Пловдивските булеварди и новите проекти са темата и на последната седмица от октомври. Разговор за още една категорична позиция "против" пробива на Водната палата - тази на урбаниста Калоян Карамитов.
Той е пловдивчанин, който от години живее и работи активно в София, но смята следното: "Бул. Марица е крайречен булевард в центъра на града, който трябва да е публично пространство, спокойно място за разходки вместо скоростно трасе."
Карамитов каза в програма "Точно днес": "Следя развитието на този проект в Пловдив от няколко години, още от реконструкцията на кръговото кръстовище до Водната палата имаше идея да се строи пробив там. Тогава се учудих, че се построи само кръговото и се отложи по-лошото решение с пробива, явно за тази година. Преди кръговото кръстовище липсваха някои връзки, и с него се реши различна посочност, но и тогава имаше критики. Няколко години по-късно видяхме, че има връзки, но трафикът се ускори и увеличи в тази зона."
"Когато говорим за решения за определени места и транспорта там, тогава не се разглежда дадена отсечка сама за себе си. Когато става дума за транспорт се мисли в цялостен план, нещо което в Пловдив не виждаме", смята Карамитов. Той посочи, че цялата система трябва да систематизира потоците на предвижване в града, и най-важното е да се прехвърлят автомобилните потоци на компактни форми на предвижване.
"Пловдив например разполага с най-добрата веломрежа в България, над 50 км велосипедна инфраструктура", каза Карамитов.
По повод на проблемите с пробива на Водната палата той смята, че един от най-големите проблеми е, че движението по бул. "Марица" се насърчава само с автомобили, и той започва да губи профил на крайречен булевард, което води до още повече трафик.
"За Пловдив има нужда от цялостен транспортен план, точно за това как се движат хората. Базово е да се направи анализ на потоците, от кой до кой квартал, колко хора стигат всеки ден и да се решат мерки. Как да заместим автобусите с друг вид транспорт? Градският транспорт в Пловдив остава далеч от подобряването му, дори няма бус-ленти, както напр. е в Бургас", смята Карамитов.
90% от неизпълнените над 1200 заповеди за отсичане и кастрене на опасни дървета в Пловдив ще бъдат изпълнени догодина. Район „Централен“ е с най – много неизпълнени заповеди, следва го район „Южен“. Това съобщи пред Радио Пловдив Радина Андреева, временно изпълняващ длъжността директор на Общинското предприятие „Градини и паркове“ в Пловдив...
140-та годишнина от обявяването на Съединението е повод да си припомним за един от основните му дейци-Сава Муткуров. Търновецът е и сред първите офицери на новосъздадената българска държава, участва в Руско-турската война от 1877-1878 г., както и в Сръбско-българската от 1885 г. По време на Съединението от 1885 г. Сава Муткуров като..
Общинският съвет в Пловдив е шарена палитра от партии и заради конфликтите в ГЕРБ би било лесно да се стигне до блокаж на работа на общината и на Общинския съвет. Основната причина да има блокаж е ГЕРБ. Партията е тежко разделена на две крила, които се опитват да се съботират едно друго. Това коментира общинския съветник от ПП-ДБ Владимир..
Ремонтът на класните стаи в ОУ „Димитър Талев“ в пловдивския район „Южен“ ще приключи до 15-ти септември и новата учебна година ще започне нормално. Това съобщи пред Радио Пловдив директорката на училището Ирина Чолакова. Тя посочи, че е възможно да се мине на двусменен режим, докато бъде изграден СТЕМ центърът и приключат ремонтите по..
Отстраняването на заместник-областния управител на Пловдив Атанас Ташков, който е от ГЕРБ, поиска координаторът на партията в региона Георги Мараджиев. Във Фейсбук той коментира, че от близо година Ташков превръща областната администрация в платена зона за паркиране на определени хора от неговото обкръжение под мълчаливия поглед на управителя..