че това не е така. 
Вместо да санкционира фирма „Хеброс бус" с 853 000 лева за пропуснати курсове през септември, наложената глоба е само 30 000 лева. Така общинският бюджет е ощетен с 823 000 лева за сметка на частната фирма на Веселин Дошков.
Обяснението от общината: Когато нарушенията са толкова много, глобата е по 1 000 лева на ден, а не по 1 000 лева на пропуснат курс!?!

И още

Община Пловдив не е изплатила на фирма „Хеброс бус" за линия №10 субсидии за месеците юли, август и септември. Общата сума е близо 30 000 лева за неизпълнение на плановия пробег. 
Отделно на фирмата са наложени още 33 000 лева глоба за пропуснати курсове. Санкцията е за времето от началото на тази година до края на септември. 

Електронните табла
Пламен Вълков обясни, че на информационните табла се показват номерата само на автобусите, които са оборудвани по системата „Индра". 
Линия №10 е оборудвана със смарт тракер по GPS системата на Екон, затова отсъства от таблата. 
Общината води дело с „Индра" и ако процесът приключи и няма обжалване, най - рано през лятото на следващата година линия №10 би могла да се появи на електронните табла

Недоволството на гражданите
От Общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта" уверяват, че всеки ден при тях се получават поне по 10 жалби от граждани заради нередностите по обслужването на линия №10. 
Пламен Вълков твърди, че всеки ден разговаря с Веселин Дошков и се опитва да го убеди да изпълнява задълженията си към общината, с която има сключен договор! 

Г-н Веселин Дошков не беше открит за коментар.

Още за драстичните нередности, свързани с обслужването на градската линия №10, чуйте от интервюто на Антоанета Петричанска с Пламен Вълков в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Плащаме по три пъти нерециклираните опаковки

Ива Димитрова от сдружение "За земята"  коментира в програма "Ден след ден" вероятността депозитната система за оползотворяване на опаковките отново да бъде отложена за 2027 година. Тя изрази недоумението си относно причините за това отлагане, въпреки готовността на индустрията и гражданите и години работа по въпроса. Според нея е необходим..

публикувано на 27.10.25 в 17:03
доц. д-р Костадин Кисьов - директор на РАМ-Пловдив

Пловдивският археологически музей е с високо ниво на охрана

След обира в Лувъра стана ясно, че вече са арестувани двама заподозрени за кражбата на скъпоценните бижута от музея. Според директора на Регионалния археологически музей в Пловдив доц. д-р Костадин Кисьов  подобно престъпление едва ли е било възможно без съдействие на вътрешен човек. „Имам дългогодишен опит в музейното дело и първото, което си..

публикувано на 27.10.25 в 16:48

Стоим добре в аграрните науки спрямо европейския елит

Серия от събития съпътстват отбелязването на 80-та годишнина на пловдивския Аграрен университет . В програма "Ден след ден" разговаряме с ректора доц. д-р Боряна Иванова .  В интервюто става дума и за учреденото наскоро Сдружение на държавните висши училища, в което Аграрният университет засега не участва. 80 години Аграрен университет в..

публикувано на 27.10.25 в 15:14

И транспортните, и политическите проблеми изискват по- малко его

В разгара на протестите на хората о село Труд за по- добра транспортна свързаност с Пловдив от Министерството на транспорта обявиха, че законодателни промени ще позволят проблемът трайно да се реши за 100 дни. Беше оповестено, че ангажирана с темата е депутатът от ГЕРБ - СДС Цвета Караянчева, която е избрана от област Пловдив. По думите й..

публикувано на 27.10.25 в 14:44
Димитър Георгиев

Тенденцията за поскъпване на златото ще продължи

Цената на златото достигна исторически върхове, а интересът към благородния метал нараства и в България. Все повече хора влагат средства в злато, коментира в програма "Точно днес" на Радио Пловдив финансистът и борсов анализатор Димитър Георгиев. Според него тенденцията е логична, но и донякъде изненадваща. „Продължаваме да виждаме опашки пред..

публикувано на 27.10.25 в 10:54