Пловдивските булеварди и новите проекти са темата и на последната седмица от октомври. Разговор за още една категорична позиция "против" пробива на Водната палата - тази на урбаниста Калоян Карамитов.
Той е пловдивчанин, който от години живее и работи активно в София, но смята следното: "Бул. Марица е крайречен булевард в центъра на града, който трябва да е публично пространство, спокойно място за разходки вместо скоростно трасе."
Карамитов каза в програма "Точно днес": "Следя развитието на този проект в Пловдив от няколко години, още от реконструкцията на кръговото кръстовище до Водната палата имаше идея да се строи пробив там. Тогава се учудих, че се построи само кръговото и се отложи по-лошото решение с пробива, явно за тази година. Преди кръговото кръстовище липсваха някои връзки, и с него се реши различна посочност, но и тогава имаше критики. Няколко години по-късно видяхме, че има връзки, но трафикът се ускори и увеличи в тази зона."
"Когато говорим за решения за определени места и транспорта там, тогава не се разглежда дадена отсечка сама за себе си. Когато става дума за транспорт се мисли в цялостен план, нещо което в Пловдив не виждаме", смята Карамитов. Той посочи, че цялата система трябва да систематизира потоците на предвижване в града, и най-важното е да се прехвърлят автомобилните потоци на компактни форми на предвижване.
"Пловдив например разполага с най-добрата веломрежа в България, над 50 км велосипедна инфраструктура", каза Карамитов.
По повод на проблемите с пробива на Водната палата той смята, че един от най-големите проблеми е, че движението по бул. "Марица" се насърчава само с автомобили, и той започва да губи профил на крайречен булевард, което води до още повече трафик.
"За Пловдив има нужда от цялостен транспортен план, точно за това как се движат хората. Базово е да се направи анализ на потоците, от кой до кой квартал, колко хора стигат всеки ден и да се решат мерки. Как да заместим автобусите с друг вид транспорт? Градският транспорт в Пловдив остава далеч от подобряването му, дори няма бус-ленти, както напр. е в Бургас", смята Карамитов.
Законът за автомобилните превози ощетява пловдивчани, предупреждава общинският съветник Николай Гюров в интервю за Радио Пловдив Новите промени в Закона за автомобилните превози, приети от Народното събрание, ще се отразят неблагоприятно на пловдивчани – това заяви в ефира на Радио Пловдив общинският съветник Николай Гюров от..
Тази година Радио Пловдив празнува 70 години от първото ефирно излъчване. Гостът ни в "Добро утро, ден" , създател на сайта "Предавател", обаче намери данни за първите му стъпки още през 30-те годинина миналия век. С него говорим за "златните" години на радиото, когато оркестри на живо са забавлявали аудиторията, за предизвикателствата днес и за..
Народното събрание решава дали да назначи особен управител на "Лукойл Бургас". Решението се очаква до края на деня. "Меко казано за мен това е скандално, тъй като предоставя на управителя изключителни правомощия без съдебен или административен контрол, което може да доведе до фалит или източване на компанията! Не говоря само за "Лукойл" - Бургас, а..
Държавата поема контрола над „Лукойл“. По спешност парламентът реши да постави рафинерията в Бургас под управлението на особен управител, след като САЩ отказаха на швейцарската компания, купувач на международните активи на „Лукойл“, определяйки я като марионетка на Кремъл. Особеният управител ще има изключителни правомощия – решенията му няма..
"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните параметри на финансовата рамка на държавата. Според Радев в бюджета няма стимули за растеж на икономиката, а по-скоро задушаване. Държавният глава смята, че е..