Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Пробивът до Водната палата не е полезен за Пловдив

Проектът ще доведе проблеми с трафика и ще наруши градската среда до река Марица

Снимка: https://gradat.bg/

Пловдивските булеварди и новите проекти са темата и на последната седмица от октомври. Разговор за още една категорична позиция "против" пробива на Водната палата - тази на урбаниста Калоян Карамитов

Той е пловдивчанин, който от години живее и работи активно в София, но смята следното: "Бул. Марица е крайречен булевард в центъра на града, който трябва да е публично пространство, спокойно място за разходки вместо скоростно трасе."

Карамитов каза в програма "Точно днес": "Следя развитието на този проект в Пловдив от няколко години, още от реконструкцията на кръговото кръстовище до Водната палата имаше идея да се строи пробив там. Тогава се учудих, че се построи само кръговото и се отложи по-лошото решение с пробива, явно за тази година. Преди кръговото кръстовище липсваха някои връзки, и с него се реши различна посочност, но и тогава имаше критики. Няколко години по-късно видяхме, че има връзки, но трафикът се ускори и увеличи в тази зона."

"Когато говорим за решения за определени места и транспорта там, тогава не се разглежда дадена отсечка сама за себе си. Когато става дума за транспорт се мисли в цялостен план, нещо което в Пловдив не виждаме", смята Карамитов. Той посочи, че цялата система трябва да систематизира потоците на предвижване в града, и най-важното е да се прехвърлят автомобилните потоци на компактни форми на предвижване. 

"Пловдив например разполага с най-добрата веломрежа в България, над 50 км велосипедна инфраструктура", каза Карамитов. 

По повод на проблемите с пробива на Водната палата той смята, че един от най-големите проблеми е, че движението по бул. "Марица" се насърчава само с автомобили, и той започва да губи профил на крайречен булевард, което води до още повече трафик. 

"За Пловдив има нужда от цялостен транспортен план, точно за това как се движат хората. Базово е да се направи анализ на потоците, от кой до кой квартал, колко хора стигат всеки ден и да се решат мерки. Как да заместим автобусите с друг вид транспорт? Градският транспорт в Пловдив остава далеч от подобряването му, дори няма бус-ленти, както напр. е в Бургас", смята Карамитов.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Радев - председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България

Административното повишаване на заплатите е деструктивно

България продължава да е последна по размер на минимална работна заплата в Европейския съюз, дори и след готвеното увеличение от 1 януари 2026 година. Защо обаче работодателските организации се обявиха против повишението на минималното възнаграждение?  Според Румен Радев, председател на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ),..

публикувано на 07.10.25 в 10:54

Младите медици простестират за достойно бъдеще в България

На национален протест под надслов „Стига лъжи“ излизат точно днес младите медици на България. Протестът започва в 17.30 часа на площада пред Министерсвото на здравеопазването. До недоволството се стигна след като шест месеца след първите протести, решения по техните искания няма, а законопроектът, с който трябваше да бъдат..

публикувано на 07.10.25 в 10:01

Яз. "Пловдивци" има свободен обем за обилни валежи

Водното ниво  на язовир "Пловдивци" е нормално за този период на годината, а в същото време има достатъчно свободен обем за новите валежи, които се очакват във вторник и сряда, съобщи пред Радио Пловдив заместник-областният управител на Смолян Андриян Петров след инспекция с представители на ВиК-Смолян.   "Пловдивци" е единственият у нас..

публикувано на 06.10.25 в 15:54

Приливната вълна в Елените беше разбила автобус в къща

Доброволци от Пловдив от неделя сутринта помагат за отстраняването на щетите от потопа в Елените. Доброволното формирование „Пловдив 112“, съвместно с представители на „Спасителен клуб за бъдеще – Пловдив“, се включи активно в дейностите по овладяване на последиците от опустошителното наводнение, което засегна района на туристическия комплекс...

публикувано на 06.10.25 в 15:15

Не е ясно кога ще заработи новият принцип за плащане на такса смет

Съществува риск въвеждането на новата методика за начисляване на такса „битови отпадъци“ да бъде отложено. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Владимир Димитров, експерт по „Индустрия и околна среда“ в Българската стопанска камара.   По думите му още през лятото са били направени заявки за забавяне във връзка с промените в Закона за управление на..

публикувано на 06.10.25 в 14:55