Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Автоексперти искат нов орган да контролира трафика


„За нас като експерти бе мого важно да разберем дали е имало спирачен път, което ни дава отговор на това дали шофьорът е бил адекватен, дали не е бил заспал-каквито бяха първоначалните индикации, както и каква е била траекторията на автобуса. Това каза по повод инцидента с македонския автобус на магистрала „Струма“ бившият автомобилен съсезател Румен Дунев, който е председател на Управителния съвет на Сдружение автотехнически експертизи по пътна безопасност. Дунев е част от екипа експерти, които проучват пичините за инцидента.


„На място, когато отидохме, видяхме, че има наистина на две места следи от спирачки, което показва, че до последно шофьорът се е борил и е искал да овладее автобуса“, каза още Румен Дунев. Сроден него на мястото няма данни, че автобусът е спукал гума, каквито предположения имаше по-рано. Дунев уточни, че само следователите имат достъп до останките от автобуса, а той и останалите автомобилни експерти правят оглед само на пътя. 

Експертът цитира очевидец, който е работил като охрана на пътна техника в отсрещното платно. Според него, след като се е чул тътен, автобусът се е движил вече горящ.

Румен Дунев потвърди мнението, че причина за гибелта на 45-те пътници е факта, че автобусът  се е заклещил между мантинелите в средата на магистралата и вратите са били притиснати.

„Според нас, след като е имало някакво произшествие на борда на автобуса, водачът най-вероятно е предприел маневра да прибере автобуса плътно вдясно, да намали и да спре. Това ние виждаме в неговите действия“, каза Румен Дунев. На това място обаче, според Дунев, маркировката на пътя е силно захабена и той предполага, че това допълнително е попречило на шофьора да се ориентира и да контролира успешно автобуса в този момент.

Препоръката на автомобилните експерти е за създаване на единен контролен орган, който да не допуска движение на автобуси и камиони с неизправни или манипулирани контролни системи.

„Не е тайна, че голяма част от трафика, който пътува за Европа, знае, че България е къса отсечка, контролът е нисък и си позволяват да карат без да почиват, да използват камиони и автобуси с манипулирани системи за изгорели газове или тахографите, за да може да се движат с по-голяма скорост. Това са автомобили, които се движат само на Балканите“, каза още Румен Дунев.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Съдбата на Джеси предизвика протест срещу насилието

20-тина пловдивчани се събраха на протест и шествие в защита на кучето Джеси, малтретирано в продължение на годината от собственика си Стоил Георгиев. Припомняме, че след като кучето беше намерено спасено от деца от Френската гимназия и съдбата му стана популярна в социалните мрежи, Районната прокуратура в Пловдив започна проверка..

публикувано на 05.06.24 в 16:51

Любомир Далчев е искал три нови композиции в Братската могила

Историческият музей в Пловдив стопанисва Братската могила, за която предстои дебат за нейното реновиране.  Мемориалният комплекс е изоставен и предоставен за управление на Историческия музей, който полага грижи за нейното съхранение, каза пред Радио Пловдив директорът му Стоян Иванов.  Миналата година с помощта на община Пловдив са отпуснати..

публикувано на 05.06.24 в 16:02

КТД за лекарите във всички болници е нонсенс

Колективен трудов договор за лекарите от всички болници е нонсенс. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив професор Борислав Китов, член на УС на Регионалната колегия на БЛС в Пловдив. Той смята, че такъв документ, който да важи за всички болници, е допустим, но в частта за работните заплати на медицинските..

публикувано на 05.06.24 в 10:35

С обществен дебат ще тестват идеите за Братската могила

Широк обществен дебат за раширяване на функциите и социализирането на Братската могила ще бъде направен след като мемориалният комплекс бъде приведен в едно добро състояние. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Пламен Панов, заместник-кмет по култура, археология и туризъм. „Братската могила е мемориален комплекс. Ние няма как да сменяме..

публикувано на 05.06.24 в 10:09

В здравеопазването никога не е имало такава несигурност

Колектгивният трудов договор не само в частта му "Заплати" е трудно изпълним, но той има още други неща, които сякаш останаха "зад кадър" и не са предмет на договаряне, защото не сме пристъпили към реално договаряне.  Депозираните от синдикатите предложения са смайващо завишени и трудноизпълними от всички , заяви пред Радио Пловдив..

публикувано на 04.06.24 в 16:29