Проверка на Радио Пловдив показа, че голяма част от хората изобщо не са разбрали за новите правила. В болничните заведения, които посетихме и лекари, и пациенти носят предпазните средства. В аптеките и дрогериите ситуацията е подобна, но в градския транспорт новите мерки не се спазват напълно.
Половината от пътниците носят маски, другата половина - не. Шофьори и кондуктори масово не слагат предпазните средства и коментираха, че при тези градуси да носят маска през целия си работен ден граничи с неъзможното и няма политик или лекар, които да могат да им наложат отново да се върнат към носенето на маските.
Някои от хората считат, че мерки не са необходими, защото няма да доведат до почти никакъв ефект. Има и такива, които смятат, че би било добре да се наложот рестрикции, но не одобряват тези конкретно. "Не мисля, че ще има някакъв кой знае какъв ефект масово", твърди жена в автобуса.
Други опредилиха новите- стари правила като категорично нелогични: "Аз съм против тези мерки.... абсолютно алогични".
Някои от пловдивчани признаха, че през цялата пандемия не са носили маски и няма как това да се случи сега."Никога не съм носил маска почти... за мен не е логично, не го намирам за нормално. Аз съм против маските".
Хората поставят и друг въпрос: кое е по-опасно- да се разболеем от новия вариант на ковид или да рискуваме психичното си здраве? "От време на време, когато започнат да пускат репортажи с колко са се увеличили заболелите..... хората се измъчиха психически.... възрастните хора са „шашардисани“.
Принципът за това къде да носим маските отново е подложен на разпалени коментари сред хората: "Наистина не мисля, че ще има някакво значение дали ще си в аптеката, дали ще си в хранителния магазин".
Заповедта на РЗИ излезе в четвъртък, 21 юли, около 17 часа. Затова при проверките, които инспекцията предприема за спазването на новите мерки в първите дни няма да има санкции, а само предупреждения към хората без маски.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..