В един много широк обществен дебат трябва да се помисли как да се предприеме такава регулация, която да е достатъчно ефективна, а не просто изключително рестриктивна.
Така бившият председател на Съвета за електронни медии София Владимирова коментира пред Радио Пловдив възможностите за ограничаване на рекламите на хазарт в ефира.
Тя смята, че регулацията може да е много забраняваща и от нея да няма никакъв ефект. Тогава рекламите на хазарт ще навлязат в сивия сектор, а това не е от полза за никого.
Темата е достатъчно болезнена за обществото, изтъкна Владимирова.
Според нея, регулацията трябва да е ефективна и смислена. Затова тя трябва да намери баланса между двата вида интереси. От една страна да се помисли как да бъде защитена уязвимата аудитория - детската, и изобщо аудиторията от неблагоприятно за нея съдържание. От друга страна не бива да се засягат интересите и на доставчиците на медийни услуги, чиято дейност се финансира основно от приходи от реклама.
Всяка регулация трябва да намери златната среда, която да постигне най - добър обществен баланс.
Това е тема, към която отговорност има цялото ни общество, категорична е Владимирова.
Тя припомни, че още през 2018 година СЕМ е поискал рекламата на хазарт да бъде намалена количествено и да се излъчва след 22 часа. Освен игрите, тогава ставаше въпрос и за телевизионните предавания, изцяло посветени на хазарта, уточни бившата председателка на СЕМ.
НАП е компетентният орган за пряката и непряка реклама на хазарта, подчерта София Владимирова.
В Съвета за електронни медии тази тема е била обект на постоянен интерес, изтъкна бившата му председателка.
Правомощията на СЕМ
СЕМ може да извърши мониторинг и да информира НАП и обществеността за своите наблюдения. А те да предприемат действия спрямо своята компетентност.
Що се отнася до участието на здездите в рекламите за хазарт, Владимирова заяви, че е сложно да бъде обяснено на едно дете, което иска да подражава на своите звезди. Тя смята, че известните хора също би трябвало да носят своята отговорност и вътрешна саморегулация.
Много е трудно да се регулира през закон участието на известни хора в рекламите за хазарт, убедена е София Владимирова.
Според нея обаче може да се мисли за препозициониране на рекламите в часови пояс, когато децата не са зрители.
Интеврюто на Емил Костов със София Владимирова е в прикачения звуков файл.
Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..
От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута. С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..
Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..
Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..
Министерският съвет прие разпореждане за образуване на „Магазин за хората“, определен е и Съвет на директорите на дружеството. Първият магазин ще отвори врати пред септември в област Пловдив, а мрежата ще се развива в партньорство с Централния кооперативен съюз. Скептично, критично, иронично бе посрещната идеята на лидера на ДПС Делян Пеевски за..