Дали имат санкции, дали са предизвикали по тяхна вина ПТП или пък са примерни водачи.
Смята се, че мярката, известна като „Бонус – малус“ би могла да окаже положително влияние върху подобряване безопасността на пътя. Във своята същност тя е подходяща със замисъла си да опита да регулира „качеството“ на шофьорите у нас. Но, има едно голямо „Но!“ в проектната част на наредбата – смята Кирил Драганов от Европейския център за транспортни политики. (Това е организация, ангажирана с идеята за подобряване на пътната обстановка.)
В този си вид в момента проектонаредбата е доста еднопосочна – само към лошите водачи. Спрямо примерните шофьори обаче тя никак не е организирана и дори неразбираема за експертите. Затова трябва да се доработи.
Обсъждано е и да има единна, централизирана методика. В момента отделните компании, определящи методологията, не дава право на клиентите си да я обжалват или да искат да се преразгледа. Позволява се само шофьорът да се обърне към Гаранционния фонд, което е доста неправилно.
Може клиентът да не е доволен от цената, или, от недобросъвестен водач постепенно да е станал примерен.
Много по-добре е да се ползва база данни на МВР.
Част от мерките обаче отлежават дълго време. Главно поради това, че много трудно се синхронизират системите у нас, различните регистри на институциите. Също така има компании, които забавят умишлено информацията заради търговски интереси.
В крайна сметка, „Бонус – малус“ може ли да е панацея?
В някои развити държави тази мярка вече се счита за отживяла времето си. Също така тя вече има и различни разработки в отделните страни, според спецификата на обстановката по пътищата им.
Като цяло, прилагането на тази мярка изисква подробно обсъждане и доработване - убеден е експертът по транспортни политики Кирил Драганов.
Социологическите данни от първата половина на октомври потвърждават доверието в правителственото мнозинство и стабилността на правителството. Едновременно с това се наблюдава мобилизация на твърдите опозиционни ядра. Двете формации, които отбелязват известен ръст спрямо предходното проучване през юли, са ГЕРБ–СДС и ПП–ДБ, сочат данните от последното..
В предаването „Ден след ден“ говорим за резултатите от изборите в Пазарджик и дали те могат да бъдат лакмус за национален вот. За разговор поканихме председателката на БСП в Пазарджик Лиляна Мърхова , която е и общински съветник. Коалицията БСП-Обединена левица ще има четирима съветници в новия местен парламент, с един повече от предишния ОбС...
Общинският съвет на Пловдив ще гласува утре предложение да даде разрешение на администрацията на кмета за нова обществена поръчка за градския транспорт на града през следващите десет години. Темата коментира в програма „Ден след ден“ на Радио Пловдив общинският съветник от ПП–ДБ Веселина Александрова . „На заседанието на правната комисия чухме..
Затягане на коланите вероятно ще има през следващата година – това може да стане като не се увеличават и индексират пенсиите, а заплатите бъдат временно замразени. Това обаче няма да се дължи на еврото, а на неща заложени от правителството още миналата година. Това коментира икономическият анализатор Светозар Гледачев. Добави още, че..
Народна библиотека “Иван Вазов” стартира радио “Книгоманче” с цел да върне децата обратно в читалните. В опит да бъде близо до съвременното поколение, но и до му покаже магията на книгите, каналът е в ютуб – платформа за споделяне на видео съдържание. Инициативата дава възможност на слушателите да се насладят на актьорски четения на любими..