Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Автоексперти искат нов орган да контролира трафика


„За нас като експерти бе мого важно да разберем дали е имало спирачен път, което ни дава отговор на това дали шофьорът е бил адекватен, дали не е бил заспал-каквито бяха първоначалните индикации, както и каква е била траекторията на автобуса. Това каза по повод инцидента с македонския автобус на магистрала „Струма“ бившият автомобилен съсезател Румен Дунев, който е председател на Управителния съвет на Сдружение автотехнически експертизи по пътна безопасност. Дунев е част от екипа експерти, които проучват пичините за инцидента.


„На място, когато отидохме, видяхме, че има наистина на две места следи от спирачки, което показва, че до последно шофьорът се е борил и е искал да овладее автобуса“, каза още Румен Дунев. Сроден него на мястото няма данни, че автобусът е спукал гума, каквито предположения имаше по-рано. Дунев уточни, че само следователите имат достъп до останките от автобуса, а той и останалите автомобилни експерти правят оглед само на пътя. 

Експертът цитира очевидец, който е работил като охрана на пътна техника в отсрещното платно. Според него, след като се е чул тътен, автобусът се е движил вече горящ.

Румен Дунев потвърди мнението, че причина за гибелта на 45-те пътници е факта, че автобусът  се е заклещил между мантинелите в средата на магистралата и вратите са били притиснати.

„Според нас, след като е имало някакво произшествие на борда на автобуса, водачът най-вероятно е предприел маневра да прибере автобуса плътно вдясно, да намали и да спре. Това ние виждаме в неговите действия“, каза Румен Дунев. На това място обаче, според Дунев, маркировката на пътя е силно захабена и той предполага, че това допълнително е попречило на шофьора да се ориентира и да контролира успешно автобуса в този момент.

Препоръката на автомобилните експерти е за създаване на единен контролен орган, който да не допуска движение на автобуси и камиони с неизправни или манипулирани контролни системи.

„Не е тайна, че голяма част от трафика, който пътува за Европа, знае, че България е къса отсечка, контролът е нисък и си позволяват да карат без да почиват, да използват камиони и автобуси с манипулирани системи за изгорели газове или тахографите, за да може да се движат с по-голяма скорост. Това са автомобили, които се движат само на Балканите“, каза още Румен Дунев.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Андрей Велчев

Трусовете в държавата предстоят, управляващите не са диалогични

"Липсва диалогичността, с която сме свикнали, особено от партия ГЕРБ. Това, което което виждаме е, че те стоят твърдо на своята позиция, и каквото и да говорят синдикатите, не съм оптимист накъде вървят комуникациите. Ако публичният и частният сектор са скарани, то трусовете в държавата предстоят". Това заяви в интервю за предаването "Ден след..

обновено на 24.11.25 в 16:39

Таванът на ваучерите за храна трябва да е 150 евро месечно

Максималният размер на ваучерите за храна ще остане 200 лева месечно и през 2026 година, според проектобюджета за следващата година и това ще остане най-ниската стойност за страна-членка на ЕС. 835 000 са работещите в България, които получават ваучери. Таня Обущарова, главен секретар на Асоциацията на операторите на ваучери, коментира пред Радио..

публикувано на 24.11.25 в 15:38
Кольо Парамов

Влизането в еврозоната ще засили контрола от ЕЦП

Балансовите проблеми, свързани с проекта на бюджет 2026 и липсата на контрол, се дължат на олигархията, която е моделирала политическото и икономическото вземане на решения в своя полза. Тази теза изрази в предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив финансистът Кольо Парамов. Той подчерта, че влизането в еврозоната трябва да доведе до..

публикувано на 24.11.25 в 10:34

Нали сме демокрация?

В този епизод тръгваме от твърдението „65% са против еврото, нали сме демокрация?“ и разглеждаме как формулировката на социологическите въпроси променя отговорите и смисъла им. Вместо да приемаме едно число като „волята на народа“, питаме: какво всъщност е било зададено – „харесвате ли еврозоната“ или „искате ли да се отмени валутният борд и..

публикувано на 24.11.25 в 10:08

Матей Матеев в "Добро утро, ден!"

Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..

обновено на 21.11.25 в 17:08