От 2019-та година пазарът е либерализиран и всеки, който отговаря на изискванията, може да подава документи и да получи лиценз за превози на пътници. С тези думи председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев коментира възможността пловдивска фирма да пусне частен влак между София и Пловдив.
Предпоплагам, че ще се намери персонал. Доколкото разбирам намеренията им не са за някакво масово навлизане на пазара. Те просто изчакват да се възстановят линиите от НКЖИ , да се вдигнат скоростите и да направят, хубав високоплатен влак, но на съвсем други цени, каза още Бунев.
В момента има големи затруднения с кадрите в БДЖ и НКЖИ. Имаме над 1 000 свободни работни места, които няма откъде да се попълнят и работим и с пенсионери, и с по-малко хора и извънреден труд. В бъдеще не се очертава наплив към железницата и то по обясними причини, отбеляза Бунов. Според него квалифициран персонал в железниците може да се намери, ако още сега започнат да се рекламират, както новия подвижен състав, така и новите системи за управление на влаковете.
Ако скоростите от 160 км/час се постигнат ние ще бъдем конкурентоспособни, защото разстоянията ще бъдат взети по-бързо спрямо автобусите. Ако бъдат изпълнени всички проекти разстоянието между София и Бургас може да бъде изминато с влак за 3 часа, допълни синдикалистът.
Цялото интервю можете да чуете в прикачения файл.
Управляващата коалиция изглежда стабилна, поне досега не е имало някакъв по-сериозен трус, каза в предаването "Точно днес" политологът доц. Иво Инджов . "Създаде се усещането, че такъв е възможен, заради постановката в бюджета за пенсиите, че няма да растат с швейцарското правило. След силна критика от страна на БСП и на опозицията това бе..
„Съдейки по проекта на бюджет за 2025 година и прогнозата, която е дадена до 2028 година, очевидно е, че икономиката, демографската система, частието ни в ЕС, са с големи проблеми. Тоест – България е в хиперкриза. И проблемите не са толкова в бюджета, колкото в икономиката, в нашите връзки с други европейски страни. Тъй като дълговете на..
Съвместната кампания е между МБАЛ - Пазарджик и общината, а инициатор е д-р Димитър Бакалов, заместник-началник на Спешното отделение. " Тази кампания се роди от идеята да успеем да предоставим медицинска помощ в малките населени места, особено за хората, които са трудно подвижни. Получих пълна подкрепа от директора на болницата д-р Красимир..
Спешни законови реформи, по-голям контрол от страна на държавата и право на коопериране на малките производители. За това настояват членовете на Българската аграрна камара, която пое ангажимент да опише нелоялните търговски практики по цялата верига на доставки. "Като Аграрна камара този проблем го поставяме от миналата година и тогава, по..
Според предложения проектобюджет за 2025 година и финансовия план за следващите три години България влиза в дългова спирала, смята преподавателят по икономика и финанси проф. Красимир Петров. Дълговете ще достигнат през тази година 60 млрд. лева, догодина 70 млрд. лв, следват 80 млрд и след това 87 млрд. лева. България затъва в бясна скорост в..