Пловдивските булеварди и новите проекти са темата и на последната седмица от октомври. Разговор за още една категорична позиция "против" пробива на Водната палата - тази на урбаниста Калоян Карамитов.
Той е пловдивчанин, който от години живее и работи активно в София, но смята следното: "Бул. Марица е крайречен булевард в центъра на града, който трябва да е публично пространство, спокойно място за разходки вместо скоростно трасе."
Карамитов каза в програма "Точно днес": "Следя развитието на този проект в Пловдив от няколко години, още от реконструкцията на кръговото кръстовище до Водната палата имаше идея да се строи пробив там. Тогава се учудих, че се построи само кръговото и се отложи по-лошото решение с пробива, явно за тази година. Преди кръговото кръстовище липсваха някои връзки, и с него се реши различна посочност, но и тогава имаше критики. Няколко години по-късно видяхме, че има връзки, но трафикът се ускори и увеличи в тази зона."
"Когато говорим за решения за определени места и транспорта там, тогава не се разглежда дадена отсечка сама за себе си. Когато става дума за транспорт се мисли в цялостен план, нещо което в Пловдив не виждаме", смята Карамитов. Той посочи, че цялата система трябва да систематизира потоците на предвижване в града, и най-важното е да се прехвърлят автомобилните потоци на компактни форми на предвижване.
"Пловдив например разполага с най-добрата веломрежа в България, над 50 км велосипедна инфраструктура", каза Карамитов.
По повод на проблемите с пробива на Водната палата той смята, че един от най-големите проблеми е, че движението по бул. "Марица" се насърчава само с автомобили, и той започва да губи профил на крайречен булевард, което води до още повече трафик.
"За Пловдив има нужда от цялостен транспортен план, точно за това как се движат хората. Базово е да се направи анализ на потоците, от кой до кой квартал, колко хора стигат всеки ден и да се решат мерки. Как да заместим автобусите с друг вид транспорт? Градският транспорт в Пловдив остава далеч от подобряването му, дори няма бус-ленти, както напр. е в Бургас", смята Карамитов.
Бизнесменът Иван Петлешков, чието име се замеси в последните скандали с контрабадння канал за цигари и влияние върху полицията и община Пловдив чрез създаденото от него движение "Браво Пловдив!"“ и петимата негови общински съветници отговори на въпросите, които последните събития поставят. "Името ми се спряга с език на омразата от две три..
Поправките в Закона за движение по пътищата минаха вчера на първо четене в ПК по транспорт. Депутатите намалиха максималната скорост по магистралите от 140 на 130 км/ч и решиха пътната полиция да има достъп до общинските камери. Правителството прие 37 мерки за намаляване на ПТП след поредната трагедия на пътя. "Ако можеше 1 закон да намали жертвите..
Ученици от Националната гимназия за сценични и екранни изкуства - Пловдив ще играят благотворително два дни, в помощ на учениците от Трявна. Идеята е подкрепена от директора и преподавателите, които предлагат да има две постановки, днес и във вторник на 15 април. Събраните средства ще са важна подкрепа за Национална гимназия за приложни..
По повод готвените промени от Община Пловдив в Наредбата за организацията на движението и паркирането в Стария град, смятаме, че като начало е добре да започне някаква промяна. Все пак предишната наредба е от 2012 г., коментира председателят на сдружение "Живея в Старинен Пловдив" Сахак Чалъкян . Строг режим за достъп на колите в Стария град..
В момента, в който усвоим изтребителя F-16 и той влезе в оперативна готовност, МиГ-29 ще стане излишен. Това заяви командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Николай Русев. Той присъства на честването на 100-годишнината от рождението на първия командир на 3-та авиационна база в Граф Игнатиево генерал-полковник Симеон Стефанов Симеонов,..