Пловдивските булеварди и новите проекти са темата и на последната седмица от октомври. Разговор за още една категорична позиция "против" пробива на Водната палата - тази на урбаниста Калоян Карамитов.
Той е пловдивчанин, който от години живее и работи активно в София, но смята следното: "Бул. Марица е крайречен булевард в центъра на града, който трябва да е публично пространство, спокойно място за разходки вместо скоростно трасе."
Карамитов каза в програма "Точно днес": "Следя развитието на този проект в Пловдив от няколко години, още от реконструкцията на кръговото кръстовище до Водната палата имаше идея да се строи пробив там. Тогава се учудих, че се построи само кръговото и се отложи по-лошото решение с пробива, явно за тази година. Преди кръговото кръстовище липсваха някои връзки, и с него се реши различна посочност, но и тогава имаше критики. Няколко години по-късно видяхме, че има връзки, но трафикът се ускори и увеличи в тази зона."
"Когато говорим за решения за определени места и транспорта там, тогава не се разглежда дадена отсечка сама за себе си. Когато става дума за транспорт се мисли в цялостен план, нещо което в Пловдив не виждаме", смята Карамитов. Той посочи, че цялата система трябва да систематизира потоците на предвижване в града, и най-важното е да се прехвърлят автомобилните потоци на компактни форми на предвижване.
"Пловдив например разполага с най-добрата веломрежа в България, над 50 км велосипедна инфраструктура", каза Карамитов.
По повод на проблемите с пробива на Водната палата той смята, че един от най-големите проблеми е, че движението по бул. "Марица" се насърчава само с автомобили, и той започва да губи профил на крайречен булевард, което води до още повече трафик.
"За Пловдив има нужда от цялостен транспортен план, точно за това как се движат хората. Базово е да се направи анализ на потоците, от кой до кой квартал, колко хора стигат всеки ден и да се решат мерки. Как да заместим автобусите с друг вид транспорт? Градският транспорт в Пловдив остава далеч от подобряването му, дори няма бус-ленти, както напр. е в Бургас", смята Карамитов.
Рекорден е броят на сигналите за престъпления онлайн срещу деца в мрежата, подадени на Горещата линия на Центъра за безопасен интернет за 2024-а година. 1 750 000 са сигналите, обработени само за миналата година, съобщи Антоанета Василева, координатор на центъра. По думите й в предишни години броят на тези сигнали е стигал до 46 000...
Ученичките от Математическата гимназия в Пловдив - Димана Праматарова и Демира Недева ще представят проекти на международния научен инженерен панаир в Охайо, съобщиха от гимназията. Димана Праматарова от XI "а" клас и Демира Недева от XII "а" на Математическа гимназия „Акад. Кирил Попов“ са тазгодишните лауреати на Панаира на..
Как балканското недоволство срещу повишаването на цените и спекулата ще се проектира у нас? Според социалния психолог и университетски преподавател доц. Николай Димитров това недоволство вече е побългарено, при това доста аматьорски. "Защото, ако в Хърватия недоволството тръгна много мощно от един журналист, който обяви този протест за..
Очаквано протестите и бойкотите достигнаха и до България. Опасявам се обаче, че тези инициативи няма да доведат до такова намаляване на цените, както отчитаме намаляване на броя на касовите бележки. Теорията и практиката е доказала в годините, че намеса в пазарните отношения в условията на пазарна икономика трудно може да доведе до нещо,..
Улеснява се лечението на хора с Множествена склероза и п рез тази година 3200 души с увреждания ще получат високотехнологични помощни средства. Това съобщи в програма "Точно днес" Здравка Цветарска, председател на Фондация „МС – Заедно към върха“. Тя уточни, че добрите новини са от Първия национален форум за хората с МС, който се..