Никой вече не поставя под съмнение изпълняването на ангажиментите на учителите към осигуряване на безопасна от ковид среда. Те правят тестове, отчитат резултати, не забравят да разговарят и с децата, за да намалят тревожността им. Въпреки това, несигурността, свързана с коронавируса, им влияе, обяснява директорката на ОУ „Димитър Талев“ в Пловдив Ирина Чолакова.
„Наистина се усеща едно променено и нарушено позитивно отношение между учениците. Повишиха това ниво на агресивно общуване, на обиди един към друг, на чести дори физически сблъсъсци. И това го отчитаме като липса на социализация, на възможност да общуват. И знаете ли, тези маски, които скриват усмивките, те оказват влияние да деградират тези естествени, нормални човешки взаимоотношения, правят децата и учителите изнервени".
Изострените взаимоотношения между хората заради ковид се отразява и по оста учители - родители, допълва Чолакова.
„Това, което забелязвам по отношение на колегите–учители, че станаха с много фина емоционалност. Много са чувствителни, всяко нещо в ежедневието им влияе. Много често те са обект на несправедливи обвинения, за съжаление и на обиди, от страна на родителите, че едва ли не колегите са постъпили несправедливо или дискриминиращо спрямо тяхното дете. А несправедливото отношение много тежи на учителя. В тази обстановка, когато не виждаш признателност – е много демотивиращо и много тъжно“.
За да се намери баланс, училището разчита на работата на психолога и педагогическия съветник. Разработват се и идеи за празници, които да накарат децата да се почувстват част от общността. Така, например, в Деня Коледа преди ваканцията, когато всичко в училище, включително и учебният процес, е бил посветен на Рождество, по предложение на класните ръководители са били отличени деца за съпричастност и добри постъпки, разказва директорката на ОУ „Димитър Талев“. Тя допълва, че поощряването на доброто ще е акцент и през тази година:
„Глобалната ни цел е на изхода на основното образование на нашите ученици, излизайки оттук, да имат личностните качества да разпознават доброро. И ако ние сме помогнали за това, както и да ги формират в себе си, те ще имат основата да постигнат академични знания на всяка висота."
А добавена стойност към всичко, което ОУ „Димитър Талев“ е постигнало за своя половин век от създаването си, в първата година след юбилея си екипът си пожелава да е реализирането на поне два проекта – за довършване на спортната площада и създаване на СТЕМ център.
Чуйте целия репортаж в звуковия файл.
„Моята прогноза е, че е възможно да има редовно правителство, макар че шансът е много малък – според мен не повече от 10-15 процента“ – заяви в интервю за Радио Пловдив журналистът и политически наблюдател Иван Тропанкев. „ Ако има такова правителство, това ще е много добре за държавата. И дори то да е с къс хоризонт на действие..
Компанията за добив и преработка на медна руда „Асарел- Медет“ в Панагюрище спря производството си тази сутрин, в знак на протест срещу предложението за допълнителното облагане на предприятията от минно - добивната индустрия с 900 милиона лева догодина. Машинните мощности на „Асарел-Медет“ спряха малко след 6.30 часа днес и това се случва..
В проектобюджета за 2025 година агросекторът не само не е приоритет, но направо е пренебрегнат. Това пишат в позиция до медиите от Асоциацията на земеделските производители в България. В нея се отбелязва, че в Бюджет 2025 липсват прокламираните от властта през последните няколко месеца важни обещания – инвестиции от 1 милиард и 200 милиона лева..
Чуждоезиковите паралелки остават само в трите езикови гимназии, със 7 паралелки по-малко в гимназиите в Пловдив и областта предвижда план-приемът за следваща учебна година. Началникът на Регионалното управление на образованието Иванка Киркова съобщи, че указанията на МОН сочат - о т всички 215 паралелки - 65,46% да са професионалните , което..
Доверчивост, непремерено желание за бърза печелба, икономическо невежество или изкусна измама, в която и просветените се губят, е поредната финансова пирамида ВЕTL? Експертното мнение на доц. Златогор Минчев от Института по информационни и комуникационни технологии на БАН и директор на Съвместния център за обучение, симулации и анализ към..